ΝΤΙΟΝΙΚ Α.Ε.Β.Ε.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2009
Ο Όμιλος εταιρειών DIONIC ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2009 με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (I.F.R.S.).
Η αρνητική οικονομική συγκυρία που έχει διαμορφωθεί από τα τέλη του 2008 στις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος, ως άμεσο αποτέλεσμα της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης, επηρέασε καταλυτικά την καταναλωτική ζήτηση συμπιέζοντας τα, ήδη περιορισμένα, περιθώρια κερδοφορίας των σχετικών κλάδων. Τα ανωτέρω αποτέλεσαν τροχοπέδη για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της DIONIC στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, ωστόσο τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου χαρακτηρίστηκαν από θετικό πρόσημο σε όλα τα επίπεδα αποτελεσμάτων.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο πρώτο τρίμηνο του 2009 σημείωσε οριακή μείωση της τάξεως του 1,1% και διαμορφώθηκε σε ευρώ 18,8 εκατ. έναντι ευρώ 19 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του προϊοντικού μίγματος του Ομίλου αλλά και της ιδιαίτερα αυστηρής πιστωτικής του πολιτικής.
Σημειώνεται, ότι η Διοίκηση της DIONIC, έχοντας αντιληφθεί από το 2008 την επικείμενη έλλειψη ρευστότητας στις εμπορικές αγορες, και με κύριο γνώμονα τις "υγιείς" πωλήσεις, αποφάσισε την υιοθέτηση αυστηρών όρων πιστωτικής πολιτικής, αποδεχόμενη τις όποιες επιπτώσεις στην ανάπτυξη των πωλήσεων του Ομίλου. Σε αυτό το πλαίσιο, πάγια προϋπόθεση για την εκτέλεση μιας παραγγελίας είναι η κάλυψή του πελάτη από την ασφαλιστική εταιρία πιστώσεων, με την οποία συνεργάζεται η DIONIC.
Τα μικτά κέρδη του Ομίλου σημείωσαν στο πρώτο τρίμηνο της χρήσης μείωση της τάξεως του 4% και διαμορφώθηκαν σε ευρώ 4,2 εκατ. έναντι ευρώ 4,4 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 22,4% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 23,1% πέρυσι.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου, ανήλθαν σε ευρώ 1,6 εκατ. έναντι ευρώ 1,8 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2008. Ταυτόχρονα, το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 8,4% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 9,7% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) σημείωσαν στο πρώτο τρίμηνο του 2009 μείωση της τάξεως του 20,4% και ανήλθαν σε ευρώ 1,2 εκατ. ενώ τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου (ΕΒΤ) διαμορφώθηκαν σε ευρώ 789 χιλ. έναντι ευρώ 1.127 χιλ. στο πρώτο τρίμηνο του 2008. Τέλος, τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο του 2009 σε ευρώ 404 χιλ. έναντι ευρώ 608 χιλ.
Σημειωτέο ότι στην ίδια περίοδο οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του Ομίλου μειώθηκαν κατά 12% και διαμορφώθηκαν σε ευρώ 28,8 εκατ. στις 31/3/2009 έναντι σε ευρώ 32,7 εκατ. τη 31/12/2008, ενώ τα βραχυπρόθεσμα δάνεια μειώθηκαν κατά 13,5% και ανήλθαν σε ευρώ 7,2 εκατ. έναντι σε ευρώ 8,4 εκατ. στις 31/12/2008, ενισχύοντας έτσι την κεφαλαιακή διάρθρωση του Ομίλου.
Υπό το πρίσμα της δυσμενούς χρηματοοικονομικής συγκυρίας, και των επακόλουθων καταλυτικών συνεπειών της, στις αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, η Διοίκηση της DIONIC θεωρεί αναμενόμενη την επιβράδυνση που χαρακτήρισε τους ρυθμούς ανάπτυξης των οικονομικών αποτελεσμάτων του στο πρώτο τρίμηνο του 2009.
Με κύριο γνώμονα την ουσιαστική εξασφάλιση της μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης ανάπτυξής του Ομίλου, η Διοίκηση της DIONIC έχει προχωρήσει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που θα του επιτρέψουν να ανταπεξέλθει με επιτυχία στην δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στην τρέχουσα χρήση.
Σε λειτουργικό επίπεδο οι ανωτέρω ενέργειες περιλαμβάνουν την αυστηρή πιστωτική πολιτική, την ασφάλιση πωλήσεων και την εγκατάσταση νέων συστημάτων παρακολούθησης της τροφοδοτικής αλυσίδας και διαχείρισης των επιχειρηματικών μονάδων (SBUs).
Σε επίπεδο εμπορικής ανάπτυξης, ο Όμιλος παρακολουθεί στενά τις αγορές με στόχο την επέκταση σε νέους τομείς δραστηριοποίησης, ενώ ταυτόχρονα, στον κύριο τομέα της εμπορίας, διανομής και αντιπροσώπευσης προϊόντων βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση νέων συνεργασιών.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο 2009 το Business Unit Entertainment ξεκίνησε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής PC gaming accessories STEELSERIES για την αντιπροσώπευση και διανομή των προϊόντων της στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, το Business Unit Toys and Stationery προχώρησε στην συνεργασία με την Crayola, η οποία είναι η κορυφαία εταιρεία διεθνώς σε προϊόντα που εκπαιδεύουν και διασκεδάζουν τα παιδιά (art and crafts), για την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων της στην Ελληνική αγορά. Τέλος, η θυγατρική εταιρεία Atcom προχώρησε σε συνεργασία με την διεθνή εταιρεία συμβούλων "imedia advisory services", με στόχο την προώθηση του WCM προϊόντος Netvolution σε σημαντικούς δημοσιογραφικούς οργανισμούς του εξωτερικού.
