ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε.
Οικονομικά Αποτελέσματα 3μήνου 2008
ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ
- ?νοδος πωλήσεων του Ομίλου Sarantis κατά 3,27% στα 56,16 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2008 από 54,38 ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007.
- ?νοδος μικτού κέρδους κατά 5,14% στα 29,04 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2008 από 27,62 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007.
- Αυξημένο περιθώριο μικτού κέρδους σε 51,71% το 1ο τρίμηνο του 2007 από 50,79% το 1ο τρίμηνο του 2007.
- Αύξηση των κερδών EATAM κατά 0,91% στα 5,53 ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2008.
- Αναφορικά με τις κύριες δραστηριότητες, τα καλλυντικά ευρείας διανομής παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε ετήσια βάση, κατά 10% στα 23,76 εκ. ευρώ, ενώ ακολουθούν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης κατά 9% στα 23,90 εκ. ευρώ
- Οι παλαιές χώρες παρουσίασαν σημαντική ανοδική πορεία, αυξάνοντας τη συνεισφορά τους στις συνολικές πωλήσεις.
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Σαράντη στο πρώτο τρίμηνο του 2008 διαμορφώθηκε στα 56,16 εκ. ευρώ, έναντι 54,38 εκ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο διάστημα του 2007, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 3.27%.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2008 παρατηρήθηκε ικανοποιητική ανάπτυξη των δύο βασικών κλάδων δραστηριότητας, των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη της δραστηριότητας του Ομίλου στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.
Το ενοποιημένο μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 5,14% καθώς ανήλθε στα 29,04 εκ. το 1ο τρίμηνο του 2008 από 27,62 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 51,71% το 1ο τρίμηνο του 2008 από 50,79% που ήταν το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, σαν αποτέλεσμα της στρατηγικής απόφασης μεταφοράς του προιοντικού μείγματος προς τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα.
Στα 8,19 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2008, έναντι 8,44 εκ. ευρώ που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2007, τα Kέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), παρουσιάζοντας έτσι μείωση της τάξεως του 2,93%. Το περιθώριο EBITDA μειώθηκε σε 14,59% από 15,52% το 1ο τρίμηνο του 2007, κυρίως λόγω της απουσίας εσόδων από τη συνδεδεμένη εταιρία Κ.Π.Μαρινόπουλος Α.Ε. καθώς και τα μειωμένα έσοδα από το JV της Estee Lauder κυρίως λόγω του ετεροχρονισμού του Πάσχα σε σχέση με πέρυσι.
Τα Κέρδη προ Τόκων και Φόρων (EBΙΤ) στο ίδιο διάστημα του 2008 ανήλθαν σε 7,24 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας έτσι μείωση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2007 της τάξεως του 4,34%, καθώς είχαν διαμορφωθεί στα 7,57 εκ. ευρώ.
Τα Kέρδη μετά φόρων του Oμίλου διαμορφώθηκαν στο τέλος του φετινού πρώτου τριμήνου στα 5,53 εκ. ευρώ έναντι 5,22 εκ. ευρώ που ήταν στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2007, αυξημένα κατα 6% κυρίως λόγω μείωσης του διαμορφωμένου φορολογικού συντελεστή.
Τα Κέρδη Μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας έφθασαν στο πρώτο τρίμηνο του 2008 στα 5,53 εκ. ευρώ, έναντι 5,48 εκατ. ευρώ που ήταν στο ίδιο διάστημα το 2007, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 0,91%.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Οι κλάδοι δραστηριότητας του Ομίλου Σαράντη χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: τα καλλυντικά ευρείας διανομής, τα προϊόντα οικιακής χρήσης, τα προϊόντα υγείας και φροντίδας και τις λοιπές πωλήσεις.
