Χ. ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ & ΥΙΟΣ Α.Ε.
Σχολιασμός οικονομικών καταστάσεων
Αύξηση 37% σημείωσαν τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ τα οποία ανήλθαν σε 2,1 εκ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2006 έναντι 1,53 εκ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2005. Τα κέρδη προ φόρων του πρώτου εξαμήνου του 2006 ανήλθαν σε 1,69 εκ. ευρώ έναντι 2,01 εκ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2005 στο οποίο συμπεριλαμβάνονταν και τα κέρδη από την πώληση της συμμετοχής στην εταιρεία SEB ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ ΑΕ ποσού 0,81 εκ. ευρώ. Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, διαμορφώθηκαν στα 0,92 εκ. ευρώ, έναντι 1,34 εκ. ευρώ την αντίστοιχη παρελθούσα περίοδο, αφού ολοκληρώθηκε στην παρούσα περίοδο ο φορολογικός έλεγχος των προηγουμένων χρήσεων 2003, 2004, και 2005 της μητρικής εταιρείας του Ομίλου απ' όπου προέκυψε φόρος εισοδήματος 0,28 εκ,. ευρώ. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε το πρώτο εξάμηνο του 2006 στα 31,99 εκ. ευρώ έναντι 32,74 εκ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2005, εκ των οποίων 9,95 εκ. ευρώ προέρχονται από τη δραστηριότητα της πώλησης καρτών κινητής τηλεφωνίας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2006, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2005 οι πωλήσεις κάρτας ανήλθαν στα 15,29 εκ. ευρώ. Εξαιρουμένων των πωλήσεων καρτών κινητής τηλεφωνίας, οι πωλήσεις του Ομίλου από την αμιγώς εμπορική δραστηριότητα κατά την τρέχουσα περίοδο παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 26,35% και ανήλθαν σε 22,04 εκ. ευρώ, έναντι 17,45 εκ. ευρώ την αντίστοιχη παρελθούσα περίοδο. Σε επίπεδο Μητρικής εταιρείας τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν το πρώτο εξάμηνο του 2006 σε 0,75 εκ. ευρώ έναντι 0,52 εκ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2005. Τα κέρδη προ φόρων της Μητρικής εταιρείας ανήλθαν το πρώτο εξάμηνο του 2006 σε 0,48 εκ. ευρώ έναντι 1,19 εκ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2005 στο οποίο συμπεριλαμβάνονταν και τα κέρδη από την πώληση της συμμετοχής στην εταιρεία SEB ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ ΑΕ ποσού 0,81 εκ. ευρώ. Τέλος, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής εταιρείας ανήλθε το πρώτο εξάμηνο του 2006 στα 15,93 εκ. ευρώ έναντι 24,21 εκ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2005, εκ των οποίων πωλήσεις 11,88 εκ. ευρώ προέρχονταν από τη δραστηριότητα της πώλησης καρτών κινητής τηλεφωνίας κατά την παρελθούσα περίοδο του 2005, ενώ κατά την τρέχουσα περίοδο του 2006 η μητρική εταιρεία δεν πραγματοποίησε πωλήσεις καρτών κινητής τηλεφωνίας. Εξαιρουμένων των πωλήσεων καρτών κινητής τηλεφωνίας, οι πωλήσεις της Μητρικής εταιρείας από την αμιγώς εμπορική δραστηριότητα κατά την τρέχουσα περίοδο παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 29,28% και ανήλθαν σε 15,93 εκ. ευρώ, έναντι 12,33 εκ. ευρώ την αντίστοιχη παρελθούσα περίοδο. Η ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ ΑΕ εκμεταλλευόμενη το ευρύ δίκτυο διανομής της, κατακτά σταδιακά σημαντικά μερίδια στην αγορά λευκών συσκευών με τα προϊόντα της μάρκας BRANDT. Στον κλάδο του εξοπλισμού επαγγελματικών μονάδων (ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.α.) παρατηρείται σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων, χάρη στην ιδιαίτερα θετική τουριστική χρονιά, ενώ η εταιρεία πρόκειται να συνάψει άμεσα νέα συνεργασία με στρατηγικό προμηθευτή του κλάδου. Αναφορικά με το δίκτυο καταστημάτων λιανικής www.home.com η εταιρεία θα εγκαινιάσει, εντός του Οκτωβρίου, νέο κατάστημα στον Πειραιά. Πρόκειται για ένα πολυώροφο κατάστημα όπου το www.home.com θα συνεργαστεί με το βιβλιοπωλείο Ελευθερουδάκης, προσφέροντας έτσι στον καταναλωτή τη δυνατότητα να πραγματοποιεί αγορές τόσο στο χώρο του βιβλίου όσο και στο χώρο της διακόσμησης του σπιτιού. Τέλος, μέσω της θυγατρικής εταιρείας ELECTROLINK A.E. η ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ μπαίνει ακόμα πιο δυναμικά με νέα προσέγγιση στο χώρο των μικρών ηλεκτρικών συσκευών, καθιερώνοντας όλο και πιο δυναμικά τη δική της μάρκα ΙΖΖΥ, κατακτώντας μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και εξασφαλίζοντας αυξημένα περιθώρια κέρδους για την εταιρεία και για τους πελάτες της.