Αύξηση καθαρών κερδών κατά 121% στα ευρώ 19,2 εκατ. στο εννεάμηνο 2005
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανακοινώνει ότι τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα ευρώ 19,2 εκατ. στο εννεάμηνο του 2005 έναντι ευρώ 8,7 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2004, παρουσιάζοντας μια αλματώδη αύξηση κατά 121%. Ο Ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών ανήλθε στα ευρώ 108,3 εκατ. (ευρώ 106,9 εκατ.) παρουσιάζοντας αύξηση 1,3% ενώ τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων, Αποσβέσεων και Επενδυτικών Αποτελεσμάτων (EBITDA) ανήλθαν στα ευρώ 34,4 εκατ. (ευρώ 26,5 εκατ.) παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 29,7%. Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Ομίλου έχουν ως εξής :
Σε χιλιάδες Ευρώ (πλην των δρομολογίων) 2005 2004 Δ%
Εκτελεσθέντα δρομολόγια 3.833 5.196 -26,2%
Κύκλος εργασιών 108.279 106.917 +1,3%
Κέρδη προ Τόκων, Φόρων, Αποσβέσεων
και Επενδυτικών Αποτελεσμάτων (EBITDA) 34.401 26.522 +29,7%
Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους 19.240 8.687 +121,4%
Η βελτίωση του κύκλου εργασιών του Ομίλου, παρά τη μεγάλη μείωση των δρομολογίων που εκτελέστηκαν λόγω της πώλησης τεσσάρων παλαιών πλοίων κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, οφείλεται στην εξαιρετική βελτίωση των πληροτήτων σε επιβάτες και οχήματα που επιτεύχθηκε καθώς και στη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 από τη γραμμή Πειραιά - Χανιά στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Μπάρι όπου πλέον σε συνδυασμό με το πλοίο Blue Horizon προσφέρει καθημερινές αναχωρήσεις από τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας προς το λιμάνι του Μπάρι της Ιταλίας. Τα πλοία του Ομίλου που εξυπηρέτησαν με συνέπεια και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες τις γραμμές της Αδριατικής, των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου σε καθημερινή βάση για όλο το χρόνο, αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από το επιβατηγό κοινό και τους μεταφορείς και σε συνδυασμό με την βελτίωση της τουριστικής κίνησης που παρατηρήθηκε κατά τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο απέσπασαν υψηλά μερίδια αγοράς στις ανωτέρω γραμμές. Η διοίκηση του Ομίλου ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της αγοράς ενέκρινε την εκτέλεση πολλών έκτακτων δρομολογίων κατά την καλοκαιρινή περίοδο για να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση μετακίνησης επιβατών και τον εφοδιασμό των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών με προϊόντα απαραίτητα για την εξυπηρέτηση της αυξημένης τουριστικής κίνησης.
Τα λειτουργικά και καθαρά κέρδη του Ομίλου βελτιώθηκαν σημαντικά παρά την σημαντική αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων που έπληξε το σύνολο του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας. Ο Όμιλος εφαρμόζοντας την πολιτική ανανέωσης του στόλου και περιορισμού των εξόδων, προέβη κατά το 2004 στην πώληση τεσσάρων (4) παλαιών πλοίων τα οποία δεν είχαν θετική λειτουργική εκμετάλλευση και συγκεντρώθηκε στην εκμετάλλευση προσοδοφόρων γραμμών.
Επίσης προέβη στην έκδοση κοινού Ομολογιακού δανείου για την αναχρηματοδότηση των τραπεζικών υποχρεώσεων του και αυτό συνέβαλε σημαντικά στη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων και τη βελτίωση των ταμιακών ροών. Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με την επιτυχημένη εμπορική πολιτική που εφαρμόστηκε η οποία συνέβαλε στην αύξηση του κύκλου εργασιών, παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού σκαφών του στόλου, καθώς και την καλύτερη διαχείριση των δαπανών, οδήγησαν στην εξαιρετική βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου.
Πρέπει παρ'όλα αυτά να σημειωθεί ότι τα πλοία του Ομίλου που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα συνεχίζουν να τελούν υπό καθεστώς κρατικού παρεμβατισμού στη διαχείριση τους, καθότι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας δεν έχει ακόμα εναρμονιστεί με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92. Ο Όμιλος μας προσβλέπει ότι μέσω των θεσμικών οργάνων του κλάδου και μέσω του διαλόγου με τις Αρχές θα επιτευχθεί η εναρμόνιση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και οι Ελληνικές Ακτοπλοϊκές γραμμές θα λειτουργήσουν στο μέλλον σε πλαίσιο ελεύθερου ανταγωνισμού όπου η κάθε Εταιρία θα μπορεί να αποφασίζει ελεύθερα για όλα τα θέματα που αφορούν την εμπορική εκμετάλλευση των πλοίων της.
Το μεταφορικό έργο του Ομίλου ανήλθε σε 3.023.147 επιβάτες, 365.400 I.X. οχήματα και 93.336 φορτηγά αυτοκίνητα. Το μεταφορικό έργο δεν είναι συγκρίσιμο με το προηγούμενο έτος καθώς δραστηριοποιήθηκαν 4 λιγότερα πλοία λόγω πώλησης τους, ενώ 1 πλοίο μεταδρομολογήθηκε από τις ακτοπλοϊκές γραμμές στις διεθνείς γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας.
Σε συνέχεια των ανωτέρω, η Διοίκηση του Ομίλου διαπιστώνοντας ότι οι αποδόσεις των πλοίων βελτιώθηκαν σημαντικά, δικαιώνοντας τις επιλογές της, προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων για την τρέχουσα οικονομική χρήση.