Κέρδη χρήσης 437.882 ευρώ - Μέρισμα 0,03 ευρώ ανά μετοχή.
Ο Πρόεδρος της Εταιρείας, κος Γεώργιος Βερνίκος, έκανε τον απολογισμό του έτους και επεσήμανε ότι το 2002 υπήρξε μία ιδιαίτερα κρίσιμη χρονιά καθώς η οικονομική ύφεση που επικρατεί σε πολλές χώρες και η αβεβαιότητα, επηρέασαν σημαντικά αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα της Eταιρείας, με αποτέλεσμα να υπάρξει σημαντική μείωση της κερδοφορίας της Eταιρείας. Παρόλα αυτά, η Eταιρεία παρουσίασε κέρδη της τάξης των 437.882 Ευρώ και αποφασίστηκε η καταβολή μερίσματος 0,03 Ευρώ ανά μετοχή. Από την 7η Ιουλίου 2003 η μετοχή θα διαπραγματεύεται χωρίς το δικαίωμα μερίσματος χρήσης 2002 και η καταβολή του μερίσματος θα αρχίσει από την 14η Ιουλίου 2003.
Στα πλαίσια της Γενικής Συνέλευσης κρίθηκε σκόπιμο να γίνει και μια γενικότερη τοποθέτηση για την Eταιρεία. Συγκεκριμένα, όταν ολοκληρώθηκε η αύξηση κεφαλαίου της Εταιρείας πριν τρία χρόνια, το διεθνές περιβάλλον ήταν πολύ πιο σταθερό από το σημερινό και η Ελληνική Οικονομία έδειχνε να εισέρχεται με δυναμισμό και αισιοδοξία σε μια φάση διαρθρωτικών αλλαγών, γρήγορης απελευθέρωσης των αγορών, ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας. Στα πλαίσια αυτά πραγματοποιήσαμε μια υψηλή αύξηση κεφαλαίου για να ενισχύσουμε την Εταιρεία, κρίνοντας ότι έπρεπε να κινηθούμε με εξωστρέφεια και δυναμισμό, αναπτύσσοντας και νέες δραστηριότητες σε τομείς που έχουμε γνώσεις και εμπειρία. Είχαμε παρατηρήσει ότι τις περισσότερες φορές, όταν συμβαίνουν έκτακτα γεγονότα που επηρεάζουν αρνητικά τον τουρισμό, ευνοούνται οι μεταφορές. Έτσι, αποφασίσαμε να επενδύσουμε στις αερομεταφορές σημαντικό ποσοστό της αύξησης κεφαλαίου, αλλά και στην ποντοπόρο ναυτιλία από τα κέρδη μας, δημιουργώντας έναν πιο ισορροπημένο επενδυτικό σχεδιασμό που θα είχε αντοχή.
Σύμφωνα με στοιχεία, ο μόνος κλάδος στο χώρο της πολιτικής αεροπορίας, που μπορούσε να πραγματοποιήσει κέρδη, ήταν αυτός της ταχυμεταφοράς φορτίων. Αποφασίσαμε, μετά από συζήτηση και με το στρατηγικό μας μέτοχο, την εξαγορά συγκεκριμένης εταιρείας, που αποτελούσε και αποτελεί τη μοναδική στο χώρο των εναέριων ταχυμεταφορών και κρίναμε ότι υπήρχαν προοπτικές. Το 2001 ήταν μια ικανοποιητική χρονιά. Το 2002 ήταν δύσκολη χρονιά, κυρίως επειδή τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 επηρέασαν καθοριστικά αρνητικά τον αεροπορικό κλάδο, η μεταφορά στο νέο αεροδρόμιο επιβάρυνε οικονομικά την εταιρεία και υπήρξε -και εξακολουθεί να υπάρχει- καθυστέρηση σε διαρθρωτικές μεταβολές στο χώρο των αερομεταφορών. Συγχρόνως όμως κάναμε και σημαντικές αναβαθμίσεις στα αεροσκάφη μας. Ήδη το 2003 ολοκληρώσαμε δικές μας σημαντικές αλλαγές στην οργάνωση, την επίγεια αυτοεξυπηρέτηση, τη διοίκηση και το εμπορικό τμήμα. Η θυγατρική μας εταιρεία, VER-AVIA, έχει καλές προοπτικές.
Στη ναυτιλία έχουμε σημαντική εμπειρία. Το 2002 οι ναύλοι στην ποντοπόρο ναυτιλία ήταν ιδιαίτερα χαμηλοί. Το 2003 είναι σημαντικά υψηλοί. Ελπίζουμε οι ναύλοι να κρατηθούν σε υψηλά επίπεδα για σημαντικό διάστημα, οπότε θα έχουμε και αντίστοιχα κέρδη. Τα κέρδη που μπορεί να έχει μια επιχείρηση από τη ναυτιλία σε καλή περίοδο, δε μπορεί να τα έχει από καμία άλλη της δραστηριότητα.
