Παπουτσάνης: Οικονομικά Αποτελέσματα Χρήσης 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

22 Μαρτίου 2021

 

Παπουτσάνης: Οικονομικά Αποτελέσματα Χρήσης 2020

Αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας για πέμπτη συνεχή χρονιά

 

Η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020.

 

Βασικά οικονομικά μεγέθη χρήσης

  • Τα τελευταία πέντε χρόνια η εταιρεία βρίσκεται σε επιταχυνόμενα αναπτυξιακή πορεία ενώ την τελευταία δεκαετία έχει υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις της
  • Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 40,8 εκατ., αυξημένος κατά 33%
  • Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 5,2 εκατ., αυξημένα κατά 181%
  • Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε € 3,8 εκατ., αυξημένα κατά 184%

 

 

Χρήση 2020

Χρήση 2019

Μεταβολή%

Κύκλος εργασιών

€ 40,8 εκατ.

€ 30,7 εκατ.

+33%

Μικτό κέρδος

€ 13,1 εκατ.

€ 8,8 εκατ.

+48%

Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων EBITDA

€ 7,5 εκατ.

€ 3,8 εκατ.

+100%

Κέρδη προ φόρων

€ 5,2 εκατ.

€ 1,9 εκατ.

+181%

Κέρδη μετά από φόρους

€ 3,8 εκατ.

€ 1,3 εκατ.

+184%

 

Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, δήλωσε αναφορικά με τα ετήσια αποτελέσματα της εταιρείας:

«Εν μέσω πρωτόγνωρων συνθηκών, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, ανταπεξήλθαμε με επιτυχία, επιδεικνύοντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα, και κλείσαμε μια ακόμα χρονιά, σημειώνοντας πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις. Η επιτυχημένη μας πορεία οφείλεται στη στρατηγική ανάπτυξης που έχουμε υιοθετήσει, η οποία βασίζεται σε διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας. Πλέον, έχουμε δημιουργήσει ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων προσωπικής υγιεινής, που ανταποκρίνονται σε διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις, τόσο σε επίπεδο ατομικής και οικογενειακής χρήσης, όσο και για τις ανάγκες βιομηχανικών και εταιρικών πελατών, εμπορικών καταστημάτων και ξενοδοχείων. Επιπρόσθετα, από τις αρχές Απριλίου 2020, η Παπουτσάνης, έχοντας λάβει την έγκριση των αρμόδιων αρχών, ενσωμάτωσε την παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών στην κύρια δραστηριότητά της.  Σε συνδυασμό με τις συνεργασίες που διατηρούμε με εταιρείες του εξωτερικού για την παραγωγή προϊόντων τους και τις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζας ως πρώτης ύλης για την παραγωγή σαπουνιών, έχουμε χτίσει μια ισχυρή βάση επιτυχίας η οποία κάθε χρονιά μας πάει και λίγο πιο ψηλά.  Αν και η πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά κάποιους από τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιούμαστε, θεωρούμε πως η Παπουτσάνης θα διαγράψει και το 2021 μια ακόμα χρονιά επιτυχημένης πορείας με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης».

Επισκόπηση Αποτελεσμάτων

Ισχυρή ανάπτυξη του ενοποιημένου κύκλου εργασιών της για μια ακόμα χρονιά κατέγραψε η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ. Συγκεκριμένα, στη χρήση για το έτος 2020, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 40,8 εκατ. έναντι € 30,7 εκατ. το 2019, αυξημένος κατά 33%. 

Η εταιρεία βελτίωσε, παράλληλα, την προ φόρων κερδοφορία της κατά 181%. Τα προ φόρων ενοποιημένα κέρδη διαμορφώθηκαν το 2020 σε € 5,2 εκατ., έναντι € 1,9 εκατ. το 2019. Τα μετά από φόρους κέρδη ανήλθαν σε € 3,8 εκατ., έναντι € 1,3 εκατ. το 2019, βελτιωμένα κατά 184%. Ομοίως, τα κέρδη προ φόρων της μητρικής ανήλθαν σε κέρδη € 5,2 εκατ. έναντι € 1,9 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη € 3,8 εκατ. έναντι κερδών € 1,4 εκατ. το 2019.

