Συμπίεση μεγεθών το 2003 λόγω επενδύσεων ευρώ 12.000.000 - Θετικές προοπτικές με αύξηση πωλήσεων 35% και ενίσχυση της κερδοφορίας το 2004.
Η ζημία που παρουσιάζεται το 2003 οφείλεται τόσο σε εξωγενείς παράγοντες που επέδρασαν αρνητικά στα αποτελέσματα, ειδικά τούς πρώτους έξη μήνες που η κύρια αγορά που δραστηριοποιείται η εταιρεία παρουσίασε σημαντική κάμψη όσο και στην αναδιοργάνωση της εταιρίας με την είσοδο της στη λιανική. Το 2003 η Διοίκηση της εταιρίας έλαβε τη σημαντική απόφαση να επεκταθεί σε ένα νέο τομέα και να αναπτύξει το δίκτυο καταστημάτων λιανικής με την επωνυμία BARGAIN STORES ιδρύοντας συνολικά 8 καταστήματα.
Η απόφαση αυτή λήφθηκε έχοντας εκτιμήσει ότι οι πωλήσεις της ΠΡΟΜΟΤΑ στην παραδοσιακή της αγορά έχουν φτάσει πλέον σε υψηλά επίπεδα αντιμετωπίζοντας έντονο ανταγωνισμό με αποτέλεσμα τα περιθώρια κέρδους να μειώνονται σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Οι πωλήσεις των BARGAIN STORES το 2003 ανήλθαν σε 3.000.000? και το 2004 ο στόχος πωλήσεων έχει προϋπολογισθεί σε 8.000.000?. Η στρατηγική επιλογή της εταιρίας να επενδύσει στη κατηγορία των καταστημάτων BARGAIN δικαιώνεται με βάση τα πρώτα στοιχεία πωλήσεων του 2004 καθότι οι πωλήσεις έως 15 Φεβρουάριου 2004 είναι αυξημένες κατά 27% έναντι του 2003. Στον τομέα των promotion και των διαφημιστικών δώρων η Εταιρεία αναμένει την αύξηση των πωλήσεων κατά 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά λόγω της αναδιάρθρωσης και του εκσυγχρονισμού της στρατηγικής πωλήσεων που θα συνοδευτεί από αύξηση της ζήτησης που αναμένεται στο κλάδο λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Το 2003 η ΠΡΟΜΟΤΑ ενίσχυσε τη παρουσία της εκτός Ελλάδος με τη δημιουργία θυγατρικών στη Βουλγαρία, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Επίσης συνήψε συμφωνίες με αντιπροσωπείες γνωστών οίκων διαφημιστικών ενδυμάτων και συνεργαζόμενα γραφεία στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου που εξασφαλίζουν προοπτικές ανάπτυξης και ισχυρής παρουσίας σε διεθνές επίπεδο. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων το 2003 ανήλθε σε 12.000.000 ευρώ περίπου, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων χρηματοδότησε α) αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού της εταιρίας που επρόκειτο να εξαγορασθεί στην Κίνα β) στην αγορά μεγάλης έκτασης γης 158 στρέμματα στη Σόφια δίπλα από το αεροδρόμιο και γ) ίδρυση 5 νέων Bargain Stores. Το 2004 η Εταιρεία έχει προγραμματίσει την αύξηση των καταστημάτων σε 12 με 14 ενώ αντίστοιχα αναμένεται να αυξηθεί και ο τζίρος τους από 3.000.000 ευρώ το 2003 (χωρίς να έχουν κλείσει τα περισσότερα καταστήματα 12 μήνες λειτουργίας) σε 8.000.000?. Στην Κίνα αξιοποιείται απόλυτα ο πάγιος μηχανολογικός εξοπλισμός κατασκευής τσαντών δημιουργώντας νέες προοπτικές, στο Hong Kong ετοιμάζεται να ανοίξει το πρώτο Bargain Stores αλλά και το Logistics Center για τα Bargain Stores διεθνώς.