Αποφασίσαμε να επενδύσουμε στις παραλίες επειδή θεωρήσαμε ότι είναι μια δραστηριότητα συμπληρωματική προς το θαλάσσιο τουρισμό. Δεν απαιτούνται αναλογικά μεγάλα κεφάλαια, αλλά φαντασία, καλή διάθεση και μεράκι. Παραλάβαμε τις παραλίες τον Απρίλιο του 2002 και είναι σε εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα ανάπλασης. Το 2002 ήταν ζημιογόνο. Το 2003 προβλέπεται ισοσκελισμένο. Από το 2004 περιμένουμε σημαντικά κέρδη. Πιστεύουμε ότι οι παραλίες θα είναι μια σημαντική, σύγχρονη και κερδοφόρα δραστηριότητα.
Αποφασίσαμε να επενδύσουμε στα χρηματοοικονομικά επειδή η Εταιρεία και ο Όμιλος, από το 1990 και για πάνω από 12 χρόνια, παρουσίαζε κέρδη από το χρηματοοικονομικό τομέα. Διαισθανόμενοι την αβεβαιότητα στη χρηματιστηριακή αγορά -αλλά χωρίς βεβαίως να φανταζόμαστε αυτά που συνέβησαν- αποφασίσαμε να αναθέσουμε τη διαχείριση χρημάτων από την αύξηση κεφαλαίου σε αναγνωρισμένους επαγγελματίες. Όσα τελικά συνέβησαν στο χρηματοοικονομικό τομέα δεν μπορούσαμε να τα προβλέψουμε και δεν γνωρίζουμε κανένα δημιουργικό άνθρωπο που να μπορούσε να το κάνει.
Και το 2002 ήταν για το θαλάσσιο τουρισμό μια δύσκολη χρονιά. Η γενική αβεβαιότητα, η 11η Σεπτεμβρίου 2001, η ύφεση στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γερμανία, η κρίση στο Ιράκ και άλλοι παράγοντες επηρεάζουν αρνητικά το θαλάσσιο τουρισμό και γενικότερα τον κλάδο αναψυχής.
Παρά την κρίση στο θαλάσσιο τουρισμό και τις σημαντικές ζημίες που έχουμε υποστεί, λόγω και του ότι η αύξηση κεφαλαίου ολοκληρώθηκε σε μια περίοδο υψηλής αποτίμησης αξιών και τελείως διαφορετικών συνθηκών, έχουμε "σπείρει" πολύ και θα έρθει η ώρα να "θερίσουμε". Έχουμε γερή χρηματοοικονομική βάση. Περιμένουμε σημαντικά κέρδη, κυρίως από τη ναυτιλία, σταδιακά και από τις αερομεταφορές και τις παραλίες.
Το κυριότερο είναι ότι εργαζόμαστε σκληρά και με πάθος για το αντικείμενό μας και γνωρίζουμε ότι οι βασικοί τομείς που δραστηριοποιούμαστε, η θάλασσα και ο τουρισμός, είναι τομείς που η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα και η σημερινή απαισιόδοξη εικόνα κάποια στιγμή θ? αντιστραφεί. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε ιδιαίτερα στο θαλάσσιο τουρισμό, σε σύγχρονα σκάφη, σε στρατηγικά σημεία στο Αιγαίο και στο διεθνές μάρκετινγκ, με στόχο η εμπορική επωνυμία VERNICOS YACHTS να είναι πράγματι leader της αγοράς και να είναι σε θέση να καρπωθεί το μεγαλύτερο ποσοστό μιας αντιστροφής του κλίματος, που αργά ή γρήγορα θα γίνει, πολύ περισσότερο που στη χώρα μας θα πραγματοποιηθούν το 2004 οι Ολυμπιακοί Αγώνες.
Η Γενική Συνέλευση, στα πλαίσια της εταιρικής διακυβέρνησης, εξέλεξε ανεξάρτητο νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, τον κον Αλέξη Πρωτονοτάριο, επιχειρηματία, σε αντικατάσταση του κου Νικόλαου Ρηγινού. Ο κος Νικόλαος Ρηγινός, ιδρυτικό μέλος της VERNICOS YACHTS, ανέλαβε καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου στη θυγατρική εταιρεία ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΑΕΡΟΠΛΟΙΑ Α.Ε.-VERAVIA.
Τέλος η Γενική Συνέλευση εξέφρασε την ικανοποίησή της που το Χρηματιστήριο Αθηνών, κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου την 9.5.2003, αποφάσισε την άρση της επιτήρησης της μετοχής της Eταιρείας, σε εφαρμογή της απόφασης αρ.96/17.4.03 και θεωρεί ότι η υπαγωγή της στην κατηγορία χαμηλής παραγωγικής δραστηριότητας είναι προσωρινή και οφείλεται στην ιδιαιτερότητα του κλάδου, όπου στο κύκλο εργασιών αναφέρονται μόνο οι ναυλώσεις και όχι και οι πωλήσεις σκαφών.