Ενίσχυση κερδοφορίας για τον Όμιλο στη χρήση 2005
Ο Όμιλος Συμμετοχών Χατζηϊωάννου ανακοίνωσε τα αποτελέσματά του για τη χρήση 2005 με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (Δ.Π.Χ.Π.).
Ο κύκλος εργασιών σε ενοποιημένη βάση σημείωσε άνοδο της τάξεως του 1,7% και διαμορφώθηκε σε Euro 131,8 εκατ. έναντι Euro 129,5 εκατ. το 2004. Κύριος παράγοντας της ανόδου των πωλήσεων ήταν η δυναμική ενίσχυση των δραστηριοτήτων λιανικής της SPRIDER A.E., θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου, που προήλθε από την διεύρυνση και ανανέωση του δικτύου καταστημάτων SPRIDER Stores. Επισημαίνεται, ότι τα ανωτέρω μεγέθη δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα, καθώς στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του 2005 δεν συμπεριλαμβάνεται η εταιρεία Unique Commerce, οι δραστηριότητες της οποίας διακοπήκαν. Τα μικτά κέρδη για τη χρήση 2005 διαμορφώθηκαν σε Euro 49,4 εκατ. έναντι Euro 47,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 3,3%. Αντίστοιχα, ο συντελεστής μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 37,5% του κύκλου εργασιών έναντι 37,0% το 2004, γεγονός, το οποίο αποδίδεται στην αυξημένη διαπραγματευτική δύναμη του Ομίλου κατά την αγορά εμπορευμάτων για το δίκτυο λιανικής καθώς επίσης και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παραγωγικών εγκαταστάσεων των θυγατρικών εταιρειών. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά το 2005 ανήλθαν σε Euro 22,7 εκατ. έναντι Euro 14,7 εκατ. σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 54,6%, η οποία αποτελεί έμπρακτη επιβεβαίωση των επιτυχημένων προσπαθειών συγκράτησης του ρυθμού αύξησης των δαπανών διοίκησης του Ομίλου. Οι ανωτέρω εξελίξεις άσκησαν επίδραση και στα υπόλοιπα μεγέθη αποτελεσμάτων μέχρι και τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, τα οποία διαμορφώθηκαν σε Euro 3,8 εκατ. έναντι Euro 2,8 εκατ. το 2004, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 35,4%.
Η διοίκηση του Ομίλου αποτιμά τα ανωτέρω οικονομικά μεγέθη θετικά και παραμένει προσηλωμένη στην υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδιασμού. Για τη χρήση 2006, στρατηγική προτεραιότητα αποτελεί η δυναμική υποστήριξη των δραστηριοτήτων λιανικής, μέσα από την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων ενώ, αναφορικά με την παραγωγική δραστηριότητα των θυγατρικών εταιρειών, κύριο βάρος θα δοθεί στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εργοστασίων, μέσα από την ενίσχυση του υφιστάμενου know how.