Θα πρέπει να σημειωθεί η συνεχιζόμενη και εξαιρετικής σημασίας ανάπτυξη που εμφανίζουν τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα του Ομίλου, στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στα προϊόντα οικιακής χρήσης, γεγονός που βρίσκεται σε ακολουθία με τη στρατηγική της Διοίκησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2007 εμφανίζουν τα καλλυντικά ευρείας διανομής (+9,99%) και ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης (+8,98%). Τα καλλυντικά ευρείας διανομής αντιπροσωπεύουν συνολικά το 42,30% του συνολικού ενοποιημένου κύκλου εργασιών και ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης με ποσοστό 42,56%. Θα πρέπει να τονισθεί η σημαντική αύξηση της συνεισφοράς των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων που διαμορφώνεται στο 66,57% στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στο 95,08% για τα προϊόντα οικιακής χρήσεως. Οι λοιπές πωλήσεις συνεισφέρουν κατά 8,18% και τα προϊόντα υγείας & φροντίδας συνεισφέρουν κατά 6,95% στις συνολικές πωλήσεις.
Αναφορικά με τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT), τα καλλυντικά ευρείας διανομής παρουσίασαν αύξηση κατά 7,29% στα 4,12 εκ. το 1ο τρίμηνο του 2008 από 3,84 εκ.ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007. Τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσίασαν αύξηση κατά 3,27% και ανήλθαν σε 2,16 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2008 από 2,09 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007.
Σε επίπεδο κερδών προ τόκων και φόρων (EBIT) τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο έτος είχαν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 56,91% και ακολουθούν οι προϊόντα οικιακής χρήσης όπου συμμετέχουν με ποσοστό 29,87%. Τα προϊόντα υγείας και φροντίδας συνεισφέρουν με ποσοστό 7,51% και οι λοιπές πωλήσεις με ποσοστό 5,71%.
Αναλύοντας τα κέρδη προ τόκων και φόρων των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης σε ιδιοπαραγόμενα και διανεμόμενα, διαπιστώνουμε ότι τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα στο σύνολο τους ανήλθαν σε 5,48 εκ. ευρώ, έναντι 5,16 εκ. ευρώ που ήταν το 1ο τρίμηνο του 2007, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,15%. Η συνεισφορά των ιδιοπαραγομένων προϊόντων κατά το 1ο τρίμηνο του 2008 ανέρχεται σε 75,67% του συνολικού ΕΒΙΤ σε σχέση με 59,82% το 1ο τρίμηνο του 2007.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Οι πωλήσεις που πραγματοποιεί ο Όμιλος Σαράντη στην Ελληνική αγορά αντιπροσωπεύουν το 48,01% (26,96 εκ. ευρώ) του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το υπόλοιπο 51,99% (29,20 εκ. ευρώ), αφορά τις πωλήσεις του Ομίλου στις αγορές του εξωτερικού.
Αυτό συμβαδίζει με τη στρατηγική του Ομίλου για αύξηση συνεισφοράς από τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και διατήρηση της ανάπτυξης στις παλαιές χώρες δραστηριοποίησης.
Σημειώνεται ότι σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2007 οι πωλήσεις του Ομίλου Σαράντη στις παλαιές χώρες του εξωτερικού εμφανίζουν αύξηση 7,85% ή 29,02 εκ. ευρώ από 26,91 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007.
Οι σημαντικότερες ξένες αγορές σε επίπεδο ρυθμού ανάπτυξης παρέμειναν οι Ουγγαρια (+25,42%), Τσεχία (+16,81%), η Σερβία (+14,14%), Βουλγαρία (+13,01%), ΠΓΔΜ (+7,75%), Ρουμανία (+6,71%) και η Πολωνία (+5,38%). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις στις νέες χώρες του Ομίλου, Τουρκία, Ρωσία και Ουκρανία, έχουν επηρεαστεί από την αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο που ολοκληρώθηκε μέσα στο 2007. Παρόλα αυτά, και σύμφωνα με τις προβλέψεις της Διοίκησης, οι χώρες αυτές δεν παρουσιάζουν κόστη στο 1ο τρίμηνο του 2008.
