VIVARTIA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Αύξηση καθαρών κερδών κατά 54,7% και πωλήσεων κατά 7,8% στον Ομιλο VIVARTIA για το 2006

Το 2006, οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου Vivartia (pro forma) αυξήθηκαν κατά 7,8% στα Euro 949,7 εκατ. από Euro 881,0 εκατ. το 2005. Παράλληλα το ΕΒΙDTA αυξήθηκε κατά 10,9% στα Euro 142,3 εκατ. από Euro 128,3 εκατ. το 2005 και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα Euro 49,5 εκατ. από Euro 32 εκατ. το 2005, παρουσιάζοντας έτσι άνοδο της τάξης του 54,7%. Τέλος, τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα Euro 0,67 από Euro 0,48, αυξημένα κατά περίπου 40%, τονίζοντας βέβαια το γεγονός του διαφορετικού αριθμού μετοχών για τα δύο έτη.
Τα μεγέθη αυτά αναφέρονται στο σύνολο της δραστηριότητας όλων των κλάδων της Vivartia για τα δύο χρόνια 2005 και 2006 και είναι έτσι άμεσα συγκρίσιμα. Αντικατοπτρίζουν, δηλαδή, την πραγματική εικόνα που προκύπτει μετά τη συγχώνευση και αφού αφαιρεθούν και τα έκτακτα έσοδα από τον τερματισμό της συμφωνίας με τη Danone.
Η τυπική εικόνα των αποτελεσμάτων που προκύπτει με βάση τη χρονική στιγμή της απορρόφησης της Chipita International A.E. από τη ΔΕΛΤΑ Συμμετοχών A.E. είναι κάπως διαφορετική. Αυτό συμβαίνει διότι, στη βάση αυτή, το 2006 περιλαμβάνει όλες τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες της πρώην ΔΕΛΤΑ Συμμετοχών αλλά μόνο τέσσερις μήνες της δραστηριότητας του κλάδου αρτοποιίας - ζαχαρωδών - δηλαδή της πρώην Chipita.
Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη ότι τα δημοσιευμένα μεγέθη (συνεχιζόμενες δραστηριότητες) δεν είναι στην ουσία συγκρίσιμα, η εικόνα του 2006 σε σύγκριση με το 2005 είναι η ακόλουθη: οι πωλήσεις της Vivartia ενισχύθηκαν κατά 25,2%, στα Euro 731,3 εκατ. από Euro 584,2 εκατ. Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα Euro 114,2 εκατ. από Euro 102,9 εκατ., αυξημένα κατά 11%, ενώ τα καθαρά κέρδη εμφανίζονται αυξημένα κατά 35%, φθάνοντας έτσι τα Euro 44,4 εκατ. σε σχέση με Euro 32,9εκατ. το 2005.
Αναλυτικότερα οι πωλήσεις και η κερδοφορία σε κάθε κλάδο για το 2006 διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Στον κλάδο γαλακτοκομικών και ποτών, οι πωλήσεις ανήλθαν στα Euro 374,2 εκατ. από Euro 366,1εκατ. το 2005, ενισχυμένες κατά 2,2% και συμπεριλαμβανομένου και τις πωλήσεις του Γάλα Βλάχας για τεσσεράμισι μήνες, παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και δύσκολο περιβάλλον που διαμορφώθηκε κατά το 2006. Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του κλάδου παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 20,8%, στα Euro 60,5 εκατ. από τα Euro 50,1εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2005 (μη λαμβάνοντας υπόψη τα κέρδη από τον τερματισμό της συμφωνίας με την Danone).
- Στον κλάδο αρτοποιίας και ζαχαρωδών, οι πωλήσεις του 2006, αυξήθηκαν κατά 16,8% στα Euro 346,9εκατ. από Euro 297,0εκατ., αποτέλεσμα της επέκτασης της γκάμας του κλάδου σε νέες κατηγορίες προϊόντων και ενίσχυσης της παρουσίας του στην αγορά. Σε επίπεδο κερδοφορίας τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα Euro 50,5εκατ. από Euro 41,0 εκατ. το 2005, αυξημένα κατά 23,2%, μη λαμβάνοντας υπόψη μη επαναλαμβανόμενα αλλά έσοδα εκμετάλλευσης ύψους Euro 3,7εκατ. το 2005.
