VODAFONE - ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ.

Κύκλος εργασιών: +27%
EBITDA: +14%
ARPU: +7% στα ευρώ30,3
AMOU: +25% στα 96 λεπτά
(Ελεγμένα Ενοποιημένα Οικονομικά αποτελέσματα 1/4/01 -31/3/02 με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα IFRS

Η Vodafone(2) ανακοινώνει σημαντική αύξηση στα βασικά οικονομικά της μεγέθη και διατήρηση των θετικών τάσεων ARPU(3) και AMOU(4) για το οικονομικό έτος Απριλίου 2002 - Μαρτίου 2003. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 26,8% και ανήλθε στα ευρώ 1,255 εκατ. σε σύγκριση με τα ? ευρώ 990 εκατ. της προηγούμενης περιόδου, επηρεασμένος θετικά τόσο από την αύξηση της συνδρομητικής βάσης υψηλής ποιότητας κατά 14% - που συνεισφέρει με υψηλότερο ARPU & AMOU , όσο και από τις χρεώσεις από τέλη τερματισμού από κινητό προς κινητό. Εξαιρώντας τα τέλη τερματισμού από κινητό προς κινητό ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 17,2%. Το μικτό ARPU για το έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2003, έφτασε τα ευρώ 30,3 από τα ευρώ 28,4 της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 7%. Παρά τις μειώσεις τιμών που έγιναν την υπό εξέταση περίοδο και εξαιρώντας τα τέλη τερματισμού από κινητό προς κινητό, το ARPU διαμορφώθηκε στα ευρώ 27,4 από ευρώ 28,01 τον Μάρτιο 2002. Σε εξαμηνιαία βάση οι ανοδικές τάσεις του ARPU παρέμειναν σταθερές κυρίως χάρη στη διατήρηση και διαρκή αύξηση συνδρομητών υψηλής χρήσης, καθώς και στην επίδραση της κίνησης από κινητό προς κινητό που τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο 2002. Συγκεκριμένα, στο δεύτερο εξάμηνο (Οκτ. - Μαρ. 2003) της υπό εξέτασης περιόδου το ARPU αυξήθηκε κατά 13% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, ενώ το AMOU για την ίδια περίοδο αυξήθηκε κατά 27% στα 95 λεπτά. Σε ετήσια βάση το μικτό AMOU έφτασε τα 96 λεπτά αυξημένο κατά 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Για την ίδια χρονική περίοδο η αύξηση στο μικτό AMOU - συνδρομητών με συμβόλαιο - υπήρξε θεαματική της τάξεως του 37%, φτάνοντας τα 233 λεπτά. Ακόμα και εξαιρώντας την επίδραση της κίνησης από κινητό σε κινητό, η χρήση αυξήθηκε κατά 7% φτάνοντας τα 78 λεπτά. Τα συνολικά έσοδα από αερόχρονο αυξήθηκαν κατά 27,7% αντιπροσωπεύοντας το 90,6% του κύκλου εργασιών της εταιρίας. Τα έσοδα από εξερχόμενο αερόχρονο αυξήθηκαν κατά 20,5%, παρά τις μειώσεις τιμών, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην απόκτηση νέων και τη διατήρηση των υφισταμένων συνδρομητών με κύριο χαρακτηριστικό την υψηλή χρήση(Ι). Τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι υπηρεσίες SMS και wap), αυξήθηκαν κατά 22,3% φθάνοντας τα ?142,3 εκατ., μέγεθος που αντιπροσωπεύει το 12,6% του συνόλου των εσόδων από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Ο ενισχυμένος ρυθμός συνεισφοράς των υπηρεσιών από δεδομένα στα έσοδα της εταιρίας οφείλεται στη σημαντική ανάπτυξή τους (π.χ. υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που βασίζονται στα SMS και νέα προϊόντα, όπως το MMS, Vodafone live!) και στη μεγαλύτερη αποδοχή τους από το ευρύ κοινό. Το ARPU απο υπηρεσίες δεδομένων (DATA ARPU) αυξήθηκε στα ? 