Η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης οφείλεται στις υψηλές επιδόσεις της εταιρείας στις κατηγορίες των επώνυμων προϊόντων και των παραγωγών για τρίτους ενώ σημαντικά συνέβαλλε και η αύξηση των πωλήσεων των ειδικών σαπωνομαζών, πρώτης ύλης για την παραγωγή στερεού σαπουνιού. Με το συγκεκριμένο τρόπο η εταιρεία κατάφερε να αντισταθμίσει μέρος της μείωσης των πωλήσεων προς την ξενοδοχειακή αγορά εντός και εκτός Ελλάδας, που το τρέχον έτος σημείωσαν πτώση κατά 66% σε σχέση με το 2019.

Οι εξαγωγές ανήλθαν σε € 20 εκατ., που αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 49% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι €15 εκατ. της προηγούμενης χρήσης. Το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 8% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 53% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 14% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

Το ενοποιημένο μικτό κέρδος κατά τη χρήση 2020 επηρεάστηκε θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων και ανήλθε σε € 13,1 εκατ. έναντι € 8,8 εκατ. το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 48%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) άγγιξαν τα € 7,5 εκατ., αυξημένα κατά 100%. Τα έξοδα διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης σε ενοποιημένο επίπεδο ανήλθαν το 2020 σε € 7,0 εκατ. έναντι € 6,4 εκατ. (το 2019) παρουσιάζοντας αύξηση 10%, κυρίως λόγω μεταβλητών, ως προς τον κύκλο εργασιών δαπανών.

Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

Επώνυμα Προϊόντα

Το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης προέρχεται από πωλήσεις των επωνύμων προϊόντων της (Olivia, Karavaki, Natura, Aromatics κ.λπ.) στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο συγκεκριμένος τομέας παρουσίασε αύξηση κατά 88%. Η αυξημένη ζήτηση σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής και  αντισηπτικά, ως συνέπεια της πανδημίας του COVID-19, αποτέλεσε κύριο άξονα ανάπτυξης της κατηγορίας.

Ξενοδοχειακά Προϊόντα

Το 8% του κύκλου εργασιών αφορά πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, οι οποίες το 2020 μειώθηκαν κατά 66%, ακολουθώντας τη γενική τάση μείωσης των τουριστικών μεγεθών στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, εξαιτίας της πανδημίας.

 

Προϊόντα Τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα)

Οι παραγωγές προϊόντων για τρίτους αντιπροσωπεύουν το 53% του κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης. Στη συγκεκριμένη κατηγορία σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 84% σε σχέση με το έτος 2019. Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται στη διεύρυνση υφιστάμενης συνεργασίας με μεγάλο πελάτη του εξωτερικού και στην ανάπτυξη νέων συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες για την παραγωγή προϊόντων τους, κυρίως σαπώνων.

Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών

Το 14% του κύκλου εργασιών προέρχεται από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζας, ως πρώτης ύλης για την παραγωγή σαπουνιών. Η κατηγορία αυτή βελτιώθηκε κατά 36% σε σχέση με το 2019. Η επέκταση των πωλήσεων οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης για ειδικές σαπωνόμαζες που παρουσιάζεται από εταιρείες του εξωτερικού, αφού αποτελεί ενδιάμεσο προϊόν που χρησιμοποιείται για την παραγωγή σαπώνων, στη διεύρυνση των συνεργασιών που διατηρεί η Παπουτσάνης στο συγκεκριμένο τομέα και τέλος στη συνεχή ενδυνάμωσης της γκάμας των σχετικών προσφερόμενων προϊόντων.

