ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α' ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2010
Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΤΑ 50% ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΠΟΥ ΑΝΗΛΘΑΝ ΣΕ ΖΗΜΙΕΣ ΜΕΤΑ ΦΟΡΩΝ ΕΥΡΩ 32 ΕΚΑΤ.
ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΧΩΡΑ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ-ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ DAEWOO
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group ανακοινώνει τα αποτελέσματα του α' εξαμήνου 2010 τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 125,79 εκατ. (Ευρώ 139,93 εκατ. το α' εξάμηνο 2009) και Ενοποιημένες Ζημίες προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ -7,29 εκατ. (Κέρδη Ευρώ 13,65 εκατ.). Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν Ζημίες μετά από Φόρους Ευρώ 31,99 εκατ. (Ζημίες Ευρώ 11,40 εκατ.) οι οποίες περιλαμβάνουν έκτακτη εισφορά φόρου Ευρώ 2,8 εκατ. Τα έσοδα του Ομίλου προήλθαν κατά 60% από τις γραμμές της Ακτοπλοΐας και κατά 40% από τις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας όπου το α' εξάμηνο του 2010, ο στόλος των πλοίων μας εκτέλεσε 20% λιγότερα δρομολόγια λόγω της πώλησης του πλοίου Superfast V τον Φεβρουάριο 2010.
Σημαντικοί παράγοντες στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων είναι η διεθνής τιμή του πετρελαίου σε συνδυασμό με την ισοτιμία Δολ. ΗΠΑ/Ευρώ, από όπου ορίζεται η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων που καταναλώνουν τα πλοία του Ομίλου. Το α' εξάμηνο του 2010, το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά 50% σε σύγκριση με το α' εξάμηνο του 2009 επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας των πλοίων. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τόσο η παγκόσμια όσο και η εγχώρια οικονομική κρίση συνέχισε να επηρεάζει αρνητικά την κίνηση φορτηγών οχημάτων στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας και τη διακίνηση επιβατών σε όλες τις γραμμές που εξυπηρετούν τα πλοία του Ομίλου.
Σε αυτό το κλίμα, η Διοίκηση της Attica Group με γνώμονα τη θωράκιση του Ομίλου, ολοκλήρωσε με επιτυχία στην αρχή του έτους μία αύξηση κεφαλαίου Ευρώ 41,62 εκατ. και προέβη στην πώληση του πλοίου Superfast V που προσέθεσε στα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου Ευρώ 38,8 εκατ. Με την πληρωμή Ευρώ 26,1 εκατ. εντός του α' εξαμήνου 2010, ολοκληρώθησαν οι πληρωμές των προκαταβολών προς τα ναυπηγεία Daewoo της Κορέας, για την κατασκευή των δύο υπερσύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που θα παραδοθούν τον Μάιο 2011 και Ιανουάριο 2012 αντίστοιχα και θα δρομολογηθούν σε γραμμές της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Στις 30 Ιουνίου, 2010, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν στα επίπεδα των Ευρώ 33,49 εκατ. έναντι Ευρώ 16,87 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2009.
Τα οικονομικά στοιχεία του α' εξαμήνου 2010 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2009 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Ιουνίου, 2010 Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων Ευρώ 493,51 εκατ. (Ευρώ 471,05 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2009) και Πάγια Στοιχεία (πλοία) αξίας Ευρώ 751,45 εκατ. (Ευρώ 738,06 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2009).
Στα αποτελέσματα του α' εξαμήνου του 2010 περιλαμβάνονται χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα Ευρώ 6,30 εκατ. έναντι Ευρώ 9,04 εκατ. το α' εξάμηνο του προηγούμενου έτους και αποσβέσεις Ευρώ 13,53 εκατ. έναντι Ευρώ 13,91 εκατ. την ίδια περίοδο το 2009.
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ- ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Κατά το α' εξάμηνο του 2010 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα πλοία Superfast και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με οκτώ πλοία Blue Star και ένα Superfast. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε αύξηση κατά 3,4% σε επιβάτες, κατά 3,6% σε Ι.Χ. οχήματα και μείωση κατά 4,3% στα φορτηγά οχήματα.
Στην αγορά αυτή και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα- Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι τα πλοία Superfast I, Superfast II, Superfast VI, Superfast XI και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2010 το Superfast V, μετέφεραν το α' εξάμηνο 2010 253.647 επιβάτες, 54.601 Ι.Χ. οχήματα και 60.586 φορτηγά οχήματα και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε όλες τις κατηγορίες κίνησης με μερίδια αγοράς 33,0% στους επιβάτες, 30,8% στα φορτηγά οχήματα και 31,2% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο εκτελέστηκαν 20,9% λιγότερα δρομολόγια, ενώ το μεταφορικό έργο μειώθηκε κατά 8,0% στους επιβάτες, αυξήθηκε 2,7% στα Ι.Χ. οχήματα και μειώθηκε 10,5% στα φορτηγά οχήματα.
Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Πειραιάς-Κυκλάδες, Ραφήνα-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα και Πειραιάς-Ηράκλειο και από τον Απρίλιο στη σύνδεση Πειραιάς-Χανιά. Τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II, Διαγόρας, Blue Horizon και Superfast XII μετέφεραν 1.720.154 επιβάτες, (μείωση 2,2%), 78.029 φορτηγά οχήματα (αύξηση 9,0%) και 227.580 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 2,8%) εκτελώντας συνολικά 9% περισσότερα δρομολόγια από το α? εξάμηνο του 2009 λόγω της μεταδρομολόγησης των Superfast XII και Blue Horizon από τις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στις γραμμές Πειραιάς-Ηράκλειο και Πειραιάς-Χανιά αντίστοιχα. Τα πλοία του Ομίλου κατακτούν σταθερά την πρώτη θέση σε μερίδια αγοράς στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων ενώ με την συμπλήρωση ενός έτους στην νέα σύνδεση Πειραιάς-Ηράκλειο, Κρήτης, το Superfast XII έχει σημαντικά αυξημένη κίνηση και μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 20% σε επιβάτες και οχήματα.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
ΠΩΛΗΣΗ TOY SUPERFAST V
Στις 16 Φεβρουαρίου 2010 ολοκληρώθηκε με την παράδοση του πλοίου, η πώληση του Superfast V στην Bretagne Angleterre Irlande S.A., Γαλλίας, έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 81,50 εκατ. τοις μετρητοίς. Από την πώληση αυτή η λογιστική ζημία ανήλθε σε Ευρώ 3,5 εκατ. και περιελήφθη στα αποτελέσματα του 2009, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ενισχύθηκαν κατά Ευρώ 38,8 εκατ.
ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΧΑΝΙΑ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Προερχόμενο από τις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας, το πλοίο Blue Horizon δραστηριοποιείται από τις 23 Απριλίου 2010 στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά-Πειραιάς με καθημερινή αναχώρηση από τον Πειραιά και καθημερινή αναχώρηση από τα Χανιά. Στους πρώτους μήνες της λειτουργίας του στη νέα γραμμή, το Blue Horizon έχει αποσπάσει την προτίμηση του επιβατικού κοινού και σημαντικό μερίδιο αγοράς.
ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΧΩΡΑ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ-ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ DAEWOO
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group ανακοινώνει τα αποτελέσματα του α' εξαμήνου 2010 τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 125,79 εκατ. (Ευρώ 139,93 εκατ. το α' εξάμηνο 2009) και Ενοποιημένες Ζημίες προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ -7,29 εκατ. (Κέρδη Ευρώ 13,65 εκατ.). Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν Ζημίες μετά από Φόρους Ευρώ 31,99 εκατ. (Ζημίες Ευρώ 11,40 εκατ.) οι οποίες περιλαμβάνουν έκτακτη εισφορά φόρου Ευρώ 2,8 εκατ. Τα έσοδα του Ομίλου προήλθαν κατά 60% από τις γραμμές της Ακτοπλοΐας και κατά 40% από τις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας όπου το α' εξάμηνο του 2010, ο στόλος των πλοίων μας εκτέλεσε 20% λιγότερα δρομολόγια λόγω της πώλησης του πλοίου Superfast V τον Φεβρουάριο 2010.
Σημαντικοί παράγοντες στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων είναι η διεθνής τιμή του πετρελαίου σε συνδυασμό με την ισοτιμία Δολ. ΗΠΑ/Ευρώ, από όπου ορίζεται η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων που καταναλώνουν τα πλοία του Ομίλου. Το α' εξάμηνο του 2010, το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά 50% σε σύγκριση με το α' εξάμηνο του 2009 επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας των πλοίων. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τόσο η παγκόσμια όσο και η εγχώρια οικονομική κρίση συνέχισε να επηρεάζει αρνητικά την κίνηση φορτηγών οχημάτων στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας και τη διακίνηση επιβατών σε όλες τις γραμμές που εξυπηρετούν τα πλοία του Ομίλου.
