Αποτελέσματα για τη χρήση 2004
Τα αποτελέσματά του για τη χρήση 2004 δημοσίευσε ο όμιλος ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ που δραστηριοποιείται σε δύο βασικούς τομείς: στην παραγωγή μέσω της εταιρείας VERTICAL, η οποία διαθέτει προϊόντα έσω ένδυσης στην Ελλάδα και την Ευρώπη και στην λιανική πώληση, μέσω της εταιρείας SPRIDER με 28 καταστήματα στην Ελλάδα, αλλά και της εταιρείας VIRGIN (UNIQUE COMMERCE) με 20 καταστήματα στη Μεγάλη Βρετανία.
Σε ό,τι αφορά τη μητρική εταιρεία, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε ευρώ 1.760 χιλ. από ευρώ 179 χιλ. Σημαντική επίδραση στο ανωτέρω αποτέλεσμα είχαν η υπεραξία ευρώ 5.2 εκ. από τη διάθεση υφισταμένων μετοχών της SPRIDER σε συνδυασμό με την υποτίμηση κατά της αξίας συμμετοχών στις εταιρίες ACTIF GROUP και UNIQUE COMMERCE (VIRGIN). Τα καθαρά έσοδα από τη διάθεση των υφιστάμενων μετοχών της SPRIDER ανήλθαν σε ευρώ 8,6 εκ. και διατέθηκαν για την εξόφληση μακροπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας.
Ως εκ τούτου, το ΔΣ της εταιρείας, προτίθεται να προτείνει στην επερχόμενη τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή αυξημένου μερίσματος κατά 20% και συγκεκριμένα το ποσό των ευρώ 0.03 ανά μετοχή έναντι ευρώ 0.025 ανά μετοχή το 2003.
Σε ό,τι αφορά τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου παρουσίασε άνοδο 6,5% και ανήλθε σε ευρώ 130,3 εκατ. έναντι ευρώ 122,3 εκατ. το 2003. Η αύξηση αποδίδεται κυρίως στην βελτίωση των πωλήσεων της SPRIDER κατά 11,5%, που προήλθε τόσο από την ωρίμανση του υφιστάμενου δικτύου λιανικής πώλησης, όσο και από την περαιτέρω διεύρυνσή του με τη δημιουργία 6 νέων καταστημάτων μέσα στο 2004. Σημειώνεται ότι η VERTICAL κατέγραψε το 2004 συγκυριακή μείωση της τάξεως του 2,8% στον κύκλο εργασιών της, ο οποίος διαμορφώθηκε στα ευρώ 55,4 εκατ. από ευρώ 57 εκατ. το 2003, γεγονός που οφείλεται στην απώλεια των πωλήσεων του βαφείου φινιριστηρίου, το οποίο ως γνωστόν πουλήθηκε στο τέλος του 2003. Οι πωλήσεις των βασικών προϊόντων της εταιρείας (καλσόν, κάλτσας και εσωρούχων) αυξήθηκαν το 2004 κατά 5,4% σε σχέση με το 2003.
Αξίζει να τονιστεί, ότι η μη ύπαρξη της δραστηριότητας του βαφείου-φινιριστηρίου της VERTICAL το 2004, σε συνδυασμό με την ενοποίηση της UNIQUE COMMERCE (VIRGIN) για πρώτη φορά, καθιστά τα μεγέθη της χρήσης 2004 μη συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα του 2003.
Τα μικτά κέρδη προ αποσβέσεων ανήλθαν για το 2004 σε ευρώ 50,8 εκατ. έναντι ευρώ 44,1 εκατ. το 2003 σημειώνοντας αύξηση 15%. Η αύξηση οφείλεται κυρίως σε δύο λόγους και συγκεκριμένα στη βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους της SPRIDER (αύξηση κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες σε 48,6%) και στην προσθήκη λόγω ενοποίησης των μεγεθών της UNIQUE COMMERCE (VIRGIN), η οποία λειτούργησε με σημαντικά αυξημένο περιθώριο μικτού κέρδους (63%) σε σχέση με το μέσο όρο του ομίλου.
