SPRIDER STORES A.E

Ενοποιημένα Οικονομικά Αποτελέσματα 2004 - Σε συνεχή αναπτυξιακή πορεία η SPRIDER

Ο όμιλος εταιρειών SPRIDER δραστηριοποιείται στην χονδρική και λιανική πώληση ειδών ένδυσης και υπόδησης. Οι λιανικές πωλήσεις πραγματοποιούνται μέσα από την μητρική εταιρεία SPRIDER AE, ενώ οι πωλήσεις χονδρικής μέσα από την θυγατρική MEGATHLON ΕΛΛΑΣ ΑΕ. Ο κύριος όγκος εργασιών του ομίλου προέρχεται από το λιανικό εμπόριο και αποτελεί στρατηγική επιλογή της διοίκησης η περαιτέρω ανάπτυξη των σχετικών δραστηριοτήτων.

Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ανήλθε σε ευρώ 61,6 εκ. στο οποίο συμπεριλαμβάνεται συμφωνηθείσα ασφαλιστική αποζημίωση ευρώ3,12 εκ. Ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε σε ευρώ 58,5 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση 11,5% προερχόμενη κατά 7,5% από τα 6 νέα καταστήματα, που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους μέσα στο 2004, και κατά 4% από τα παλαιά καταστήματα.

Η αύξηση του κύκλου εργασιών είναι απόρροια της ωρίμανσης των υφισταμένων καταστημάτων με την επωνυμία SPRIDER και των συνεχών επενδύσεων για την ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συντελεστής μικτού κέρδους αυξήθηκε κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε σε 48,6% έναντι 44,1% του 2003. Η βελτίωση του συντελεστή μικτού κέρδους, προήλθε από τον στρατηγικό προγραμματισμό των προμηθειών, οι οποίες εξασφάλισαν βέλτιστη σχέση ποιότητας και τιμής.

Τα λειτουργικά κέρδη της μητρικής εταιρίας αυξήθηκαν κατά 20% σε ευρώ 7,8εκ. από ευρώ 6,5εκ του 2003.

Σε ότι αφορά τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα, σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2003, παρουσίασε το 2004 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της SPRIDER Α.Ε., φτάνοντας τα ευρώ 64,82 εκ. στο οποίο ομοίως συμπεριλαμβάνεται ποσό ευρώ 3,12εκ , από ασφαλιστική αποζημίωση από πυρκαγιά της μητρικής εταιρίας. Ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε σε ευρώ 61,7 εκ. δηλαδή αυξήθηκε κατά 6,5% περίπου σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι.

Ο ενοποιημένος συντελεστής μικτού κέρδους παρουσίασε αύξηση κατά 4,2 ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε σε 49,6% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών, έναντι 45,4% το 2003.

Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας και διάθεσης προ αποσβέσεων του ομίλου ανήλθαν σε ευρώ 22,2 εκ έναντι ευρώ 15,9 εκ το 2003. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων του ομίλου με 6 νέα καταστήματα κατά τη διάρκεια του 2004, τα 4 εκ των οποίων κατά το τελευταίο τρίμηνο. Ειδικότερα, τα έξοδα αυτά αφορούν και έξοδα προώθησης για την ανάπτυξη των νέων καταστημάτων, με έμφαση στην διαφημιστική δαπάνη για τη δημιουργία και έκδοση ειδικών ενθέτων καθώς και την αύξηση της υπαίθριας διαφήμισης και των τηλεοπτικών μηνυμάτων.

Τέλος, στα έξοδα αυτά συμπεριλαμβάνονται οι δαπάνες leasing του ακινήτου στην Ανθούσα, καθώς και τα έξοδα μετεγκατάστασης γραφείων και αποθηκευτικών χώρων σε ενιαίο χώρο του ομίλου.

Η αύξηση των εξόδων λειτουργίας και διάθεσης οδήγησε τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA να παρουσιάσουν οριακή μείωση της τάξεως του 3% και να ανέλθουν σε ευρώ 11.2 εκ. έναντι ευρώ 11.6 εκ. το 2003. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αντίστοιχα ανήλθε σε 17,4% το 2004, έναντι 20% το 2003.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε ευρώ 5.05 εκ. έναντι ευρώ 8.9 εκ. το 2003. Η μείωση των κερδών προ φόρων οφείλεται στην έκτακτη ζημιά ευρώ 4.7 εκ. που ο όμιλος περιέλαβε στα αποτελέσματά του από την καταστροφή αποθεμάτων λόγω της προαναφερθείσας πυρκαγιάς. Το συνολικό ύψος της ζημίας ανερχόταν στα ευρώ 7.7 εκ., εκ των οποίων τα ευρώ 3,12 εκ., όπως προαναφέραμε, είναι το προϊόν της ασφαλιστικής αποζημίωσης. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε ευρώ 3.14 εκ. έναντι ευρώ 6.39 εκ το 2003.

Κατά τη χρήση του 2004 ο όμιλος πραγματοποίησε επενδύσεις ευρώ 5,6 εκ προσθέτοντας 6 νέα καταστήματα και ανεβάζοντας το δίκτυο των σημείων πώλησης στα 28 καταστήματα. Παράλληλα οι δανειακές υποχρεώσεις μειώθηκαν από ευρώ 14 εκ το 2003 σε ευρώ 3,9 εκ το 2004, με αποτέλεσμα το όφελος στο δείκτη ξένων προς ίδια κεφάλαια, από 1x το 2002, να ανέρχεται στις 31/12/2004 σε 0,13x, εξανεμίζοντας ουσιαστικά οιονδήποτε τραπεζικό δανεισμό.

Η διοίκηση της εταιρίας λαμβάνοντας υπόψη την ισχυρή λειτουργική κερδοφορία και την υγιή κεφαλαιακή διάρθρωση του ομίλου θα προτείνει στην Γενική Συνέλευση των Μετόχων :

  • τη διανομή αυξημένου μερίσματος κατά 36% σε σχέση με την χρήση του 2003, ήτοι μέρισμα 9,5 λεπτών ανά μετοχή, έναντι 7 λεπτών το 2003.
  • πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών, συνολικού αριθμού 250.000 τεμαχίων.

Έχοντας κατοχυρώσει ηγετική θέση στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης, η SPRIDER βελτιώνεται συνεχώς, επιδιώκοντας τη διαρκή διεύρυνση της πελατειακής της βάσης, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εξασφάλιση μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Οι τρεις στρατηγικοί άξονες που συνθέτουν το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα είναι ο μοντέρνος σχεδιασμός, η μεγάλη και διαρκώς ανανεούμενη γκάμα προϊόντων και οι χαμηλές τιμές. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, είναι σε θέση να προσφέρει προϊόντα που απευθύνονται σε ολόκληρη την οικογένεια.