Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
Στοιχεία και Πληροφορίες βάσει ΕΚ, Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. (2010/Ετήσιος Ισολογισμός/Μητρική)
Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
Στοιχεία Οικονομικών Καταστάσεων Βάσει ΔΛΠ Βάσει του κανονισμού του Χ.Α. και των απόφασεων της Ε.Κ. |
Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. | ||
44724/06/Β/99/52 | ||
ΩΡΩΠΟΥ 156 ,ΓΑΛΑΤΣΙ Τα.Κ.11146 - Νομαρχία(ή Πρωτοδικείο) : ΑΘΗΝΩΝ | ||
ΩΡΩΠΟΥ 156 ,ΓΑΛΑΤΣΙ Τα.Κ.11146 | ||
Στοιχεία και πληροφορίες περιόδου από
01-
01-
2010
έως
31-
12-
2010
|
||
Οι ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις και η Έκθεση Επισκόπησης του Νόμιμου Ελεγκτή αναρτώνται στη διεύθυνση διαδικτύου της εταιρίας http://www.eydap.gr . Προκειμένου ο αναγνώστης να σχηματίσει πληρέστερη εικόνα για την οικονομική θέση και τα αποτελέσματα της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. οφείλει να ανατρέξει στη διεύθυνση διαδικτύου της. |
||
Τύπος Περιόδου: | Ετήσια Οριστική Δωδεκαμήνου ΜΗΤΡΙΚΗ | |
Εταιρική Χρήση: | 2010 | |
Νόμιμος Ελεγκτής: |
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
11681
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΡΚΩΤΟΙ ΛΟΓΟΣΤΕΣ Α.Ε.Ο.Ε ΑΜ ΣΟΕΛ 125 |
|
Νόμιμος Ελεγκτής: |
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ
14721
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΡΚΩΤΟΙ ΛΟΓΟΣΤΕΣ Α.Ε.Ο.Ε ΑΜ ΣΟΕΛ 125 |
|
Τύπος Έκθεσης Επισκόπησης: |
ii
Με σύμφωνη γνώμη - θέματα έμφασης
|
|
Δημοσιεύση σε εφημερίδα: | ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 31- 03- 2011 | |
Δημοσιεύση σε εφημερίδα: | ΤΑ ΝΕΑ 31- 03- 2011 | |
Όλα τα ποσά εκφράζονται σε ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ | ||
Ημ/νία έγκρισης από ΔΣ: | 29/03/2011 Επανέγκριση : | |
Σύνθεση ΔΣ: | ||
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΜΠΑΡΔΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ/ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΟΤΣΩΝΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΓΙΟΥΜΤΣΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΤΟΡΟΥΠΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΙΣΤΡΙΩΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΛΕΚΚΑΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ/ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ | |||
31- 12- 2010 | 31- 12- 2009 | ||
10000 | ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ | ||
11100 | Ιδιοχρησιμοποιούμενα ενσώματα πάγια στοιχεία | 1021193.00 | 1004440.00 |
11200 | Επενδύσεις σε ακίνητα | 0.00 | 0.00 |
11300 | Άυλα περιουσιακά στοιχεία | 5389.00 | 6254.00 |
11400 | Λοιπά μη Κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία | 189296.00 | 182915.00 |
12000 | Αποθέματα | 18731.00 | 20528.00 |
13000 | Απαιτήσεις από πελάτες | 291890.00 | 277966.00 |
13100 | Λοιπά κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία | 97432.00 | 63688.00 |
