ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΣΠΥΡΟΥ Α.Ε.Β.Ε.

Αποτελέσματα έτους

Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας τα κέρδη μετά φόρων σημείωσαν σημαντική αύξηση και ανήλθαν στα 3,1 εκατ. ευρώ έναντι 0,2 εκατ. το 2004, ο κύκλος εργασιών για το 2005 έκλεισε ελαφρώς αυξημένος, στα 16,3 εκατ. το 2005 ευρώ έναντι 16,2 εκατ. ευρώ το 2004.

Σε ενοποιημένη βάση, ο κύκλος εργασιών για τη χρήση του 2005 αυξήθηκε στα 18,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,4 εκατ. ευρώ το 2004.Οι ζημίες μετά φόρων μειώθηκαν από 1,9 εκατ. ευρώ σε 1,6 εκατ. ευρώ.

Οι ζημίες οφείλονται έως τώρα, στα αυξημένα έξοδα των εταιρειών του εξωτερικού για έρευνα, ανάπτυξη και προώθηση νέων προϊόντων, οι οποίες στις δύο προηγούμενες χρήσεις του 2004 και 2005, όπως αναμένεται για κάθε νέα δραστηριότητα, δεν συνοδεύονταν από ανάλογες πωλήσεις. Για το 2006, αναμένονται κέρδη και σε επίπεδο ενοποιημένου ισολογισμού, λόγω αυξημένων πωλήσεων στις διεθνείς αγορές.

Ο Όμιλος ολοκληρώνοντας την χρήση του 2005, υλοποίησε τους στόχους που είχε θέσει. Πέτυχε ανάπτυξη των πωλήσεων στις διεθνείς αγορές, με την τοποθέτηση σε αυτές νέων βελτιωμένων προϊόντων, τα οποία είναι αποτέλεσμα δικής του έρευνας και αποκλειστικής εμπορικής εκμετάλλευσης.

Στρατηγικός στόχος του Ομίλου αποτελεί, η σημαντική του ανάπτυξή στις διεθνείς αγορές με παράλληλη διατήρηση και ανάπτυξη της κυρίαρχης θέσης του στην Ελληνική αγορά .

Η δημιουργία νέων προϊόντων και η ανάπτυξη των διεθνών αγορών, αποτελεί μία προσπάθεια η οποία ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια και βρίσκεται σε εξέλιξη. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας άρχισαν να καταγράφονται από την χρήση που έκλεισε, με την αύξηση των πωλήσεων στις διεθνείς αγορές. Οι ρυθμοί ανάπτυξης αυτών των αγορών, για τα επόμενα χρόνια, θα είναι έντονοι και ο Όμιλος με την παρουσία του εκεί διεκδικεί σημαντικά μερίδια. Σύμφωνα με τα εμπορικά πλάνα του Ομίλου και για τα επόμενα 5 χρόνια στόχος είναι η είσοδος σε δύο νέες αγορές κάθε χρόνο. Για το 2005 αυτές ήταν η Ισπανία και η Ιταλία, ενώ το 2006 στόχος είναι η αγορά του Ιράν και της Αιγύπτου.

Ταυτόχρονα, στις 2 τελευταίες χρήσεις πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η ριζική αναδιάρθρωση των λειτουργιών του Ομίλου, ώστε να μπορούν να στηρίξουν την μετάβαση, μίας εμπορικής δραστηριότητας απευθυνόμενης κυρίως στην Ελληνική αγορά, σε μία καθετοποιημένη λειτουργία (έρευνα - ανάπτυξη προϊόντων - παραγωγή - marketing - πωλήσεις ), η οποία προσβλέπει στην επέκταση της στον ευρύτερο χώρο της Μεσογείου.

Νέο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης προϊόντων ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2005 στην Αίγυπτο, με στόχο τη υποστήριξη των αγορών της Μέσης Ανατολής και Βορείου Αφρικής. Τους πρώτους μήνες του 2006 ξεκίνησε τη λειτουργία του επίσης, νέο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης προϊόντων στην Βουλγαρία με στόχο τη υποστήριξη των αγορών των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Τα δύο νέα αυτά κέντρα, παράλληλα με τα υπάρχοντα σε Ελλάδα και Τουρκία αναμένεται να υποστηρίξουν την εμπορική ανάπτυξη σε όλο τον ευρύτερο χώρο της Μεσογείου. Με την παραπάνω διάρθρωση σε επίπεδο έρευνας ο Όμιλος καθίσταται πλέον ιδιαίτερα ανταγωνιστικός σε διεθνές επίπεδο και διεκδικεί επάξια σημαντικά μερίδια.

Η Διοίκηση πιστεύει ότι υπάρχει πλέον η βάση για σημαντική ανάπτυξη των αποτελεσμάτων από την τρέχουσα χρήση του 2006. Όσoν αφορά τη διανομή μερίσματος για τη χρήση 2005, πρόταση της Διοίκησης είναι η διατήρηση της μερισματικής πολιτικής και η διανομή 0,04 ευρώ ανά μετοχή.