Στην Αμερική, και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο η επιλογή του κατάλληλου καταστήματος (Long Island) για το πρώτο BARGAIN STORES της αλυσίδας αυτής στις Ηνωμένες Πολιτείες κάνοντας το πρώτο βήμα ώστε η θυγατρική PROMOTA INTERNATIONAL INC. να εισαχθεί στον NASDAQ (πιθανόν και εντός του 2004). Στη Βουλγαρία η ακίνητη περιουσία της PROMOTA BULGARIA, θυγατρική της ΠΡΟΜΟΤΑ ΕΛΛΑΣ, (158.000 τ.μ. στο διεθνές αεροδρόμιο) εκτιμάται με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς σε 12.000.000? ενώ υπάρχει εκπεφρασμένο ενδιαφέρον διεθνών αλλά και ελληνικών οίκων για την ανάπτυξη της περιοχής με εμπορικά κέντρα, ξενοδοχείο, κτήρια γραφείων και κέντρων logistics αλλά και μεγάλο αριθμό πολυτελών κατοικιών. Η εταιρεία BITEX, θυγατρική της ΠΡΟΜΟΤΑ στην Βουλγαρία, έχει μια αξιόλογη παρουσία στο Χρηματιστήριο της Sofia με κεφαλαιοποίηση 3.500.000 ευρώ ενώ βρίσκεται ήδη στο τραπέζι των συζητήσεων με μεγάλες διεθνείς εταιρείες διερευνώντας τις προτάσεις τους για σημαντικές συνέργιες και εξελίξεις. Το 2003 ήταν μια άσχημη χρονιά η οποία όμως έθεσε τις βάσεις για την μετεξέλιξη της ΠΡΟΜΟΤΑ και την μετατροπή της σε όμιλο εταιρειών με διεθνή δραστηριότητα. Το 2004 θα είναι μία πολύ καλή χρονιά για την εταιρία με υψηλή κερδοφορία που θα προέλθει τόσο από τις υπεραξίες των επενδύσεων στο εξωτερικό όσο και από την συνολική αύξηση των πωλήσεων κατά 35% έναντι του 2003 στην Ελληνική αγορά.
Το 2003 τα αποτελέσματα της εταιρίας είναι ζημιογόνα και θα ανέλθουν στο ποσό των 1.402.000 ευρώ που προήλθε κυρίως από τη μείωση του τζίρου κατά 29%. Οι συνολικές πωλήσεις της εταιρίας ανήλθαν σε 16.662.000 ευρώ το 2003 έναντι 23.560.016,72 το 2002.
Η ζημία που παρουσιάζεται το 2003 οφείλεται τόσο σε εξωγενείς παράγοντες που επέδρασαν αρνητικά στα αποτελέσματα, ειδικά τούς πρώτους έξη μήνες που η κύρια αγορά που δραστηριοποιείται η εταιρεία παρουσίασε σημαντική κάμψη όσο και στην αναδιοργάνωση της εταιρίας με την είσοδο της στη λιανική. Το 2003 η Διοίκηση της εταιρίας έλαβε τη σημαντική απόφαση να επεκταθεί σε ένα νέο τομέα και να αναπτύξει το δίκτυο καταστημάτων λιανικής με την επωνυμία BARGAIN STORES ιδρύοντας συνολικά 8 καταστήματα. Η απόφαση αυτή λήφθηκε έχοντας εκτιμήσει ότι οι πωλήσεις της ΠΡΟΜΟΤΑ στην παραδοσιακή της αγορά έχουν φτάσει πλέον σε υψηλά επίπεδα αντιμετωπίζοντας έντονο ανταγωνισμό με αποτέλεσμα τα περιθώρια κέρδους να μειώνονται σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Οι πωλήσεις των BARGAIN STORES το 2003 ανήλθαν σε 3.000.000? και το 2004 ο στόχος πωλήσεων έχει προϋπολογισθεί σε 8.000.000?. Η στρατηγική επιλογή της εταιρίας να επενδύσει στη κατηγορία των καταστημάτων BARGAIN δικαιώνεται με βάση τα πρώτα στοιχεία πωλήσεων του 2004 καθότι οι πωλήσεις έως 15 Φεβρουάριου 2004 είναι αυξημένες κατά 27% έναντι του 2003. Στον τομέα των promotion και των διαφημιστικών δώρων η Εταιρεία αναμένει την αύξηση των πωλήσεων κατά 