Δείτε τα Οικονομικά Αποτελέσματα.
- ?νοδος πωλήσεων του Ομίλου Sarantis κατά 3,27% στα 56,16 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2008 από 54,38 ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007.
- ?νοδος μικτού κέρδους κατά 5,14% στα 29,04 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2008 από 27,62 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007.
- Αυξημένο περιθώριο μικτού κέρδους σε 51,71% το 1ο τρίμηνο του 2007 από 50,79% το 1ο τρίμηνο του 2007.
- Αύξηση των κερδών EATAM κατά 0,91% στα 5,53 ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2008.
- Αναφορικά με τις κύριες δραστηριότητες, τα καλλυντικά ευρείας διανομής παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε ετήσια βάση, κατά 10% στα 23,76 εκ. ευρώ, ενώ ακολουθούν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης κατά 9% στα 23,90 εκ. ευρώ
- Οι παλαιές χώρες παρουσίασαν σημαντική ανοδική πορεία, αυξάνοντας τη συνεισφορά τους στις συνολικές πωλήσεις.
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Σαράντη στο πρώτο τρίμηνο του 2008 διαμορφώθηκε στα 56,16 εκ. ευρώ, έναντι 54,38 εκ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο διάστημα του 2007, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 3.27%.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2008 παρατηρήθηκε ικανοποιητική ανάπτυξη των δύο βασικών κλάδων δραστηριότητας, των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη της δραστηριότητας του Ομίλου στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.
Το ενοποιημένο μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 5,14% καθώς ανήλθε στα 29,04 εκ. το 1ο τρίμηνο του 2008 από 27,62 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 51,71% το 1ο τρίμηνο του 2008 από 50,79% που ήταν το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, σαν αποτέλεσμα της στρατηγικής απόφασης μεταφοράς του προιοντικού μείγματος προς τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα.
Στα 8,19 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2008, έναντι 8,44 εκ. ευρώ που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2007, τα Kέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), παρουσιάζοντας έτσι μείωση της τάξεως του 2,93%. Το περιθώριο EBITDA μειώθηκε σε 14,59% από 15,52% το 1ο τρίμηνο του 2007, κυρίως λόγω της απουσίας εσόδων από τη συνδεδεμένη εταιρία Κ.Π.Μαρινόπουλος Α.Ε. καθώς και τα μειωμένα έσοδα από το JV της Estee Lauder κυρίως λόγω του ετεροχρονισμού του Πάσχα σε σχέση με πέρυσι.
Τα Κέρδη προ Τόκων και Φόρων (EBΙΤ) στο ίδιο διάστημα του 2008 ανήλθαν σε 7,24 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας έτσι μείωση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2007 της τάξεως του 4,34%, καθώς είχαν διαμορφωθεί στα 7,57 εκ. ευρώ.
Τα Kέρδη μετά φόρων του Oμίλου διαμορφώθηκαν στο τέλος του φετινού πρώτου τριμήνου στα 5,53 εκ. ευρώ έναντι 5,22 εκ. ευρώ που ήταν στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2007, αυξημένα κατα 6% κυρίως λόγω μείωσης του διαμορφωμένου φορολογικού συντελεστή.
Τα Κέρδη Μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας έφθασαν στο πρώτο τρίμηνο του 2008 στα 5,53 εκ. ευρώ, έναντι 5,48 εκατ. ευρώ που ήταν στο ίδιο διάστημα το 2007, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 0,91%.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Οι κλάδοι δραστηριότητας του Ομίλου Σαράντη χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: τα καλλυντικά ευρείας διανομής, τα προϊόντα οικιακής χρήσης, τα προϊόντα υγείας και φροντίδας και τις λοιπές πωλήσεις.
