Εντυπωσιακή Αύξηση Οικονομικών Μεγεθών για τη FASHION BOX ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών, από 12,9 εκατομμύρια Ευρώ το 2003 παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 23,6% ανερχόμενος σε 15,9 εκατομμύρια Ευρώ για το 2004. Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεριδίου αγοράς των προϊόντων REPLAY τα οποία στην κατακερματισμένη αγορά της sport επώνυμης νεανικής ένδυσης, η οποία εκτιμάται στα 300 εκατομμύρια Ευρώ, έχουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 5%. Η πρωτοποριακή, κοσμοπολίτικη, σύγχρονη και μοντέρνα άποψη των ρούχων REPLAY, σε συνδυασμό με την επιθετική πολιτική προώθησης των προϊόντων που ακολουθεί η εταιρία, είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διείσδυση τους στην ελληνική αγορά. Ταυτοχρόνως, η επέκταση της εταιρίας στην Κύπρο, τη Βουλγαρία και τα Σκόπια άνοιξε νέες αγορές για τα προϊόντα REPLAY.
Εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζουν και τα υπόλοιπα οικονομικά μεγέθη. Τα μικτά αποτελέσματα ανήλθαν σε ευρώ 6,7 εκατ. έναντι ευρώ 5,5 εκατ. το 2003 σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 22%, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους έμεινε σταθερό στο 42% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών. Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων EBITDA αυξήθηκαν κατά 100% φτάνοντας τα ευρώ 1,37 εκατ. έναντι ευρώ 684 χιλ. την ίδια περίοδο πέρυσι. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αντίστοιχα ανήλθε σε 8,6% επί του κύκλου εργασιών έναντι 5, 3% το 2003. Τα κέρδη προ φόρων είναι επίσης αυξημένα κατά 722% στις ευρώ 720 χιλ. έναντι ευρώ 88 χιλ. το 2003. Τέλος τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι φόροι φορολογικού ελέγχου της περσινής χρήσης) αυξήθηκαν κατά 1750% φτάνοντας τις ευρώ 430 χιλ. έναντι ευρώ 23 χιλ. το 2003.
Ανάλογη εικόνα εμφανίζουν και τα αποτελέσματα της μητρικής εταιρίας, η οποία επισημαίνεται ότι αποτελεί περίπου ως ποσοστό το 98% των ενοποιημένων αποτελεσμάτων.
Τα παραπάνω αποτελέσματα επιβεβαιώνουν για μία ακόμη χρονιά τη σταθερά αναπτυξιακή πορεία της εταιρίας, η οποία για εννέα συνεχόμενες χρήσεις εμφανίζει κατά μέσο όρο αύξηση του κύκλου εργασιών στο 29%.
Στο τέλος του 2004 ο όμιλος εταιριών FASHION BOX ΕΛΛΑΣ ΑΕ δραστηριοποιείται σε 4 χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Σκόπια) και διαθέτει πλέον τα προϊόντα του μέσω ενός εκτενούς δικτύου χονδρικής που αποτελείται από 200 πελάτες, 5 replay corners και 10 replay shop-in-a-shop, καθώς και μέσω ενός δικτύου λιανικής που αποτελείται από 26 καταστήματα REPLAY. Από τα καταστήματα αυτά, 20 λειτουργούν στην Ελλάδα και 6 στο εξωτερικό (Κύπρο, Βουλγαρία και Σκόπια), ενώ 16 από αυτά είναι εταιρικά και 10 ιδρύθηκαν με τη μέθοδο franchising. Επισημαίνεται ότι από τα 26 καταστήματα του ομίλου, τα 4 έχουν τη μορφή outlet stores.
Η αύξηση των αποτελεσμάτων το 2004 είναι απόρροια κυρίως της σταδιακής ωρίμανσης των υφιστάμενων καταστημάτων αλλά και των διαρκών προσπαθειών της διοίκησης για εξορθολογισμό και περιστολή όπου χρειάζεται των λειτουργικών δαπανών. Επισημαίνεται ότι κατά τα τελευταία έτη η ανάπτυξη του ομίλου επιτυγχάνεται με την επένδυση κυρίως ιδίων κεφαλαίων με αποτέλεσμα ο δείκτης ξένα προς ίδια κεφάλαια να κυμαίνεται στο 0,5x. Επίσης σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2004 ο όμιλος προχώρησε σε μετατροπή του συνόλου του βραχυχρόνιου τραπεζικού δανεισμού του σε μακροχρόνιο, με αποτέλεσμα τη μείωση των χρεωστικών τόκων κατά το έτος που έληξε.
Στόχος της διοίκησης, αποτελεί η αύξηση του μεριδίου αγοράς της REPLAY στην Ελλάδα, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων στα Βαλκάνια, καθώς και η αύξηση του ποσοστού συνεισφοράς της λιανικής έναντι της χονδρικής στον κύκλο εργασιών της εταιρίας.
Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα του 2004, το διοικητικό συμβούλιο προτίθεται να προτείνει στην Γενική Συνέλευση των Μετόχων που αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ 15 Μαΐου και 15 Ιουνίου του 2005, την διανομή μερίσματος 0,03 Ευρώ ανά μετοχή.