Κατά το 2004 τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης προ αποσβέσεων του ομίλου ανήλθαν σε ευρώ 37,6 εκατ. έναντι ευρώ 23,7 εκατ. το 2003 σημειώνοντας αύξηση κατά 58,3%. Στο γεγονός αυτό συνετέλεσαν: 1) η ενοποίηση για πρώτη φορά στη χρήση 2004 της UNIQUE COMMERCE (VIRGIN), η οποία επιβάρυνε το συγκεκριμένο κονδύλι με δαπάνες ευρώ 7,4 εκατ. 2) Τα αυξημένα έξοδα leasing της θυγατρικής εταιρείας SPRIDER για το ακίνητο στην Ανθούσα και 3) οι δαπάνες ανάπτυξης και προώθησης των νέων καταστημάτων του δικτύου λιανικής πώλησης της SPRIDER που άνοιξαν μέσα στο 2004.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, (EBITDA) ανήλθαν σε ευρώ 17,5 εκατ. έναντι ευρώ 22,9 εκατ. το 2003 καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 23,4%.
Επιπρόσθετα, ο όμιλος είχε κατά τη χρήση του 2004 έκτακτα έξοδα και ζημιές ευρώ 0,2 εκατ. έναντι εκτάκτων εσόδων και κερδών ευρώ 2,3 εκατ. τα οποία προήλθαν α) από την εταιρία HOLDING του ομίλου (υπεραξία πώλησης μετοχών SPRIDER) και β) από τη θυγατρική εταιρεία SPRIDER (ζημιά από καταστροφή εμπορευμάτων λόγω πυρκαγιάς στις κεντρικές αποθήκες).Τα κέρδη προ φόρων, σημείωσαν μείωση και ανήλθαν σε ευρώ 6,9 εκατ. έναντι ευρώ 13,2 εκατ. το 2003, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε ευρώ 2,6 εκατ. έναντι ευρώ 7,3 εκατ. το 2003.
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να τονιστεί ότι η UNIQUE COMMERCE (VIRGIN) αποτελεί μια νέα και ελπιδοφόρα προσπάθεια του ομίλου για δραστηριοποίηση εκτός των ελληνικών συνόρων. Η λειτουργία της ωστόσο, βρίσκεται ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης και τα αποτελέσματα που σημείωσε μέσα στη χρήση 2004 κρίνονται ως αναμενόμενα. Δεδομένος βραχυπρόθεσμος στόχος της Διοίκησης είναι η εξάλειψη των ζημιών και η ουσιαστική βελτίωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας στην επόμενη διετία 2005-2006.
Στη χρονιά που πέρασε ο όμιλος ενίσχυσε σημαντικά την κεφαλαιακή του διάρθρωση αυξάνοντας το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του κατά ευρώ 8 εκατ. σε ευρώ 57,3 εκατ. και ταυτόχρονα μείωσε το συνολικό τραπεζικό δανεισμό κατά ευρώ 2,5 εκατ. περίπου σε ευρώ 61,1 εκατ., έχοντας παράλληλα απορροφήσει μακροπρόθεσμο δανεισμό ύψους ευρώ 14 εκατ. της UNIQUE COMMERCE (VIRGIN).
Ο όμιλος ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ βαδίζει μεθοδικά στην υλοποίηση του επιχειρηματικού του σχεδιασμού, με πάγιους στόχους τη συνεχή ισχυροποίηση του δικτύου λιανικών πωλήσεων, καθώς επίσης και τη μείωση του κόστους παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων του, τόσο εντός όσο και εκτός των ελληνικών συνόρων.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η οριζόντια διεύρυνση των δραστηριοτήτων σε νέες αγορές, ο σχεδιασμός και η παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, η ορθολογική μείωση του κόστους και η ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αποτελούν στρατηγικές προτεραιότητες για τη Διοίκηση με στόχο τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του ομίλου.