COSMOTE - ΚΙΝΗΤΕΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.

Οικονομικά Αποτελέσματα 9μηνου

Επιτυγχάνοντας ιδιαίτερα υψηλά περιθώρια κερδοφορίας σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται, η COSMOTE, η εταιρία κινητής τηλεφωνίας με τη μεγαλύτερη παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ανακοινώνει τα ενοποιημένα οικονομικά της αποτελέσματα για το εννεάμηνο του 2005 με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (IFRS), ενσωματώνοντας για πρώτη φορά στα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων της σε Ελλάδα και Αλβανία εκείνα των θυγατρικών της εταιριών GloBul στη Βουλγαρία (από 1η Αυγούστου 2005), COSMOFON στην πΓΔΜ (από 12 Αυγούστου 2005) και COSMOTE στη Ρουμανία (από 7 Ιουλίου 2005). Οι ισχυρές επιδόσεις, σε επίπεδο πελατειακής βάσης, κύκλου εργασιών και κερδοφορίας, των επενδύσεων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη σε συνδυασμό με την ενίσχυση της κερδοφορίας στην ελληνική αγορά οδήγησαν την κερδοφορία του Ομίλου σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα με το ενοποιημένο περιθώριο κέρδους EBITDA για το εννεάμηνο του 2005 να ξεπερνά το 44%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της COSMOTE στο τέλος του εννεαμήνου του 2005 ανήλθε σε 1.292 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,5% σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται στην ενοποίηση των μεγεθών των εταιριών GloBul και COSMOFON, για δύο και ενάμιση μήνες αντίστοιχα (συμμετοχή 5% περίπου) αλλά και στη συνεχή ανάπτυξη στην Αλβανία (ενισχυμένη κατά 15,8%), παρά την επίδραση από την απουσία εσόδων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Ελλάδα. Σε τριμηνιαία βάση υπολογισμού, η συμμετοχή των διεθνών επενδύσεων στα ενοποιημένα έσοδα, θα ανέρχονταν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 24%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σημείωσαν αύξηση κατά 10,6% σε σχέση με πέρυσι, με το περιθώριο κέρδους EBITDA να υπερβαίνει το 44%, ενισχυμένο κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το εννεάμηνο του 2004. Η κερδοφορία έχει βελτιωθεί σε όλες τις εταιρίες του Ομίλου επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Διοίκησης για συνεχή προσπάθεια ενίσχυσης των περιθωρίων κέρδους. Τα αποτελέσματα σε επίπεδο τριμήνου καταδεικνύουν ότι όλες οι νέες εταιρίες του Ομίλου επιτυγχάνουν τους στόχους τους: η GloBul σημειώνει αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 56,9% με το περιθώριο κέρδους EBITDA να ανέρχεται σε 41,9%, η COSMOFON συνεχίζει την ταχεία ανοδική της πορεία με το περιθώριο κέρδους EBITDA να διαμορφώνεται σε 27,3% και η COSMOΤΕ Romania είναι έτοιμη να επανεκκινήσει την εμπορική της λειτουργία μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Παράλληλα, η AMC στην Αλβανία διατήρησε τις εξαιρετικές της επιδόσεις σημειώνοντας ισχυρή ανάπτυξη και κερδοφορία, ενώ στην Ελλάδα το περιθώριο κέρδους EBITDA της COSMOTE διαμορφώθηκε, για πρώτη φορά, σε 44,7%, εξισορροπώντας την αναμενόμενη μικρή μείωση εσόδων κατά το γ' τρίμηνο 2005 σε σχέση με το γ' τρίμηνο του 2004. Σε αντιστοιχία με τον κύκλο εργασιών, οι διεθνείς επενδύσεις θα συμμετείχαν κατά 24% στα συνολικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου αν υπολογίζονταν σε τριμηνιαία βάση, παρά τα αρνητικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της COSMOTE Romania. Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου COSMOTE ανήλθαν σε 255,3 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 9% σε ετήσια βάση, με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 19,8%. Οι επιδόσεις αυτές σε συνδυασμό με το σχεδιασμό της εταιρίας για τους επόμενους μήνες που στοχεύει στη βελτιστοποίηση της ανάπτυξης, αλλά και σε ομιλικές συνέργιες, επιβεβαιώνουν την πεποίθηση της Διοίκησης ότι η εταιρία εισέρχεται σε μια νέα περίοδο ταχείας ανάπτυξης. Ελλάδα - Ενίσχυση της κερδοφορίας: Κατά το εννεάμηνο του 2005 η COSMOTE διατήρησε την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας, επιτυγχάνοντας επίπεδα κερδοφορίας υψηλότερα από ποτέ. Σημειώνεται ότι παρά την υψηλή διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, τα περιθώρια αύξησης της χρήσης παραμένουν σημαντικά. Στο τέλος του εννεαμήνου του 2005 ο κύκλος εργασιών της COSMOTE ανήλθε σε 1.138,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 2% σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό επέδρασε και η απουσία εσόδων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες (25 εκατ. ευρώ περίπου για το γ' τρίμηνο του2004). Τα έσοδα από υπηρεσίες (μηνιαία πάγια τέλη, αερόχρονος, SMS και υπηρεσίες δεδομένων, περιαγωγή) στην Ελλάδα ενισχύονται συνεχώς, σημειώνοντας 5,8% αύξηση σε επίπεδο εννεαμήνου και αύξηση 3% σε επίπεδο τριμήνου. Τα προγράμματα συμβολαίου προπληρωμένου χρόνου ομιλίας εξακολούθησαν να αποτελούν την πιο δημοφιλή πρόταση της αγοράς και κατά το εννεάμηνο του 2005, όπως καταδεικνύει η αύξηση των εσόδων από μηνιαία πάγια τέλη κατά 32%. Η κίνηση στην Ελλάδα στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2005 αυξήθηκε κατά 14,5% σε σχέση με πέρυσι, ως αποτέλεσμα της υψηλότερης χρήσης, των νέων συνδρομητών και της σταθερά θετικής ανταπόκρισης των πελατών στα προγράμματα συμβολαίου προπληρωμένου χρόνου ομιλίας. Ενισχύοντας το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, η COSMOTE το καλοκαίρι του 2005 εισήγαγε νέα προγράμματα συμβολαίου προπληρωμένου χρόνου ομιλίας ωθώντας τους πελάτες της σε προγράμματα υψηλότερης αξίας. Τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων, στις οποίες περιλαμβάνονται τα γραπτά μηνύματα SMS, τα μηνύματα πολυμέσων MMS, το i-mode? καθώς και άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, συμμετέχουν κατά 11% στα εγχώρια έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Κατά τη διάρκεια του γ' τριμήνου του 2005 η COSMOTE διέθεσε εμπορικά τις υπηρεσίες i-mode 3ης γενιάς, οι οποίες υποστηρίζονται από το τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο, το πιο προηγμένο δίκτυο 3ης γενιάς στην Ελλάδα, και σχεδιάζει τη σταδιακή διάθεση νέων υπηρεσιών ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της αγοράς. Τα έσοδα από περιαγωγή ενισχύθηκαν κατά 1% σε ετήσια βάση αντιπροσωπεύοντας το 3,1% του συνολικού κύκλου εργασιών της COSMOTE στην Ελλάδα. Στο τέλος του γ' τριμήνου του έτους, η COSMOTE είχε υπογράψει συνολικά 391 συμφωνίες περιαγωγής σε 182 χώρες. Επιπλέον, η COSMOTE έχει υπογράψει 82 συμφωνίες σε 43 χώρες για την παροχή διεθνούς περιαγωγής για υπηρεσίες 2,5ης γενιάς (GPRS roaming) και 54 συμφωνίες σε 27 χώρες για περιαγωγή καρτοκινητής. Η