FASHION BOX ΕΛΛΑΣ Α.Ε.

Ενοποιημένα Οικονομικά Αποτελέσματα Εννεαμήνου 2009

ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΝΝΕΑΜΗΝΟΥ 2009-ΜΕ ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ FASHION BOX ΕΛΛΑΣ ΠΑΡΑ ΤΗ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΔΥΣΗΣ
Η FASHION BOX ΕΛΛΑΣ Α.Ε. ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο του 2009 με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.
Σημειώνεται, ότι τα αποτελέσματα εννεαμήνου της προηγούμενης χρήσης περιελάμβαναν έκτακτο, μη επαναλαμβανόμενο αποτέλεσμα από την εκποίηση ακινήτου, το οποίο καθιστά τα οικονομικά μεγέθη των δύο περιόδων μη συγκρίσιμα. Το συνολικό έσοδο του Ομίλου από την ανωτέρω πώληση ανέρχεται σε ευρώ 176 χιλ., ενώ το καθαρό κέρδος, αφαιρουμένων των φόρων και των λοιπών εξόδων ήταν ευρώ 130 χιλ. Το έκτακτο αυτό αποτέλεσμα επηρέασε τα περισσότερα μεγέθη κερδοφορίας του εννεαμήνου του 2008, από τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων μέχρι και τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε ευρώ 24,2 εκατ. έναντι ευρώ 25,5 εκατ. στο εννεάμηνο του 2008 καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 5,1%. Η ανωτέρω πτώση οφείλεται στην συγκρατημένη εμπορική κίνηση καθ' όλη τη διάρκεια της τρέχουσας χρήσης, με εξαίρεση τις εκπτωτικές περιόδους, καθώς επίσης και στην στρατηγική επιλογή της Διοίκησης του Ομίλου για υιοθέτηση πιο αυστηρής πιστωτικής πολιτικής απέναντι στους συνεργάτες του, η οποία αναπόφευκτα οδήγησε στον περιορισμό των πωλήσεων χονδρικής.
Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις χονδρικής μειώθηκαν κατά 8,1% και διαμορφώθηκαν στο εννεάμηνο του 2009 σε ευρώ 17,7 εκατ. έναντι ευρώ 19,2 εκατ. πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 73,1% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών. Στον αντίποδα, οι πωλήσεις λιανικής, ευνοημένες από την αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης κατά τις περιόδους των χειμερινών και θερινών εκπτώσεων, ενισχύθηκαν κατά 4,3% και ανήλθαν σε ευρώ 6,5 εκατ. έναντι ευρώ 6,2 εκατ. στο εννεάμηνο του 2008, αποτελώντας το 26,9% των συνολικών πωλήσεων.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου εντός Ελλάδος σημείωσε στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης μείωση της τάξεως του 6% και διαμορφώθηκε σε ευρώ 20,6 εκατ. έναντι ευρώ 21,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις εξωτερικού ανήλθαν σε ευρώ 3,6 εκατ., παρουσιάζοντας οριακή άνοδο της τάξης του 0,8%.
Τα μικτά κέρδη του Ομίλου μειώθηκαν κατά 10,6% έναντι του εννεαμήνου 2008 και ανήλθαν σε ευρώ 8,8 εκατ. έναντι ευρώ 9,8 εκατ., ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους υποχώρησε σε 36,3% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών από 38,5% πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί απόρροια, τόσο της επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής κατά τις δύο εκπτωτικές περιόδους του 2009, όσο και της μείωσης του όγκου πωλήσεων στο πλαίσιο της νέας πιστωτικής πολιτικής απέναντι στους πελάτες χονδρικής. Η Διοίκηση της FASHION BOX ΕΛΛΑΣ εκτιμά ότι, υπό το πρίσμα της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, οι ανωτέρω εξελίξεις υπήρξαν αναπόφευκτες και η επίδρασή τους στην αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου θα είναι μεσοπρόθεσμα θετική. Η στρατηγική απόφαση υιοθέτησης αυστηρότερης πιστωτικής πολιτικής διασφαλίζει την χρηματοοικονομική σταθερότητα του Ομίλου σε επίπεδο ταμειακών ροών, ενώ η επιθετική τιμολογιακή πολιτική κατά την περίοδο των εκπτώσεων βοηθά στην διατήρηση των μεριδίων αγοράς σε μία χρονική συγκυρία, όπου ολόκληρος ο κλάδος δοκιμάζεται και γνωρίζει ουσιαστικές αλλαγές στη δομή του.