3,86 ενώ ο αριθμός των SMS το μήνα ανά συνδρομητή έφτασε τα 41. Κατά την υπό εξέταση περίοδο η εταιρία προχώρησε με ιδιαίτερη επιτυχία στην εμπορική διάθεση του Vodafone live! - ενός πρωτοποριακού μενού υπηρεσιών - το οποίο στους 2½ πρώτους μήνες παρουσίας του στην ελληνική αγορά ξεπέρασε τους 25.000 συνδρομητές, πέρα από κάθε αρχική πρόβλεψη. H συνδρομητική βάση του Vodafone live! παρουσίασε σημαντικό ARPU δεδομένων, φθάνοντας τα ευρώ 13,2 σε σχέση με το αντίστοιχο ευρώ 3,86 της υπόλοιπης συνδρομητικής βάσης της Vodafone. Τα θετικά αυτά αποτελέσματα του Vodafone live! αποτελούν σημαντική ένδειξη της επιτυχημένης εμπορικής πολιτικής της εταιρίας με έμφαση στις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και στα δεδομένα (data). Οι επιδόσεις της υπηρεσίας Vodafone MMS αποτελούν ακόμα μια απόδειξη της ορθής στρατηγικής της εταιρίας στον τομέα των υπηρεσιών δεδομένων. Έως τέλος Απριλίου την συγκεκριμένη υπηρεσία είχαν ενεργοποιήσει περισσότεροι από 100.000 συνδρομητές. Σημαντική αύξηση της τάξεως του 37,8% σημείωσαν τα έσοδα απο πάγια τέλη, φτάνοντας τα ευρώ 134,2 εκατ. Η αύξηση αυτή οφείλεται τόσο στην σωστά σχεδιασμένη εμπορική πολιτική της Vodafone με άξονα τα νέα οικονομικά προγράμματα με ενσωματωμένο δωρεάν χρόνο ομιλίας οσο και στο αυξημένο ποσοστό συνδρομητών με συμβόλαιο στο σύνολο της πελατειακής βάσης. Το κόστος πωληθέντων έφθασε τα ευρώ 612,6 εκατ. σε σύγκριση με τα ευρώ 432,5 εκατ. της αντίστοιχης περσινής περιόδου, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 41,6%. Εξαιρώντας τα τέλη τερματισμού από κινητό προς κινητό, ο ρυθμός ανάπτυξης του κόστους πωληθέντων ήταν της τάξεως του 20,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό προέκυψε λόγω των σημαντικών δαπανών για τέλη διασύνδεσης (που προκύπτουν από την αυξημένη εξερχόμενη κίνηση) και για την απόκτηση πελατών μετά τη ραγδαία ανάπτυξη των νέων συνδέσεων συνδρομητών με συμβόλαιο, που παρατηρήθηκαν κυρίως στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Το μικτό περιθώριο κέρδους έφτασε το 51,2% μειωμένο κατά 5,1 ποσοστιαίες μονάδες κυρίως λόγω της εφαρμογής των τελών τερματισμού κλήσεων από κινητό προς κινητό. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA(5)) ανήλθαν στα ευρώ 487,1 εκατ. από ευρώ 427,5 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 13,9%. Το περιθώριο EBITDA σημείωσε πτώση κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και έφθασε το 38,8%, λόγω της εφαρμογής των τελών τερματισμού κλήσεων από κινητό προς κινητό και τον σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων συσκευών μετά τις αυξημένες νέες συνδέσεις συνδρομητών με συμβόλαιο. Εξαιρώντας τα τέλη τερματισμού κλήσεων από κινητό προς κινητό και τις πωλήσεις συσκευών, το περιθώριο EBITDA ανήλθε στο 46,5%, αντικατοπτρίζοντας το περιθώριο κέρδους από τις βασικές δραστηριότητες της εταιρίας. Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας και λειτουργίας διάθεσης μη συμπεριλαμβανομένων των αποσβέσεων, έφτασαν τα ευρώ 262,4 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 19,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο . Κατά την υπό εξέταση περίοδο τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας και λειτουργίας διάθεσης αντιπροσωπεύουν μικρότερο ποσοστό επί του συνολικού κύκλου εργασιών (20,9%) από το αντίστοιχο (22,1%) του προηγούμενου έτους. Το γεγονός αυτό οφείλεται στις θετικές συνέπειες των συνεργιών καθώς και των διαρκή βελτίωση της παραγωγικότητας. Οι αποσβέσεις δικτύου και αδειών ανήλθαν στα ευρώ 170,2 εκατ. αυξημένες κατά 30,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, επηρεασμένες από την απόκτηση επιπλέον φάσματος για την άδεια 2ης γενιάς, αποσβέσεις υπεραξιών και συσσωρευμένες επενδύσεις. Τα κέρδη προ φόρων παρέμειναν σταθερά σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο στα ευρώ 273,3 εκατ. παρά τις ακόλουθες εφάπαξ διαγραφές: διαγραφές επενδύσεων για το ποσό των ευρώ 11,4 εκατ., διαγραφή και εκποίηση απαρχαιωμένου πάγιου εξοπλισμού για το ποσό των ευρώ 15,2 εκατ. και διαγραφή του σήματος της e-motion για το ποσό των ευρώ 5,4 εκατ.