- Ο κλάδος των υπηρεσιών εστίασης και ψυχαγωγίας, παρουσίασε 7% αύξηση στις πωλήσεις του, στα Euro 156,5εκατ. από Euro 146,3εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2005, αποτέλεσμα κυρίως της ενίσχυσης των πωλήσεων των καταστημάτων Flocafe. Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα Euro 24,4εκατ. από Euro 23,9εκατ., αυξημένα κατά 2,1%.
- Στον κλάδο καταψυγμένων τροφίμων, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 6,3% στα Euro 73,4εκατ από Euro 69,1εκατ., αποτέλεσμα της αύξησης της κύριας δραστηριότητας στα καταψυγμένα λαχανικά και της εισαγωγής νέων προϊόντων. Σε επίπεδο κερδοφορίας, η σημαντική βελτίωση στα κόστη συντέλεσε στην κατά 18% αύξηση των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα Euro 16,2εκατ. από Euro 13,7εκατ. το 2005.
Έτσι, οι στόχοι του Ομίλου για κερδοφόρα ανάπτυξη και αύξηση των ελεύθερων ταμιακών ροών, οι οποίες πλησίασαν τα Euro 72 εκατ. το 2006 από Euro 41 εκατ. το 2005, υλοποιήθηκαν με επιτυχία. Η υγιής χρηματοοικονομική δομή του Ομίλου εκφράζεται από τους δείκτες Καθαρού Δανεισμού προς Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) και Καθαρού Δανεισμού προς Καθαρή Θέση που διαμορφώθηκαν σε 2,3:1 και 0,5:1 αντίστοιχα για το 2006.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανωτέρω ισχυρή κεφαλαιακή βάση, τις μελλοντικές ταμειακές ροές του Ομίλου και τη μελλοντική κερδοφορία μέσα από τη μείωση της δανειακής επιβάρυνσης (μόχλευσης) δημιουργούνται ίδια διαθέσιμα τουλάχιστον της τάξεως των Euro 400 εκατ., που θα χρησιμοποιηθούν για ενδεχόμενες εξαγορές στην ΝΑ Ευρώπη, έτσι ώστε να ενδυναμωθεί στην επόμενη τριετία η οργανική ανάπτυξη της VIVARTIA. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και εφαρμόζοντας στρατηγική που εξασφαλίζει τόσο την ανάπτυξη όσο και την βέλτιστη κεφαλαιακή δομή για την επίτευξη των στόχων του Ομίλου, που είναι η μείωση του μέσου σταθμικού κόστους κεφαλαίων και η αύξηση της οικονομικής προστιθέμενης αξίας, η Διοίκηση της VIVARTIA θα προτείνει στην Γενική Συνέλευση των μετόχων στις 9 Μαΐου 2007, τη διανομή έκτακτου/ειδικού μερίσματος Euro 1,25 ανά μετοχή, μέσω μείωσης του μετοχικού κεφαλαίου. Παράλληλα θα προχωρήσει στην αναδιοργάνωση των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου.
Με τη νέα του δομή, ο Ομιλος VIVARTIA αποκτά σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του σε νέες γεωγραφικές περιοχές και σε νέες αγορές προϊόντων ενώ παράλληλα απολαμβάνει οφέλη από τις συνέργειες που δημιουργούνται. Οι δύο αυτοί παράγοντες θα συντελέσουν στην περαιτέρω κερδοφόρα ανάπτυξής του. Αναμένεται έτσι, ότι στην τριετία 2007-2009 οι πωλήσεις να αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό 8% ξεπερνώντας τα Euro 1,1 δισ. το 2009, τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) να αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό περίπου 14% ξεπερνώντας τα Euro 200 εκατ. το 2009, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) αναμένεται να διπλασιαστούν.