INFORM Π. ΛΥΚΟΣ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

Αυξημένα Μεγέθη Πωλήσεων για τον Όμιλο Λύκος

Με αυξημένα μεγέθη πωλήσεων κλείνει το 9μηνο του 2003 για τον Όμιλο της Inform Λύκος, σύμφωνα με τις συνοπτικές λογιστικές καταστάσεις που δημοσιεύονται στις 28 Νοεμβρίου 2003. Παρά τη συνεχιζόμενη δυσμενή συγκυρία, ο Όμιλος Λύκος επιτυγχάνει αύξηση των μεγεθών και των μεριδίων αγοράς υλοποιώντας τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Διοίκησης του Ομίλου.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 60,1 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 55 εκατομμυρίων ευρώ την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 9,4%. Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ξεπερνούν τα 13,3 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 14,8 εκατομμυρίων ευρώ περίπου το 2002, μειωμένα κατά 10,3%. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας υπερβαίνουν τα 7,2 εκατομμύρια ευρώ, υστερώντας κατά 31%, έναντι των 10,5 εκατομμυρίων ευρώ περίπου του 2002. Τέλος, τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη, μετά την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας, ανέρχονται σε 5,4 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 8,5 εκατομμυρίων ευρώ περίπου το 2002, εμφανίζοντας μείωση της τάξεως του 36,6%.

Σε επίπεδο κύκλου εργασιών, η αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2002, οφείλεται κατά ένα σημαντικό ποσοστό στην "Inform Lykos (Romania) Ltd", η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει ιδιαίτερα ανοδική πορεία με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 11,5 εκατομμύρια ευρώ, 5,4 εκατομμύρια ευρώ ή 86,6% πάνω από το 9μηνο του 2002. Κατά δεύτερο λόγο, αύξηση πωλήσεων εμφανίζουν η "Εκτυπωτική Βορείου Ελλάδος ΑΕ" κατά 13,4% και η «Fintrust ΑΕ? κατά 13,1%. Αντίθετα, η δυσμενής κατάσταση της αγοράς επηρέασε αρνητικά τις υπόλοιπες εταιρείες του Ομίλου, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν υστέρηση κύκλου εργασιών η "Inform Π. Λύκος ΑΕ" κατά 3,9%, η "IPS ΑΕ" κατά 1,2% και η "Κοσκινίδης ΑΕ" κατά 8,8%. Τέλος, η νεοσυσταθείσα "Lykos Paperless Solutions Α.Ε", η οποία δραστηριοποιείται σε πρωτοποριακές ηλεκτρονικές υπηρεσίες εμφανίζει πωλήσεις 152.000 ευρώ.

Σε επίπεδο κερδών προ φόρων, το αποτέλεσμα επηρεάζεται θετικά από την αύξηση κατά 170% της "Inform Lykos Romania" που συνεχίζει και στο 3ο τρίμηνο την εξαιρετική πορεία των 2 πρώτων τριμήνων του 2003. Ιδιαίτερα ικανοποιητική κρίνεται η πορεία αναδιοργάνωσης της νεοαποκτηθείσας "Fintrust", η οποία με τη συμπλήρωση ενός έτους από την εξαγορά της από τον Όμιλο, εμφανίζει σημαντική αύξηση κερδών κατά 205% στα 131.000 ευρώ. Η προσπάθεια της Διοίκησης του Ομίλου για μετατροπή της Fintrust σε ένα σύγχρονο Call Center συνεχίζεται με έντονους ρυθμούς και αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική ανάπτυξη μεγεθών τα επόμενα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, τα κέρδη προ φόρων επηρεάζονται αρνητικά από την ενοποίηση της LPS, η οποία μειώνει την κερδοφορία του Ομίλου κατά 855.000 ευρώ και την υστέρηση των περιθωρίων των σημαντικών ελληνικών θυγατρικών του Ομίλου. Η "Κοσκινίδης", η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στον χώρο της κυτιοποιίας στην Ελλάδα και πρώτη σε κερδοφορία, σημειώνει σημαντική υστέρηση κερδών κατά 43% λόγω του ιδιαίτερα έντονου ανταγωνισμού στον κλάδο και τη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους. Η "ΕΒΕ" παρά την αύξηση των πωλήσεων, σημειώνει υστέρηση κατά 19,7%, ενώ η "IPS" είναι οριακά χαμηλότερα από το 2002 κατά 1,8%. Τέλος, τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου επηρεάζονται σημαντικά από τη μείωση των κερδών της μητρικής εταιρείας.

Η μητρική εταιρία, "Inform Π. Λύκος Α.Ε", παρουσιάζει κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 33 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένο κατά 3,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2002. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ξεπερνούν τα 6,7 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένα κατά 21,1%. Τα κέρδη προ φόρων υπερβαίνουν τα 4,8 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 33,7%. Η υστέρηση των αποτελεσμάτων της εταιρείας οφείλεται κυρίως στον περιορισμό του μικτού περιθωρίου κέρδους, κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες, από 36,2% το 2002 σε 32,3% στο 2003, περίπου. Η εξέλιξη αυτή ήταν σε ένα μεγάλο βαθμό αναμενόμενη λόγω της πίεσης που δέχονται οι αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία, αλλά και λόγω των σημαντικά αυξημένων αποσβέσεων της περιόδου. Η μείωση επίσης του μικτού περιθωρίου εντάσσεται στη στρατηγική επιλογή του Ομίλου για αύξηση των μεριδίων αγοράς και των νέων πελατών. «Από την αρχή του έτους? δηλώνει ο Νίκος Λύκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, "είχαμε προσδιορίσει και ανακοινώσει την εκτίμησή μας για την πορεία των αποτελεσμάτων στο σύνολο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης. Η κακή πορεία της αγοράς συνολικά, μας απασχολεί ιδιαίτερα και ήδη έχουμε ξεκινήσει την υλοποίηση των απαραίτητων στρατηγικών κινήσεων για τον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών. Η αντιμετώπιση όμως, της συνεχιζόμενης αρνητικής συγκυρίας της αγοράς με επιθετική πολιτική πωλήσεων θα μας οδηγήσει αναμφίβολα σε ακόμη μεγαλύτερη διαφορά από τον ανταγωνισμό και σε μακροπρόθεσμα καλύτερη κερδοφορία".