H ΕΛΑΪΣ-UNILEVER Α.Ε. ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2005 με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (I.F.R.S.).
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων περιλαμβάνει έλαια, μαργαρίνες, μαγειρικά λίπη και γαλακτοκομικά προϊόντα και αποτέλεσε κατά το πρώτο εξάμηνο του 20 05 το 78% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 76% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Σε ότι αφορά τα μικτά κέρδη της εταιρείας προ αποσβέσεων, ανήλθαν σε ευρώ 48,3 εκατ. έναντι ευρώ 46,2 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2004, σημειώνοντας αύξηση 4,4%. Αντίστοιχα το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 42,7% του κύκλου εργασιών, έναντι 42,1% το πρώτο εξάμηνο του 2004, γεγονός ιδιαίτερα ικανοποιητικό, με δεδομένα τα υψηλά επίπεδα του κύκλου εργασιών.
Τα έξοδα διάθεσης της εταιρείας προ αποσβέσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2005 παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 15,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο σε έξοδα προώθησης και διαφήμισης νέων προϊόντων. Μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο ανάπτυξης καινοτόμων διατροφικών προτάσεων, η δυναμική τοποθέτηση και προώθηση τους στην αγορά αποτελεί προγραμματισμένη στρατηγική επιλογή της διοίκησης.
Το ανωτέρω γεγονός, είχε επίδραση στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία διαμορφώθηκαν σε ευρώ 17,3 εκατ. έναντι ευρώ 24,6 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2004. Είναι ωστόσο αναγκαίο να προστεθεί σε αυτό το σημείο ότι την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων περιελάμβαναν και ποσό ευρώ 4,4 εκατ. το οποίο αφορούσε στην αποζημίωση της εταιρείας εξαιτίας της διακοπής σύμβασης συνεργασίας για την παραγωγή και διανομή του έτοιμου τσαγιού «Lipton Ice Tea? στην εγχώρια αγορ ά. Ως αναμένετο, αντίστοιχες ήταν οι επιδράσεις και στα υπόλοιπα μεγέθη αποτελεσμάτων, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα ευρώ 16,5 εκατ. έναντι ευρώ 23,9 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2004 και τα κέρδη μετά φόρων να ανέρχονται στα ευρώ 10,8 εκατ. έναντι ευρώ 15,2 εκατ.
Κύριος άξονας των επιλογών της διοίκησης κατά την κατάρτιση του επιχειρηματικού σχεδιασμού της εταιρείας, αποτελεί η έμφαση στην ανάπτυξη και προώθηση καινοτόμων προϊόντων πλήρως εναρμονισμένων με τις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες. Μέσα από μια γκάμα προϊόντων που διαρκώς εμπλουτίζεται με νέες, καινοτόμες προτάσεις, η ΕΛΑΪΣ-UNILEVER Α.Ε. συνεχίζει να παρέχει πολύτιμες επιλογές υγιεινής διατροφής με την εγγύηση ποιότητας που προσφέρει από το 1920.