Εξαιρώντας τις παραπάνω εφάπαξ διαγραφές, τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν αύξηση κατά 11,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι ζημιές από συνδεδεμένες εταιρίες μειώθηκαν σημαντικά στα ευρώ 3,1 εκατ. από ευρώ 5,9 εκατ. την περσινή χρονιά αντικατοπτρίζοντας τις απορροφήσεις, την βελτίωση των αποτελεσμάτων καθώς και τη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Vodafone Αλβανίας. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα ευρώ 161,7 εκατ. από ευρώ 169,3 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς, μειωμένα κατά 4,5%. Στη συγκεκριμένη μείωση επέδρασε η αύξηση του φορολογικού συντελεστή στο 40,9% λόγω των προαναφερόμενων διαγραφών. Εξαιρώντας τις εφάπαξ διαγραφές τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10.1% σε ετήσια βάση. Το συνολικό κόστος απόκτησης και διατήρησης συνδρομητών αντιπροσωπεύει το 8,9% των συνολικών εσόδων σε σχέση με το 8% του προηγούμενου οικονομικού έτους λόγω του αυξημένου αριθμού συνδέσεων συνδρομητών με συμβόλαιο - ειδικά το δεύτερο εξάμηνο του υπό εξέταση έτους - καθώς και των αυξημένων επενδύσεων για διατήρηση της συνδρομητικής βάσης υψηλής ποιότητας. Οι καθαρές λειτουργικές ταμειακές ροές (Net Cash Available(6)) ήταν θετικές στα ευρώ 155,8 εκατ. αντικατοπτρίζοντας την ικανότητα της εταιρίας να χρηματοδοτεί πλήρως το επενδυτικό της πρόγραμμα καθώς και να μειώνει το επίπεδο του δανεισμού της. Ως αποτέλεσμα ο δείκτης καθαρά χρέη προς ίδια κεφάλαια βελτιώθηκε περαιτέρω στα 0,34 από 0,56 που ήταν στο τέλος του προηγούμενου οικονομικού έτους. Οι συνολικές επενδύσεις για το τρέχον οικονομικό έτος έφτασαν τα ευρώ 182 εκατ. (μειωμένο κατά ευρώ 18 εκατ. αντί της αρχικής δέσμευσης της εταιρίας, λόγω των οικονομιών κλίμακας που επιτεύχθηκαν από τις συμφωνίες του ομίλου Vodafone). Η συνολική συνδρομητική βάση της εταιρίας στις 31 Μαρτίου 2003, έφτασε τα 3.382.765, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 14,1% σε σχέση με τo προηγούμενο έτος. Συνολικά οι συνδρομητές με συμβόλαιο στις 31 Μαρτίου 2003 έφτασαν τους 978.751 παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 19,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό έτος, ενώ οι συνδρομητές καρτοκινητής έφτασαν τους 2.404.014, αυξημένοι κατά 12,1%, αντιπροσωπεύοντας το 71% του συνόλου της συνδρομητικής βάσης. Οι συνολικές νέες συνδέσεις με συμβόλαιο για το έτος που έληξε 31 Μαρτίου 2003 έφτασαν τις 158.324 (εκ των οποίων οι 104.573 στο δεύτερο εξάμηνο του έτους) παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 100% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι καθαρές νέες συνδέσεις στους συνδρομητές καρτοκινητής για την ίδια περίοδο έφτασαν τις 258.637. Σε ό,τι αφορά το ποσοστό αποσυνδέσεων για το έτος που έληξε 31 Μαρτίου 2003, έφτασε το 24,2%. Πιο αναλυτικά το συγκεκριμένο ποσοστό στους συνδρομητές με συμβόλαιο κινήθηκε πτωτικά στο 35% από 36,7% στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Tο ποσοστό αποσυνδέσεων στην καρτοκινητή αυξήθηκε στο 19,9% από 9,5%, κυρίως λόγω της αλλαγής στη διάρκεια ωρίμανσης του χρόνου αποσύνδεσης από 12 σε 18 μήνες, που έγινε κατά την περσινή περίοδο. Στα πλαίσια της φιλοσοφίας του Ομίλου της Vodafone η εταιρία ανακοινώνει ότι το ποσοστό των ενεργών(7) συνδρομητών της στο τελευταίο τρίμηνο του έτους (Ιαν. - Μαρ. '03) κινήθηκε στο 75% από 77% το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτ.