ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.

Εταιρεία: κέρδη +62,7%, κύκλος εργασιών +53,8% -Όμιλος: κέρδη +23,6%, κύκλος εργασιών +26,9%

Σημαντική άνοδο της κερδοφορίας και του κύκλου εργασιών σημείωσαν το 2003 τόσο η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ όσο και ο Όμιλος Εταιρειών ΜΗΧΑΝΙΚΗ, σύμφωνα με τη Λογιστική Κατάσταση της 31ης Δεκεμβρίου 2003.

Συγκεκριμένα, τα προ φόρων κέρδη της ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ σημείωσαν άνοδο 62,71% και ανήλθαν σε 12,31 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2003, έναντι 7,56 εκατ. ευρώ κατά την ίδια περίοδο του 2002.

Ο κύκλος εργασιών της ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. σημείωσε το 2003 αύξηση σε ποσοστό 53,79% και ανήλθε στα 109,53 εκατ. ευρώ, έναντι 71,21 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2002.

Σε επίπεδο Ομίλου, τα ενοποιημένα προ φόρων και μετά την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας κέρδη ενισχύθηκαν το 2003 κατά 23,61% και ανήλθαν σε 16,76 εκατ. ευρώ, από 13,56 εκατ. ευρώ το 2002.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε με ρυθμό της τάξης του 26,98% και ανήλθε στα 152,12 εκατ. ευρώ, έναντι 119,79 εκατ. ευρώ το 2002.

Κατόπιν των αποτελεσμάτων αυτών, η Διοίκηση της Εταιρείας θα προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων την πληρωμή μερίσματος της τάξης των 0,09 ευρώ ανά μετοχή που αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση 2,70% περίπου για την κοινή (ΚΟ) μετοχή και 3,90% για την προνομιούχο (ΠΟ) μετοχή.

Πέρυσι το μέρισμα ήταν 0,034 ευρώ για την κοινή και 0,059 ευρώ για την προνομιούχο μετοχή.

Την παρούσα περίοδο η ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. συμμετέχει σε περισσότερα από 20 μεγάλα κατασκευαστικά έργα, ενώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπογεγραμμένων συμβάσεων ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά στη συμμετοχή σε νέα δημόσια έργα, η ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. έχει μειοδοτήσει και έχει υποβάλλει αιτιολογήσεις των προσφορών της στα παρακάτω:

- Παράκαμψη Αγρινίου προϋπολογισμού: 100,0 εκατ. ευρώ

- Κατασκευή Α/Δ: Σκάρφεια-Λαμία-Ράχες 93,0 εκατ. ευρώ

- Κατασκευή Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Ν. Ικόνιο 35,0 εκατ. ευρώ

- Κατασκευή Φράγματος Τριανταφυλλιάς 44,3 εκατ. ευρώ

- Σύνδεση Ευρείας Παράκαμψης Πατρών, Κάλυψη Διακονιάρη 60,0 εκατ. ευρώ

- Μουσείο Πέλλας 11,1 εκατ. ευρώ

Επίσης έχουν ήδη εγκριθεί από τις αντίστοιχες Επιτροπές Αξιολόγησης οι αιτιολογήσεις των προσφορών της εταιρείας και αναμένεται η σχετική απόφαση της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για την υπογραφή συμβάσεων για τα έργα:

- Παράκαμψη ?ρτας - Φιλιππιάδας (ΙΙ) 37,0 εκατ. ευρώ

- Διευθέτηση Χειμάρρου Ξηριάς 32,6 εκατ. ευρώ

Παράλληλα η κατά 100% θυγατρική εταιρεία ΘΟΛΟΣ ΑΕ έχει υποβάλλει αιτιολογήσεις των προσφορών προκειμένου να της ανατεθούν τα εξής έργα:

- Κατασκευή Φράγματος Βαλσαμιώτη 23,9 εκατ. ευρώ

- Αντιπλημμυρικά Έργα Λεωφόρου Βάρης-Κορωπίου 9,5 εκατ. ευρώ

Εντός του 2004 η κοινοπραξία ΟΜΙΛΟΣ ΟΔΟΠΟΙΗΣΙΣ: Mota-Engil SGPS, Mota & Companhia, Engil-Sociedade, Acciona, Necso Entrcanales Cubiertas, Banco Espirito Santo, Μηχανική, Θεμελιοδομή?, στην οποία η ΜΗΧΑΝΙΚΗ συμμετέχει με ποσοστό 12,5%, θα υποβάλλει την προσφορά της για την ανάληψη του αυτοχρηματοδοτούμενου έργου:

- Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, τμήμα Μαλλιακός - Κλειδί

Η ίδια κοινοπραξία έχει προεπιλεγεί και αναμένεται να προσκληθεί για υποβολή οικονομικών προσφορών σε δύο ακόμη αυτοχρηματοδοτούμενα έργα:

- Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα

- Αυτοκινητόδρομος: Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα

Στον τομέα της ενέργειας, τον περασμένο Δεκέμβριο ξεκίνησε η εμπορική λειτουργία του πρώτου μικρού Υδροηλεκτρικού Έργου (4,5 MW) της ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ στα Θεοδώριανα ?ρτας, με την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στην ΔΕΗ, στο πλαίσιο δεκαετούς σύμβασης.

Τα ετήσια έσοδα αναμένεται να κυμανθούν στα 1,3 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία έχει επίσης λάβει άδεια χωροθέτησης για την κατασκευή ενός μεγάλου Υδροηλεκτρικού Σταθμού, ισχύος 93 MW, στον ποταμό ?ραχθο, στο νομό ?ρτας, μια επένδυση της τάξης των 147 εκατ. ευρώ με εκτιμώμενα ετήσια έσοδα της τάξης των 20 εκατ. ευρώ.