Επιχειρηματική Προοπτική

Την τελευταία πενταετία η Παπουτσάνης βρίσκεται σε έντονα αναπτυξιακή πορεία, ενώ την τελευταία δεκαετία έχει υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις της. Στόχος της διοίκησης της εταιρείας παραμένει η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της και ο έλεγχος των παραγωγικών και λειτουργικών εξόδων της. Προς αυτή την κατεύθυνση, επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες με αποτέλεσμα το εργοστάσιο της Παπουτσάνης να θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες μονάδες παραγωγής σαπώνων και ξενοδοχειακών καλλυντικών στην Ευρώπη και η μοναδική στην Ελλάδα. Επιπλέον, η διοίκηση της εταιρείας παρακολουθεί και υιοθετεί σε συνεχή βάση τις διεθνείς αρχές και κατευθύνσεις για βιώσιμη ανάπτυξη.

Στον κύκλο εργασιών της εταιρείας για το έτος 2021 αναμένεται να συνεισφέρουν θετικά μια σειρά παραγόντων:

  • Η διατήρηση της αυξημένης ζήτησης για προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής προστασίας και η είσοδος της εταιρείας σε απολυμαντικά επιφανειών για οικογενειακή και βιομηχανική χρήση.
  • Η ενίσχυση της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων μέσω ενός στρατηγικού πλάνου καινοτομίας, επικοινωνίας και επέκτασης σε νέες προϊοντικές κατηγορίες. Στο πλαίσιο αυτό, το 2021 θα είναι μία χρονιά μεγάλων λανσαρισμάτων,  σημαντικής ανάπτυξης του κωδικολογίου και δυνατής παρουσίας στα καταστήματα, με αποκορύφωμα τον εορτασμό των 150 χρόνων της Παπουτσάνης στην Ελληνική αγορά. Ταυτόχρονα, η εταιρεία επενδύει ενεργά στην ανάπτυξη  των συστημάτων της και του ανθρώπινου δυναμικού με αντικείμενο την απευθείας εξυπηρέτηση των μεγάλων αλυσίδων λιανικής.
  • Η πλήρης ανάπτυξη συνεργασίας με πολυεθνική εταιρεία στον τομέα παραγωγής σαπώνων η οποία εξελίσσεται ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και η έναρξη νέων συνεργασιών με εταιρείες του εξωτερικού.
  • Η εκτιμώμενη βελτίωση της αγοράς των ξενοδοχειακών προϊόντων σε σχέση με το 2020 καθώς αναμένεται να ομαλοποιηθεί σε ένα βαθμό η εικόνα του τουρισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, τουλάχιστον κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.  Εντός του δευτέρου εξαμήνου του έτους θα ξεκινήσει και  η υλοποίηση νέων συνεργασιών με μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ευρώπη, συμφωνίες που είχαν συναφθεί ήδη από το 2019 αλλά καθυστέρησε η έναρξή τους λόγω της πανδημίας.
  • Η έμφαση σε νέα καινοτόμα οικολογικά προϊόντα χωρίς ανάγκη χρήσης πλαστικής συσκευασίας και με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακος. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη της απαραίτητης τεχνογνωσίας και τεχνολογίας και έχει συνάψει συνεργασίες για την παραγωγή των εν λόγω προϊόντων. Στόχος είναι η καθετοποίηση αυτής της παραγωγής, με παράλληλη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας.

Η πανδημία έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες και την ζήτηση σε κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία και αυτό καθιστά δύσκολη την πρόβλεψη των  μακροχρόνιων τάσεων και μεγεθών. Παρόλα αυτά και για το επόμενο έτος με βάση τα σημερινά δεδομένα, η Διοίκηση εκτιμά ότι η Παπουτσάνης θα επιτύχει, για άλλη μία χρονιά, διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, ενισχύοντας την κερδοφορία της εταιρείας.

Τέλος, σημειώνεται ότι για το 2021 η Διοίκηση σκοπεύει να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,05 ανά μετοχή.


Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων