ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΥΜΠΕΡΗ Α.Ε.

Ανακοίνωση περί σχολιασμού οικονομικών / λογιστικών καταστάσεων

Συνεχίζεται η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του Ομίλου Λυμπέρη, παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς
Το πρώτο εννεάμηνο του 2008 o ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε Ευρώ 66.45 εκατ. ενώ το EBITDA (κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων) αυξήθηκε κατά 11.7%, στα Ευρώ 3.03 εκατ.
Ο κύκλος εργασιών εννεάμηνου αυξήθηκε κατά 2.3%, στα Ευρώ 66.45 εκατ. από Ευρώ 64.96 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, γεγονός που αποδίδεται κυρίως:
Στην ανάπτυξη των ραδιοφωνικών επιχειρήσεων της κατά 100% θυγατρικής THREE DEE A.E. (BEST 92.6FM και ΕΝ ΛΕΥΚΩ 87.8FM) και στη προσθήκη του V88.3FM, μουσικού σταθμού που εξαγοράστηκε στην αρχή του έτους (πρώην VILLAGE). Συνολικά, η αύξηση του κύκλου εργασιών στον ραδιοφωνικό τομέα ξεπερνά το 115%.
Στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των εκδοτικών δραστηριοτήτων εκτός Ελλάδος (αύξηση κύκλου εργασιών κατά 52.2%), όπου μέσω της 100% θυγατρικής Liberis Publications Romania ο Όμιλος εκδίδει ήδη τα μηνιαία περιοδικά Glamour, Prevention και GQ.
Στη σταθερότητα των εσόδων από εκδοτικές δραστηριότητες στην Ελλάδα (οριακή αύξηση τζίρου κατά 0.2%), παρά την κρίση που πλήττει τόσο τη διαφημιστική αγορά όσο και τις πωλήσεις περιοδικών γενικότερα.
Σύμφωνα με την ταμειακή ροή η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου από τρέχουσες δραστηριότητες βελτιώθηκε κατά 53.7%. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών/επενδυτικών δραστηριοτήτων, προβλέψεων και αποσβέσεων, του Ομίλου, ανήλθαν κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2008 σε Ευρώ 3.15 εκατ., έναντι Ευρώ 2.05 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η βελτίωση οφείλεται:
Στη προσπάθεια περαιτέρω συμπίεσης δαπανών των εκδοτικών δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα, υπό το φάσμα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, την άνοιξη του 2008 ο Όμιλος εκπόνησε πρόγραμμα μείωσης κόστους και το οποίο εφαρμόζεται έκτοτε συστηματικά. Η υλοποίηση βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους.
Στη βελτιωμένη απόδοση των ραδιοφωνικών επιχειρήσεων, όπως έχει προκύψει από τη λειτουργική ενοποίηση των τριών ραδιοφωνικών σταθμών (BEST, VFM και ΕΝ ΛΕΥΚΩ). Μετά και την μετεγκατάσταση του πρώην VILLAGE, ο Όμιλος πέτυχε τις απαραίτητες οικονομίες κλίμακας σε επίπεδο διοικητικής υποστήριξης και εμπορικής εκμετάλλευσης.
Τα αποτελέσματα προ φόρων, αποσβέσεων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBITDA) ανήλθαν σε Ευρώ 3.03 εκατ., αυξημένα κατά 11.7% σε σχέση με το πρώτο εννεάμηνο του 2007. Πιο συγκεκριμένα, το Adjusted EBITDA (λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις μοναδιαίου χαρακτήρα) παρουσίασε βελτίωση κατά 35.8%, αφού την περυσινή περίοδο λογιστικοποιήθηκαν κέρδη Ευρώ 483 χιλ. από την αντιστροφή προβλέψεων της κατά 33.33% θυγατρικής ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε.
Αντίθετα, κατά τη φετινή περίοδο, ο Όμιλος δεν είχε αντίστοιχες ωφέλειες.
Τα αποτελέσματα προ φόρων εμφανίζονται μειωμένα (Ευρώ 66 χιλ. φέτος από Ευρώ 586 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο). Πιο συγκεκριμένα, κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2007 τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν θετικά κατά: α) Ευρώ 483 χιλ. από αντιλογισμούς προβλέψεων ως ανωτέρω και β) Ευρώ 815 χιλ. από την αναπροσαρμογή αξίας ακινήτου της κατά 100% θυγατρικής Liberis Publications Bulgaria. Αντίστοιχα το φετινό πρώτο εννιάμηνο τα αποτελέσματα προ φόρων επηρεάστηκαν θετικά κατά Ευρώ 320 χιλ. από την πώληση συμμετοχής από την θυγατρική εταιρία Τεχνικές Εκδόσεις Α.Ε.. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, τα αναπροσαρμοσμένα αποτελέσματα προ φόρων (Adjusted PBT) ανέρχονται σε Ευρώ (254) χιλ. ζημίες για το εννεάμηνο του 2008, έναντι ζημιών Ευρώ (712) χιλ. της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.