Θα πρέπει να σημειωθεί η συνεχιζόμενη και εξαιρετικής σημασίας ανάπτυξη που εμφανίζουν τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα του Ομίλου, στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στα προϊόντα οικιακής χρήσης, γεγονός που βρίσκεται σε ακολουθία με τη στρατηγική της Διοίκησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2007 εμφανίζουν τα καλλυντικά ευρείας διανομής (+9,99%) και ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης (+8,98%). Τα καλλυντικά ευρείας διανομής αντιπροσωπεύουν συνολικά το 42,30% του συνολικού ενοποιημένου κύκλου εργασιών και ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης με ποσοστό 42,56%. Θα πρέπει να τονισθεί η σημαντική αύξηση της συνεισφοράς των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων που διαμορφώνεται στο 66,57% στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στο 95,08% για τα προϊόντα οικιακής χρήσεως. Οι λοιπές πωλήσεις συνεισφέρουν κατά 8,18% και τα προϊόντα υγείας & φροντίδας συνεισφέρουν κατά 6,95% στις συνολικές πωλήσεις.
Αναφορικά με τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT), τα καλλυντικά ευρείας διανομής παρουσίασαν αύξηση κατά 7,29% στα 4,12 εκ. το 1ο τρίμηνο του 2008 από 3,84 εκ.ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007. Τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσίασαν αύξηση κατά 3,27% και ανήλθαν σε 2,16 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2008 από 2,09 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007.
Σε επίπεδο κερδών προ τόκων και φόρων (EBIT) τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο έτος είχαν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 56,91% και ακολουθούν οι προϊόντα οικιακής χρήσης όπου συμμετέχουν με ποσοστό 29,87%. Τα προϊόντα υγείας και φροντίδας συνεισφέρουν με ποσοστό 7,51% και οι λοιπές πωλήσεις με ποσοστό 5,71%.
Αναλύοντας τα κέρδη προ τόκων και φόρων των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης σε ιδιοπαραγόμενα και διανεμόμενα, διαπιστώνουμε ότι τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα στο σύνολο τους ανήλθαν σε 5,48 εκ. ευρώ, έναντι 5,16 εκ. ευρώ που ήταν το 1ο τρίμηνο του 2007, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,15%. Η συνεισφορά των ιδιοπαραγομένων προϊόντων κατά το 1ο τρίμηνο του 2008 ανέρχεται σε 75,67% του συνολικού ΕΒΙΤ σε σχέση με 59,82% το 1ο τρίμηνο του 2007.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Οι πωλήσεις που πραγματοποιεί ο Όμιλος Σαράντη στην Ελληνική αγορά αντιπροσωπεύουν το 48,01% (26,96 εκ. ευρώ) του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το υπόλοιπο 51,99% (29,20 εκ. ευρώ), αφορά τις πωλήσεις του Ομίλου στις αγορές του εξωτερικού.
Αυτό συμβαδίζει με τη στρατηγική του Ομίλου για αύξηση συνεισφοράς από τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και διατήρηση της ανάπτυξης στις παλαιές χώρες δραστηριοποίησης.
Σημειώνεται ότι σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2007 οι πωλήσεις του Ομίλου Σαράντη στις παλαιές χώρες του εξωτερικού εμφανίζουν αύξηση 7,85% ή 29,02 εκ. ευρώ από 26,91 εκ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2007.
Οι σημαντικότερες ξένες αγορές σε επίπεδο ρυθμού ανάπτυξης παρέμειναν οι Ουγγαρια (+25,42%), Τσεχία (+16,81%), η Σερβία (+14,14%), Βουλγαρία (+13,01%), ΠΓΔΜ (+7,75%), Ρουμανία (+6,71%) και η Πολωνία (+5,38%). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις στις νέες χώρες του Ομίλου, Τουρκία, Ρωσία και Ουκρανία, έχουν επηρεαστεί από την αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο που ολοκληρώθηκε μέσα στο 2007. Παρόλα αυτά, και σύμφωνα με τις προβλέψεις της Διοίκησης, οι χώρες αυτές δεν παρουσιάζουν κόστη στο 1ο τρίμηνο του 2008.
Δείτε τα Οικονομικά Αποτελέσματα.