Αφαιρούμενου του έκτακτου αποτελέσματος από τα μεγέθη της προηγούμενης χρήσης, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), κατέγραψαν μείωση της τάξεως του 23,8% και ανήλθαν σε ευρώ 2,2 εκατ., ενώ το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 9% από 11,2%. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου μειώθηκαν κατά 28,5% και διαμορφώθηκαν σε ευρώ 1,7 εκατ., ενώ τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) μειώθηκαν κατά 27,4% και διαμορφώθηκαν σε ευρώ 1,5 εκατ. Αντίστοιχα, τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) μειώθηκαν κατά 27,7% και ανήλθαν σε ευρώ 1 εκατ.
Χωρίς την αφαίρεση του έκτακτου αποτελέσματος από τα μεγέθη της προηγούμενης χρήσης, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του εννεαμήνου 2009 εμφανίζονται μειωμένα κατά 28,1%, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου μειωμένα κατά 33,4%, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) μειωμένα κατά 33,1% και τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) μειωμένα κατά 33,8%.
Και στο τρίτο τρίμηνο της χρήσης, η καταναλωτική ζήτηση στον κλάδο της ένδυσης υπήρξε υποτονική. Η εμπορική κίνηση κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο ήταν αυξημένη αλλά σε καμία περίπτωση δεν αναπλήρωσε την υποχώρηση των πωλήσεων που σημειώθηκε πριν και μετά τις εκπτώσεις. Με βάση υφιστάμενα δεδομένα για το τέταρτο τρίμηνο του 2009, τα οποία κινούνται στο ίδιο πλαίσιο με τα προηγούμενα τρία, η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι η εμπορική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων θα αποτελέσει σημείο αναφοράς, τόσο για τα συνολικά αποτελέσματα της τρέχουσας χρήσης, όσο και για τον ευρύτερο σχεδιασμό της FASHION BOX ΕΛΛΑΣ για το 2010.
Σε λειτουργικό επίπεδο, ο Όμιλος έχει προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την θεμελίωση των προϋποθέσεων εκείνων που θα τον ενισχύσουν σε επίπεδο χρηματοοικονομικής διάρθρωσης, λειτουργικής ευελιξίας, κοστολογικής βάσης αλλά και εμπορικής παρουσίας. Κύριος γνώμονας των προσπαθειών της Διοίκησης είναι η διατήρηση και διεύρυνση της κερδοφορίας του Ομίλου αλλά και η αναβαθμισμένη παρουσία της FASHION BOX ΕΛΛΑΣ στην ελληνική αγορά επώνυμης casual ένδυσης, όπως αυτή θα διαμορφωθεί κατά την έξοδο του κλάδου από την δυσμενή υφιστάμενη οικονομική συγκυρία.
Σημείωση: Τα οικονομικά αποτελέσματα της FASHION BOX ΕΛΛΑΣ Α.Ε. για το εννεάμηνο του 2009 θα δημοσιευθούν την Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2009 και θα βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα της εταιρείας στο διαδίκτυο, www.fashionbox.gr.
Επισης, το πλήρες κείμενο του ανωτέρω δελτιου τύπου θα βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα της εταιρείας στο διαδίκτυο, www.fashionbox.gr και στην αντίστοιχη του Χρηματιστηρίου Αθηνών www.ase.gr