13200 | Μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία προοριζόμενα για πώληση | 0.00 | 0.00 |
15000 | ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ | 1623931.00 | 1555791.00 |
16000 | ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ | ||
16005 | Μετοχικό Κεφάλαιο | 63900.00 | 63900.00 |
16010 | Λοιπά Στοιχεία ιδίων κεφαλαίων | 766612.00 | 757611.00 |
21000 | Σύνολο ιδίων κεφαλαίων ιδιοκτητών μητρικής (α) | 830512.00 | 821511.00 |
22000 | Δικαιώματα μειοψηφίας (β) | 0.00 | 0.00 |
23000 | Σύνολο ιδίων κεφαλαίων (γ) = (α)+(β) | 830512.00 | 821511.00 |
17000 | Μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις | 0.00 | 0.00 |
17005 | Υποχρεώσεις για παροχές στους εργαζομένους | 216124.00 | 204702.00 |
17010 | Επιχορηγήσεις Επενδύσεων και συμμετοχές καταναλωτών | 209479.00 | 201192.00 |
17100 | Προβλέψεις/Λοιπές μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις | 65921.00 | 57427.00 |
18000 | Βραχυπρόθεσμες δανειακές Υποχρεώσεις | 204164.00 | 192804.00 |
19000 | Λοιπές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις | 97731.00 | 78155.00 |
19100 | Υποχρεώσεις που σχετίζονται με μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία προοριζόμενα για πώληση | 0.00 | 0.00 |
20000 | Σύνολο υποχρεώσεων (δ) | 793419.00 | 734280.00 |
24000 | ΣΥΝΟΛΟ ΙΔΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ (γ) + (δ) | 1623931.00 | 1555791.00 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΝΟΛΙΚΩΝ ΕΣΟΔΩΝ | |||||||||||||
01-01-2010 | 01-01-2009 | 01-01-1900 | 01-01-1900 | ||||||||||
31-12-2010 | 31-12-2009 | 01-01-1900 | 01-01-1900 | ||||||||||
Κωδικός | Περιγραφή | Συνεχ. | Διακ. | Συν. | Συνεχ. | Διακ. | Συν. | Συνεχ. | Διακ. | Συν. | Συνεχ. | Διακ. | Συν. |
26000 | Κύκλος εργασιών | 378965.00 | 378965.00 | 386174.00 | 386174.00 | 0.00 | 0.00 | ||||||
27000 | Μικτά κέρδη / (ζημιές) | 148865.00 | 148865.00 | 145792.00 | 145792.00 | 0.00 | 0.00 | ||||||
28000 | Κέρδη / (ζημιές) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων | 34699.00 | 34699.00 | 23539.00 | 23539.00 | 0.00 | 0.00 | ||||||
30000 | Κέρδη / (ζημιές) προ φόρων | 29828.00 | 29828.00 | 18016.00 | 18016.00 | 0.00 | 0.00 | ||||||
32000 | Κέρδη / (ζημιές) μετά από φόρους (Α) | 11341.00 | 11341.00 | 5740.00 | 5740.00 | 0.00 | 0.00 | ||||||
34000 | - Ιδιοκτήτες μητρικής | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | ||||||||
35000 | - Δικαιώματα μειοψηφίας | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | ||||||||
35100 | Λοιπά συνολικά έσοδα μετά από φόρους (Β) | -210.00 | -210.00 | 127.00 | |||||||||
35200 | Συγκεντρωτικά συνολικά έσοδα μετά από φόρους(Α)+(Β) | 11131.00 | 0.00 | 11131.00 | 5867.00 | 0.00 | 5867.00 | 0.00 | 0.00 | ||||
35300 | - Ιδιοκτήτες μητρικής | 0.00 | |||||||||||
35400 | - Δικαιώματα μειοψηφίας | 0.00 | |||||||||||
36000 | Κέρδη / (ζημιές) μετά από φόρους ανά μετοχή ? βασικά (σε €) | 0.1100 | 0.1100 | 0.0500 | 0.0500 | 0.0000 | 0.0000 | ||||||