Αναλόγως κινήθηκε και το καθαρό αποτέλεσμα μετά τις προβλέψεις φορολογικών επιβαρύνσεων. Το τρέχον εννεάμηνο οι ζημίες μετά από φόρους ανήλθαν σε Ευρώ (279) χιλ., έναντι κερδών Ευρώ 205 χιλ. της περυσινής περιόδου. Λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω παρατηρήσεις, οι αναπροσαρμοσμένες καθαρές ζημίες (Adjusted Net Income/Loss) ανέρχονται σε Ευρώ (599) χιλ. για το εννεάμηνο του 2008, έναντι ζημιών Ευρώ (1.092) χιλ. της αντίστοιχης περιόδου του 2007.
Σύνοψη Ενοποιημένων Αποτελεσμάτων Ομίλου - Εννεάμηνο 2008 (ποσά σε Ευρώ)
Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου ανήλθε σε Ευρώ 46.8 εκατ. έναντι Ευρώ 39.2 εκατ. κατά την 31.12.2007. Η αύξηση οφείλεται: α) στην ανάληψη δανεισμού Ευρώ 4.5 εκατ. για την εξαγορά της Village FM Α.Ε., β) στην κατά Ευρώ 0.53 εκατ. αύξηση δανεισμού του Ομίλου ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ, γ) στη χρηματοδότηση της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων εκτός Ελλάδας, και δ) στη χρηματοδότηση υψηλών αποθεμάτων πρώτων υλών και στην κάλυψη γενικότερων αναγκών κεφαλαίου κίνησης.
Για περισσότερες πληροφορίες, το επενδυτικό κοινό μπορεί να απευθυνθεί στην υπηρεσία εξυπηρέτησης και ενημέρωσης μετόχων (Υπεύθυνη κα Γεωργία Βρεττού, τηλέφωνο +30210 6688412 και fax +30210 6688310).
Εκτιμήσεις για την Τρέχουσα Χρήση
Κατά την εκτίμηση της διοίκησης, ο κλάδος των ΜΜΕ στην Ελλάδα εισήλθε απότομα σε μία περίοδο αβεβαιότητας. Ήδη, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2008 παρατηρείται κάμψη της διαφημιστικής δαπάνης σε όλα τα κύρια μέσα (τηλεόραση, εφημερίδες και περιοδικά). Συνεπώς, παρόλο που η διαφημιστική απορρόφηση στα περιοδικά και τα ραδιόφωνα του Ομίλου Λυμπέρη συνεχίζει να εμφανίζει βελτίωση σε σχέση με το 2007 ακόμα και κατά την κρίσιμη αυτή περίοδο- είναι δεδομένο πως η απότομη μεταβολή του κλίματος θα επηρεάσει αρνητικά τις ως σήμερα εκτιμήσεις μας για τα αποτελέσματα του έτους. Συνεπώς, αναθεωρώντας τις προβλέψεις της χρήσης που έγιναν με το πέρας του εξαμήνου, η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά πως ο κύκλος εργασιών για το 2008 θα παρουσιάσει αύξηση περίπου 5% (από 8% προηγουμένως) και το EBITDA θα παρουσιάσει λίγο μεγαλύτερη βελτίωση (από 12% προηγουμένως).
Τέλος, η διοίκηση του Ομίλου θεωρεί πως το 2009 θα είναι χρονιά γεμάτη προκλήσεις και ευκαιρίες. Στις περισσότερες κατηγορίες περιοδικών ο Όμιλος Λυμπέρη διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο (γυναικεία, αντρικά, εβδομαδιαία, τηλεοπτικά, αυτοκινήτου, τεχνολογίας, υγείας, popular science, κ.α.), ενώ το μερίδιο ραδιοφωνική αγορά συνεχώς διευρύνεται. Με δεδομένη λοιπόν την ισχυρή θέση του Ομίλου Λυμπέρη στην Ελληνική αγορά, έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στις αγορές της Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Κύπρου.