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά λόγω της αναδιάρθρωσης και του εκσυγχρονισμού της στρατηγικής πωλήσεων που θα συνοδευτεί από αύξηση της ζήτησης που αναμένεται στο κλάδο λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Το 2003 η ΠΡΟΜΟΤΑ ενίσχυσε τη παρουσία της εκτός Ελλάδος με τη δημιουργία θυγατρικών στη Βουλγαρία, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης συνήψε συμφωνίες με αντιπροσωπείες γνωστών οίκων διαφημιστικών ενδυμάτων και συνεργαζόμενα γραφεία στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου που εξασφαλίζουν προοπτικές ανάπτυξης και ισχυρής παρουσίας σε διεθνές επίπεδο. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων το 2003 ανήλθε σε 12.000.000? περίπου, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων χρηματοδότησε α) αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού της εταιρίας που επρόκειτο να εξαγορασθεί στην Κίνα β) στην αγορά μεγάλης έκτασης γης 158 στρέμματα στη Σόφια δίπλα από το αεροδρόμιο και γ) ίδρυση 5 νέων Bargain Stores. Το 2004 η Εταιρεία έχει προγραμματίσει την αύξηση των καταστημάτων σε 12 με 14 ενώ αντίστοιχα αναμένεται να αυξηθεί και ο τζίρος τους από 3.000.000? το 2003 (χωρίς να έχουν κλείσει τα περισσότερα καταστήματα 12 μήνες λειτουργίας) σε 8.000.000 ευρώ.
Στην Κίνα αξιοποιείται απόλυτα ο πάγιος μηχανολογικός εξοπλισμός κατασκευής τσαντών δημιουργώντας νέες προοπτικές, στο Hong Kong ετοιμάζεται να ανοίξει το πρώτο Bargain Stores αλλά και το Logistics Center για τα Bargain Stores διεθνώς. Στην Αμερική, και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο η επιλογή του κατάλληλου καταστήματος (Long Island) για το πρώτο BARGAIN STORES της αλυσίδας αυτής στις Ηνωμένες Πολιτείες κάνοντας το πρώτο βήμα ώστε η θυγατρική PROMOTA INTERNATIONAL INC. να εισαχθεί στον NASDAQ (πιθανόν και εντός του 2004). Στη Βουλγαρία η ακίνητη περιουσία της PROMOTA BULGARIA, θυγατρική της ΠΡΟΜΟΤΑ ΕΛΛΑΣ, (158.000 τ.μ. στο διεθνές αεροδρόμιο) εκτιμάται με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς σε 12.000.000? ενώ υπάρχει εκπεφρασμένο ενδιαφέρον διεθνών αλλά και ελληνικών οίκων για την ανάπτυξη της περιοχής με εμπορικά κέντρα, ξενοδοχείο, κτήρια γραφείων και κέντρων logistics αλλά και μεγάλο αριθμό πολυτελών κατοικιών. Η εταιρεία BITEX, θυγατρική της ΠΡΟΜΟΤΑ στην Βουλγαρία, έχει μια αξιόλογη παρουσία στο Χρηματιστήριο της Sofia με κεφαλαιοποίηση 3.500.000? ενώ βρίσκεται ήδη στο τραπέζι των συζητήσεων με μεγάλες διεθνείς εταιρείες διερευνώντας τις προτάσεις τους για σημαντικές συνέργιες και εξελίξεις. Το 2003 ήταν μια άσχημη χρονιά η οποία όμως έθεσε τις βάσεις για την μετεξέλιξη της ΠΡΟΜΟΤΑ και την μετατροπή της σε όμιλο εταιρειών με διεθνή δραστηριότητα. Το 2004 θα είναι μία πολύ καλή χρονιά για την εταιρία με υψηλή κερδοφορία που θα προέλθει τόσο από τις υπεραξίες των επενδύσεων στο εξωτερικό όσο και από την συνολική αύξηση των πωλήσεων κατά 35% έναντι του 2003 στην Ελληνική αγορά.