36100 | Προτεινόμενο Μέρισμα | 0.0000 | 0.0000 | 0.0000 | 0.0000 | 0.0000 | 0.0000 | 0.0000 | 0.0000 | ||||
29000 | Κέρδη / (ζημιές) προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων | 63186.0000 | 63186.0000 | 48328.0000 | 48328.0000 | 0.0000 | 0.0000 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΙΔΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ | |||
31-12-2010 | 31-12-2009 | ||
38000 | Σύνολο ιδίων κεφαλαίων έναρξης περιόδου/χρήσης (01.01.2010 και 01.01.2009 - 1 αντίστοιχα) | 821511.00 | 829489.00 |
42000 | Συγκεντρωτικά συνολικά έσοδα μετά από φόρους (συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες) | 11131.00 | 5867.00 |
39000 | Αύξηση / (μείωση) μετοχικού κεφαλαίου | 0.00 | 0.00 |
40000 | Διανεμηθέντα μερίσματα | -2130.00 | -13845.00 |
43000 | Αγορές (πωλήσεις) ιδίων μετοχών | 0.00 | 0.00 |
44000 | Σύνολο ιδίων κεφαλαίων λήξης περιόδου/χρήσης (31.12.2010 και 31.12.2009-1 αντίστοιχα) | 830512.00 | 821511.00 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ ΡΟΩΝ | |||
01-01-2010 | 01-01-2009 | ||
31-12-2010 | 31-12-2009 | ||
46000 | Λειτουργικές δραστηριότητες | ||
52100 | Κέρδη/(ζημίες) προ φόρων (συνεχιζόμενες δραστηριότητες) | 29828.00 | 18016.00 |
52200 | Κέρδη / (ζημίες) προ φόρων (διακοπείσες δραστηριότητες) | 0.00 | 0.00 |
53000 | Πλέον / μείον προσαρμογές για: | ||
54000 | Αποσβέσεις | 35795.00 | 33757.00 |
54100 | Απομειώσεις ενσώματων και άυλων πάγιων περιουσιακών στοιχείων | 0.00 | 0.00 |
54105 | Αποσβέσεις Επιχορηγήσεων και συμμετοχών καταναλωτών | -7308.00 | -8968.00 |
54110 | Έσοδα χρεωγράφων | -35.00 | -37.00 |
54115 | Μεταβολή Αξίας Συμμετοχών | 176.00 | 61.00 |
54120 | Πιστωτικοί τόκοι και συναφή έσοδα | -5887.00 | -3443.00 |
55000 | Προβλέψεις | 20505.00 | 2367.00 |
56000 | Συναλλαγματικές διαφορές | 0.00 | 0.00 |
57000 | Αποτελέσματα (έσοδα, έξοδα, κέρδη και ζημιές) επενδυτικής δραστηριότητας | 0.00 | 0.00 |
58000 | Χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα | 10617.00 | 8942.00 |
59000 | Πλέον/ μείον προσαρμογές για μεταβολές λογαριασμών κεφαλαίου κίνησης ή που σχετίζονται με τις λειτουργικές δραστηριότητες: | ||
60000 | Μείωση / (αύξηση) αποθεμάτων | 0.00 | 0.00 |
61000 | Μείωση / (αύξηση) απαιτήσεων | -26138.00 | -5052.00 |
61005 | Λοιπές Απαιτήσεις | -26529.00 | -10610.00 |
61010 | Μακροπρόθεσμες Απαιτήσεις | -5738.00 | -8956.00 |
61015 | Υλικά Ανταλλακτικά & Αναλώσιμα | 1610.00 | -1371.00 |
61020 | Λειτουργικές Βραχυπρόθεσμες Υποχρεώσεις | 3477.00 | -10445.00 |
61025 | Λοιπές βραχυπρόθεσμες Υποχρεώσεις | 4011.00 | 6434.00 |
61030 | Εγγυήσεις Καταναλωτών | 391.00 | 513.00 |
61035 | Υποχρεώσεις για παροχές στο προσωπικό | 11422.00 | 13568.00 |
62000 | (Μείωση) / αύξηση υποχρεώσεων (πλην δανειακών) | 0.00 | 0.00 |
63000 | Μείον: | ||
64000 | Χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα καταβεβλημένα | -10411.00 | -8087.00 |