Σε αυτό το κλίμα, η Διοίκηση της Attica Group με γνώμονα τη θωράκιση του Ομίλου, ολοκλήρωσε με επιτυχία στην αρχή του έτους μία αύξηση κεφαλαίου Ευρώ 41,62 εκατ. και προέβη στην πώληση του πλοίου Superfast V που προσέθεσε στα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου Ευρώ 38,8 εκατ. Με την πληρωμή Ευρώ 26,1 εκατ. εντός του α' εξαμήνου 2010, ολοκληρώθησαν οι πληρωμές των προκαταβολών προς τα ναυπηγεία Daewoo της Κορέας, για την κατασκευή των δύο υπερσύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που θα παραδοθούν τον Μάιο 2011 και Ιανουάριο 2012 αντίστοιχα και θα δρομολογηθούν σε γραμμές της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Στις 30 Ιουνίου, 2010, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν στα επίπεδα των Ευρώ 33,49 εκατ. έναντι Ευρώ 16,87 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2009.
Τα οικονομικά στοιχεία του α' εξαμήνου 2010 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2009 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Ιουνίου, 2010 Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων Ευρώ 493,51 εκατ. (Ευρώ 471,05 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2009) και Πάγια Στοιχεία (πλοία) αξίας Ευρώ 751,45 εκατ. (Ευρώ 738,06 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2009).
Στα αποτελέσματα του α' εξαμήνου του 2010 περιλαμβάνονται χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα Ευρώ 6,30 εκατ. έναντι Ευρώ 9,04 εκατ. το α' εξάμηνο του προηγούμενου έτους και αποσβέσεις Ευρώ 13,53 εκατ. έναντι Ευρώ 13,91 εκατ. την ίδια περίοδο το 2009.
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ- ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Κατά το α' εξάμηνο του 2010 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα πλοία Superfast και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με οκτώ πλοία Blue Star και ένα Superfast. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε αύξηση κατά 3,4% σε επιβάτες, κατά 3,6% σε Ι.Χ. οχήματα και μείωση κατά 4,3% στα φορτηγά οχήματα.
Στην αγορά αυτή και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα- Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι τα πλοία Superfast I, Superfast II, Superfast VI, Superfast XI και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2010 το Superfast V, μετέφεραν το α' εξάμηνο 2010 253.647 επιβάτες, 54.601 Ι.Χ. οχήματα και 60.586 φορτηγά οχήματα και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε όλες τις κατηγορίες κίνησης με μερίδια αγοράς 33,0% στους επιβάτες, 30,8% στα φορτηγά οχήματα και 31,2% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο εκτελέστηκαν 20,9% λιγότερα δρομολόγια, ενώ το μεταφορικό έργο μειώθηκε κατά 8,0% στους επιβάτες, αυξήθηκε 2,7% στα Ι.Χ. οχήματα και μειώθηκε 10,5% στα φορτηγά οχήματα.
Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Πειραιάς-Κυκλάδες, Ραφήνα-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα και Πειραιάς-Ηράκλειο και από τον Απρίλιο στη σύνδεση Πειραιάς-Χανιά. Τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II, Διαγόρας, Blue Horizon και Superfast XII μετέφεραν 1.720.154 επιβάτες, (μείωση 2,2%), 78.029 φορτηγά οχήματα (αύξηση 9,0%) και 227.580 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 2,8%) εκτελώντας συνολικά 9% περισσότερα δρομολόγια από το α? εξάμηνο του 2009 λόγω της μεταδρομολόγησης των Superfast XII και Blue Horizon από τις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στις γραμμές Πειραιάς-Ηράκλειο και Πειραιάς-Χανιά αντίστοιχα. Τα πλοία του Ομίλου κατακτούν σταθερά την πρώτη θέση σε μερίδια αγοράς στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων ενώ με την συμπλήρωση ενός έτους στην νέα σύνδεση Πειραιάς-Ηράκλειο, Κρήτης, το Superfast XII έχει σημαντικά αυξημένη κίνηση και μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 20% σε επιβάτες και οχήματα.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
ΠΩΛΗΣΗ TOY SUPERFAST V
Στις 16 Φεβρουαρίου 2010 ολοκληρώθηκε με την παράδοση του πλοίου, η πώληση του Superfast V στην Bretagne Angleterre Irlande S.A., Γαλλίας, έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 81,50 εκατ. τοις μετρητοίς. Από την πώληση αυτή η λογιστική ζημία ανήλθε σε Ευρώ 3,5 εκατ. και περιελήφθη στα αποτελέσματα του 2009, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ενισχύθηκαν κατά Ευρώ 38,8 εκατ.
ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΧΑΝΙΑ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Προερχόμενο από τις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας, το πλοίο Blue Horizon δραστηριοποιείται από τις 23 Απριλίου 2010 στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά-Πειραιάς με καθημερινή αναχώρηση από τον Πειραιά και καθημερινή αναχώρηση από τα Χανιά. Στους πρώτους μήνες της λειτουργίας του στη νέα γραμμή, το Blue Horizon έχει αποσπάσει την προτίμηση του επιβατικού κοινού και σημαντικό μερίδιο αγοράς.