Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 23,8% - Ενίσχυση των κερδών προ φόρων χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά 35,9% - στο Α' τρίμηνο 2006 σε σύγκριση με το Α' τρίμηνο 2005
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανακοινώνει ότι το Α' Τρίμηνο του 2006 ο Όμιλος επέτυχε να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα χρήσης της περιόδου. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε Ευρώ 21,18 εκατ. έναντι Ευρώ 17,11 εκατ. το Α' Τρίμηνο του 2005 παρουσιάζοντας αύξηση 23,8%. Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα Ευρώ 1,46 εκατ. από Ευρώ 1,07 εκατ. (αύξηση 35,9%) ενώ οι Ζημίες μετά από φόρους και Δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε Ευρώ 2,05 εκατ. σημαντικά μειωμένες από τις ζημίες ύψους Ευρώ 4,38 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλαν:
- Η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου εκτελώντας κατά 19,3% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στους επιβάτες και τα ΙΧ οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα.
- Η σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου στα φορτηγά αυτοκίνητα που επιτεύχθηκε στη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας όπου εκτελώντας τα διπλάσια περίπου δρομολόγια σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, τα διακινηθέντα φορτηγά υπερδιπλασιάστηκαν.
Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (EBITDA) αυξήθηκε σημαντικά παρά την αλματώδη αύξηση της τιμής των καυσίμων. Τα έξοδα του Ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 63,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο παρόλο που εκτελέστηκαν σημαντικά λιγότερα δρομολόγια. Οι λόγοι που συντέλεσαν στην βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) είναι :
- η σημαντική αύξηση των εσόδων,
- η δρομολόγηση των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευση τους καθ' όλη τη διάρκεια τους έτους,
- η διατήρηση των υπολοίπων λειτουργικών δαπανών των πλοίων στα ίδια περίπου με τα περυσινά επίπεδα.
Στη σημαντική μείωση των Ζημιών μετά από φόρους συντέλεσαν, η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων μετά την επιτυχή αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων τον Ιούνιο του 2005 καθώς και το κέρδος ύψους Ευρώ 1 εκατ. περίπου από την πώληση του επιβατηγού - καταμαράν Seajet 2 που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2006. Σε ότι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμιακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διατήρησε τα ταμιακά διαθέσιμα του στα ίδια επίπεδα με το τέλος της χρήσης 2005 παρά το γεγονός ότι αποπλήρωσε το σύνολο του βραχυπρόθεσμου δανεισμού ύψους Ευρώ 2,2 εκατ., χρησιμοποιώντας ίδια ταμιακά διαθέσιμα και της μεγάλης αύξησης της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων. Αυτό αποδεικνύει ότι παρά το γεγονός ότι το Α' Τρίμηνο κάθε έτους είναι η εποχή με την μικρότερη κίνηση και τα χαμηλότερα έσοδα, καθότι χειμερινή περίοδος για τον τουρισμό, ο Όμιλος επέτυχε εξαιρετική απόδοση χάρη στη σωστή διαχείριση των στοιχείων του Ενεργητικού του. Η πιο σημαντική εξέλιξη στον κλάδο ήταν η πρόσφατη (Μάιος 2006) μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου στις γραμμές της Ακτοπλοΐας. Η απόφαση αυτή της Πολιτείας αποτελεί ένα βήμα προς την εναρμόνιση του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, αν και απομένουν πολλά θέματα ακόμα να διευθετηθούν ώστε να επέλθει πλήρης ελευθερία στην εκμετάλλευση των πλοίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Συνέπεια αυτής της απόφασης είναι ότι οι εταιρίες του κλάδου είναι μερικώς ελεύθερες πλέον να εφαρμόσουν μια ευέλικτη εμπορική πολιτική που θα βασίζεται στους κανόνες της ζήτησης και της προσφοράς με σκοπό να προσελκύσουν μεγαλύτερη πελατεία. Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου για το Α' Τρίμηνο του 2006 ανήλθε σε 477.026 επιβάτες, 64.204 ΙΧ οχήματα και 29.736 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το μεταφορικό έργο αυξήθηκε κατά 5,7% στους επιβάτες, 5,9% στα ΙΧ οχήματα και κατά 31,1% στα φορτηγά αυτοκίνητα. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι ανωτέρω αυξήσεις επετεύχθησαν παρά το γεγονός ότι τα πλοία του Ομίλου εκτέλεσαν 12,4% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το Α' Τρίμηνο του 2005. Σε συνέχεια των θετικών εξελίξεων που παρουσιάστηκαν προηγούμενα, τόσο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων και μεταφορικού έργου, όσο και σε επίπεδο εξελίξεων στο θεσμικό πλαίσιο και ειδικά στην μερική απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας, η Διοίκηση του Ομίλου ετοιμάζεται να εφαρμόσει για το φετινό καλοκαίρι μια ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική στις Ακτοπλοϊκές γραμμές, βασιζόμενη στους κανόνες της αγοράς και στο επίπεδο των προσφερομένων υπηρεσιών. Επίσης κρίνοντας από το μεταφορικό έργο της Πασχαλινής περιόδου και προσδοκώντας ότι η τουριστική κίνηση της θερινής περιόδου θα αυξηθεί σε σύγκριση με το 2005, προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης.
Τέλος πρέπει να τονιστεί ότι η Διοίκηση του Ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις της Ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ενίσχυση των υφισταμένων ή την ανάπτυξη νέων γραμμών μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς και το θεσμικό πλαίσιο το επιτρέψουν.
Οι οικονομικές καταστάσεις της Εταιρίας και του Ομίλου θα δημοσιευθούν στον Τύπο και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Χρηματιστηρίου Αθηνών και της Εταιρίας (www.bluestarferries.com) σήμερα Παρασκευή 26 Μαΐου 2006.
Για περισσότερες πληροφορίες:
κ. Διονύσης Θεοδωράτος
BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε.
Τηλ. :(210) 8919820
Fax : (210) 8919829
e-mail:theodoratos@bluestarferries.com
www.bluestarferries.com