Η αρνητική οικονομική συγκυρία που έχει διαμορφωθεί από τα τέλη του 2008 στις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος, ως άμεσο αποτέλεσμα της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης, επηρέασε καταλυτικά την καταναλωτική ζήτηση συμπιέζοντας τα, ήδη περιορισμένα, περιθώρια κερδοφορίας των σχετικών κλάδων. Τα ανωτέρω αποτέλεσαν τροχοπέδη για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της DIONIC στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, ωστόσο τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου χαρακτηρίστηκαν από θετικό πρόσημο σε όλα τα επίπεδα αποτελεσμάτων.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο πρώτο τρίμηνο του 2009 σημείωσε οριακή μείωση της τάξεως του 1,1% και διαμορφώθηκε σε ευρώ 18,8 εκατ. έναντι ευρώ 19 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του προϊοντικού μίγματος του Ομίλου αλλά και της ιδιαίτερα αυστηρής πιστωτικής του πολιτικής.
Σημειώνεται, ότι η Διοίκηση της DIONIC, έχοντας αντιληφθεί από το 2008 την επικείμενη έλλειψη ρευστότητας στις εμπορικές αγορες, και με κύριο γνώμονα τις "υγιείς" πωλήσεις, αποφάσισε την υιοθέτηση αυστηρών όρων πιστωτικής πολιτικής, αποδεχόμενη τις όποιες επιπτώσεις στην ανάπτυξη των πωλήσεων του Ομίλου. Σε αυτό το πλαίσιο, πάγια προϋπόθεση για την εκτέλεση μιας παραγγελίας είναι η κάλυψή του πελάτη από την ασφαλιστική εταιρία πιστώσεων, με την οποία συνεργάζεται η DIONIC.
Τα μικτά κέρδη του Ομίλου σημείωσαν στο πρώτο τρίμηνο της χρήσης μείωση της τάξεως του 4% και διαμορφώθηκαν σε ευρώ 4,2 εκατ. έναντι ευρώ 4,4 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 22,4% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 23,1% πέρυσι.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου, ανήλθαν σε ευρώ 1,6 εκατ. έναντι ευρώ 1,8 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2008. Ταυτόχρονα, το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 8,4% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 9,7% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) σημείωσαν στο πρώτο τρίμηνο του 2009 μείωση της τάξεως του 20,4% και ανήλθαν σε ευρώ 1,2 εκατ. ενώ τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου (ΕΒΤ) διαμορφώθηκαν σε ευρώ 789 χιλ. έναντι ευρώ 1.127 χιλ. στο πρώτο τρίμηνο του 2008. Τέλος, τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο του 2009 σε ευρώ 404 χιλ. έναντι ευρώ 608 χιλ.
Σημειωτέο ότι στην ίδια περίοδο οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του Ομίλου μειώθηκαν κατά 12% και διαμορφώθηκαν σε ευρώ 28,8 εκατ. στις 31/3/2009 έναντι σε ευρώ 32,7 εκατ. τη 31/12/2008, ενώ τα βραχυπρόθεσμα δάνεια μειώθηκαν κατά 13,5% και ανήλθαν σε ευρώ 7,2 εκατ. έναντι σε ευρώ 8,4 εκατ. στις 31/12/2008, ενισχύοντας έτσι την κεφαλαιακή διάρθρωση του Ομίλου.
Υπό το πρίσμα της δυσμενούς χρηματοοικονομικής συγκυρίας, και των επακόλουθων καταλυτικών συνεπειών της, στις αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, η Διοίκηση της DIONIC θεωρεί αναμενόμενη την επιβράδυνση που χαρακτήρισε τους ρυθμούς ανάπτυξης των οικονομικών αποτελεσμάτων του στο πρώτο τρίμηνο του 2009.
Με κύριο γνώμονα την ουσιαστική εξασφάλιση της μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης ανάπτυξής του Ομίλου, η Διοίκηση της DIONIC έχει προχωρήσει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που θα του επιτρέψουν να ανταπεξέλθει με επιτυχία στην δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στην τρέχουσα χρήση.
Σε λειτουργικό επίπεδο οι ανωτέρω ενέργειες περιλαμβάνουν την αυστηρή πιστωτική πολιτική, την ασφάλιση πωλήσεων και την εγκατάσταση νέων συστημάτων παρακολούθησης της τροφοδοτικής αλυσίδας και διαχείρισης των επιχειρηματικών μονάδων (SBUs).
Σε επίπεδο εμπορικής ανάπτυξης, ο Όμιλος παρακολουθεί στενά τις αγορές με στόχο την επέκταση σε νέους τομείς δραστηριοποίησης, ενώ ταυτόχρονα, στον κύριο τομέα της εμπορίας, διανομής και αντιπροσώπευσης προϊόντων βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση νέων συνεργασιών.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο 2009 το Business Unit Entertainment ξεκίνησε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής PC gaming accessories STEELSERIES για την αντιπροσώπευση και διανομή των προϊόντων της στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, το Business Unit Toys and Stationery προχώρησε στην συνεργασία με την Crayola, η οποία είναι η κορυφαία εταιρεία διεθνώς σε προϊόντα που εκπαιδεύουν και διασκεδάζουν τα παιδιά (art and crafts), για την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων της στην Ελληνική αγορά. Τέλος, η θυγατρική εταιρεία Atcom προχώρησε σε συνεργασία με την διεθνή εταιρεία συμβούλων "imedia advisory services", με στόχο την προώθηση του WCM προϊόντος Netvolution σε σημαντικούς δημοσιογραφικούς οργανισμούς του εξωτερικού.