αγορά κινητής τηλεφωνίας παραμένει ιδιαίτερα δυναμική και ανταγωνιστική. Σε αυτό το πλαίσιο και με στόχο την ενίσχυση της χρήσης η COSMOTE, κατά το τελευταίο διάστημα, υλοποίησε σειρά εμπορικών ενεργειών που επιβεβαιώνουν την ηγετική θέση της εταιρίας στην αγορά και σε επίπεδο τιμολογίων. Στις ενέργειες αυτές περιλαμβάνονται τα νέα οικογενειακά προγράμματα, οι νέες προτάσεις στην καρτοκινητή, τα νέα τιμολόγια για υπηρεσίες δεδομένων αλλά και η πρόσφατη αλλαγή της εταιρικής της ταυτότητας. Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων EBITDA στην Ελλάδα ανήλθαν σε 490,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 5,6% σε σχέση με πέρυσι, ενώ το περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σε 43,1%, ενισχυμένο κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2004. Σε επίπεδο τριμήνου, το περιθώριο κέρδους EBITDA ανήλθε για πρώτη φορά σε 44,7%, αύξηση που αποδίδεται στη συνολικά καλύτερη διαχείριση του κόστους και την απαλοιφή των σχετικών με τους Ολυμπιακούς Αγώνες εξόδων. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι, εποχιακά, το γ' τρίμηνο εμφανίζεται ισχυρότερο σε επίπεδο κερδοφορίας, η COSMOTE έχει πετύχει σταθερά ανοδικές επιδόσεις καθ? όλη τη διάρκεια του εννεαμήνου του 2005. Τα καθαρά κέρδη της COSMOTE στην Ελλάδα ανήλθαν σε 237,9 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 10,7% σε ετήσια βάση. Το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 20,9%, ως αποτέλεσμα της θετικής επίδρασης από τη μείωση του φορολογικού συντελεστή. Ο δείκτης μικτού AMOU (μέση μηνιαία χρήση ανά πελάτη σε λεπτά) στο τέλος του εννεαμήνου του 2005 ενισχύθηκε κατά 6% σε σχέση με πέρυσι και ανήλθε σε 139 λεπτά, αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης αύξηση της χρήσης που πραγματοποιούν οι πελάτες με συμβόλαιο, η οποία στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2005 ήταν κατά 20 λεπτά υψηλότερη σε σχέση με το εννεάμηνο του 2004 (+8%). Η ανοδική αυτή τάση, σταθερά εμφανής, συνεχίστηκε και κατά το γ' τρίμηνο του 2005, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά ότι η αύξηση στη χρήση υπηρεσιών φωνής αποτελεί τον κύριο μοχλό ανάπτυξης στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας καθώς η μέση μηνιαία χρήση ανά πελάτη συνεχίζει να υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ο δείκτης μικτού ARPU (μέσο μηνιαίο έσοδοανά πελάτη) διαμορφώθηκε σε 30,1 ευρώ (-6,2% σε ετήσια βάση), ως αποτέλεσμα της μείωσης των τελών διασύνδεσης και των χαμηλών εσόδων από SMS. Κατά τη διάρκεια του γ' τριμήνου του 2005, η COSMOTE (Ελλάδα) πραγματοποίησε 14.974 καθαρές νέες συνδέσεις συμβολαίου και 114.302 καθαρές νέες συνδέσεις καρτοκινητής, με αποτέλεσμα η πελατειακή της βάση στο τέλος του εννεαμήνου του 2005 να ανέρχεται σε 4,5 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,2% από το 2004. Το μερίδιο αγοράς της εταιρίας υπολογίζεται σε 37,5% περίπου επιβεβαιώνοντας την κυρίαρχη θέση της COSMOTE στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας. Συνολικά, ο αριθμός πελατών συμβολαίου στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2005 ανήλθε σε 1.707.267, ενώ ο αριθμός των πελατών καρτοκινητής σε 2.801.526. Ο δείκτης αποσυνδέσεων (churn) της COSMOTE (Eλλάδα) στο τέλος εννεαμήνου του 2005 διαμορφώθηκε σε 22% σε ετήσια βάση.