- Δεκ. '02). Σημαντικό ρόλο στην μείωση του εν λόγω ποσοστού είχε η αύξηση των ανενεργών συνδρομητών στην καρτοκινητή τηλεφωνία που διαμορφώθηκε στο 32,8%, και οφείλεται κατά κύριο λόγο στις Χριστουγεννιάτικες προσφορές της εταιρίας. Όσον αφορά το ποσοστό ανενεργών συνδρομητών με συμβόλαιο, αυτό μειώθηκε περαιτέρω στο 6% από 7% κατά το προηγούμενο τρίμηνο, καθώς ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διατήρηση και αύξηση των συνδρομητών με υψηλή χρήση. Η συνδρομητική βάση της Vodafone Αλβανίας(8) για το έτος που έληξε 31 Μαρτίου 2003 έφτασε συνολικά τους 391.057 συνδρομητές, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της στο 42,1%. Οι νέες συνδέσεις την ίδια περίοδο ήταν 42.045, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της εταιρίας σε 42,1% από 41%, που ήταν στο τέλος του προηγούμενου τρίμηνου. Ο μέσος όρος εσόδων ανά πελάτη (ARPU) για την υπό εξέταση περίοδο έφτασε τα ?18,34, ενώ τα μέσα λεπτά χρήσης (AMOU) έφτασαν τα 72,2 λεπτά. Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας ανήλθε στα ευρώ 65,3 εκατ.(9) και το EBITDA στα ευρώ 18,1 εκατ. Οι ζημιές για το έτος έφτασαν τα ευρώ 5,5 εκατ. Ο κ. Γιώργος Κορωνιάς, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας μεταξύ άλλων τόνισε: ?Τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας καταδεικνύουν τη συνεχιζόμενη αναπτυξιακή πορεία που έχει χαράξει η Vodafone με κύρια χαρακτηριστικά την διαρκή βελτίωση της σύνθεσης της συνδρομητικής βάσης, την ενδυνάμωση του εμπορικού δικτύου καθώς και την διάθεση πρωτοποριακών υπηρεσιών όπως το Vodafone live!, και το Vodafone Mobile Connect Card. Η σημαντική βελτίωση των βασικών οικονομικών μεγεθών της εταιρίας ενισχύει περαιτέρω την εξέχουσα θέση της στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών με σημαντικά οφέλη για τους μετόχους και τους συνδρομητές της. Για το τρέχον οικονομικό έτος βασική μας προτεραιότητα αποτελεί η περαιτέρω αύξηση του μέσω όρου εσόδων ανά πελάτη (ΑRPU), στοιχείο στο οποίο θα βοηθήσει σημαντικά η υπάρχουσα συνδρομητική βάση υψηλής ποιότητας της εταιρίας καθώς και η έμφαση που δίνουμε στην προσέλκυση νέων συνδρομητών που διακρίνονται για τα υψηλά επίπεδα χρήσης. Παράλληλα, προσδοκούμε στην διεύρυνση των εσόδων από υπηρεσίες δεδομένων γεγονός που είναι σε πλήρη συνάρτηση με τους στόχους και τις κατευθύνσεις του Ομίλου Vodafone καθώς επίσης και στον σχεδιασμό και ανάπτυξη πρωτοποριακών υπηρεσιών που θα εισάγουν τους συνδρομητές μας στην επερχόμενη τρίτη γενιά?. (1) International Financial Reporting Standards. (2)Vodafone - Πάναφον Ανώνυμη Ελληνική Εταιρία Τηλεπικοινωνιών. (3) Μέσος όρος εσόδων ανά συνδρομητή. (4) Μέσος όρος λεπτών χρήσης ανά συνδρομητή. (5) EBITDA = λειτουργικά κέρδη + αποσβέσεις παγίων αδειών και υπεραξιών. (6) Net cash available = λειτουργικές ταμειακές ροές - πληρωμές κεφαλαιουχικού εξοπλισμού, επενδύσεις & μερίσματα. (7)Ενεργοί θεωρούνται οι συνδρομητές εκείνοι που έχουν πραγματοποιήσει τιμολογούμενη κλήση (εισερχόμενη & εξερχόμενη) κατά τους 3 τελευταίους μήνες. (8) Η Vodafone Albania είναι μια εταιρία στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας μετέχουν κατά 49% η Vodafone-Panafon και κατά 51% η Vodafone International Holdings ΒV. (9) Ισοτιμία LEK/EURO= 140.46. Τον Φεβρουάριο 2003 άλλαξε ο τρόπος τιμολόγησης του ΟΤΕ για τις κλήσεις σταθερό προς κινητό με αποτέλεσμα η Vodafone - Πάναφον να τιμολογεί το καθαρό ποσό των τελών τερματισμού στον OTE αντί για το μικτό που περιλάμβανε τα έσοδα της Vodafone - Πάναφον καθώς και τα έσοδα που αποδίδονταν στον ΟΤΕ. Με τον νέο τρόπο τιμολόγησης αποφεύγεται η λογιστική εγγραφή του ίδιου ποσού σαν έσοδο και έξοδο αντιστοίχως. Το αποτέλεσμα είναι να εμφανίζονται μειωμένα τα κέρδη και βελτιωμένα τα περιθώρια. Η επίδραση της αλλαγής στα ετήσια αποτελέσματα της Vodafone- Πάναφον δεν ήταν σημαντική.