65000 | Καταβεβλημένοι φόροι | -7979.00 | -14547.00 |
65100 | Λειτουργικές ροές από διακοπείσες δραστηριότητες | 0.00 | 0.00 |
66000 | Σύνολο εισροών / (εκροών) από λειτουργικές δραστηριότητες (α) | 27807.00 | 12142.00 |
67000 | Επενδυτικές δραστηριότητες | ||
72000 | Απόκτηση θυγατρικών, συγγενών, κοινοπραξιών και λοιπών επενδύσεων | 0.00 | 0.00 |
72005 | Είσπραξη Επιχορηγήσεων και συμμετοχών καταναλωτών | 15595.00 | 6858.00 |
73000 | Αγορά ενσώματων και άυλων παγίων στοιχείων | -51839.00 | -45246.00 |
74000 | Εισπράξεις από πωλήσεις ενσώματων και άυλων παγίων στοιχείων | 0.00 | 0.00 |
75000 | Τόκοι εισπραχθέντες | 3686.00 | 2686.00 |
76000 | Μερίσματα εισπραχθέντα | 35.00 | 37.00 |
76100 | Επενδυτικές ροές από διακοπείσες δραστηριότητες | 0.00 | 0.00 |
77000 | Σύνολο εισροών / (εκροών) από επενδυτικές δραστηριότητες (β) | -32523.00 | -35665.00 |
78000 | Χρηματοδοτικές δραστηριότητες | ||
79000 | Εισπράξεις από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου | 0.00 | 0.00 |
79100 | Πληρωμές για μείωση μετοχικού καφαλαίου | 0.00 | 0.00 |
80000 | Εισπράξεις από εκδοθέντα / αναληφθέντα δάνεια | 64800.00 | 67500.00 |
81000 | Εξοφλήσεις δανείων | -53500.00 | -34128.00 |
82000 | Εξοφλήσεις υποχρεώσεων από χρηματοδοτικές μισθώσεις (χρεολύσια) | 0.00 | 0.00 |
83000 | Μερίσματα πληρωθέντα | -1366.00 | -5005.00 |
83100 | Χρηματοδοτικές ροές από διακοπείσες δραστηριότητες | 0.00 | 0.00 |
84000 | Σύνολο εισροών / (εκροών) από χρηματοδοτικές δραστηριότητες (γ) | 9934.00 | 28367.00 |
86000 | Καθαρή αύξηση / (μείωση) στα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα περιόδου/χρήσης (α) + (β) + (γ) | 5218.00 | 4844.00 |
87000 | Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα έναρξης περιόδου/χρήσης | 22624.00 | 17780.00 |
88000 | Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα λήξης περιόδου/χρήσης | 27842.00 | 22624.00 |
ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ | ||||||||||||||||||||||||||||||
α. Σε περίπτωση που ο τύπος της έκθεσης επισκόπησης είναι ?ε θέ?ατα έ?φασης ή εξαίρεσης, παρατίθενται συνοπτικά τα εν λόγω θέματα, καθώς και η συνολική επίπτωση των εξαιρέσεων στα ίδια κεφάλαια και τα αποτελέσ?ατα ?ετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας. Σε περίπτωση δε, που ο νόμιμος ελεγκτής εκφέρει αρνητική γνώ?η ή αρνείται να εκφέρει γνώ?η, παρατίθεται ο λόγος της άρνησης. | ||||||||||||||||||||||||||||||
α ) Η Εταιρεία σύμφωνα με τον ιδρυτικό της Νόμο 2744/99, υπέγραψε Σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο ανέλαβε δέσμευση για την επιχορήγηση της Ε.ΥΔ.Α.Π. είτε από Κοινοτικούς Πόρους είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την κάλυψη του 60% της κεφαλαιακής δαπάνης που θα καταβάλει η Ε.ΥΔ.Α.Π. για τη συντήρηση, ανακαίνιση, βελτίωση ή και την επέκταση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης για την οκταετία από το 2000 έως το 2008. Έναντι του παραπάνω Επενδυτικού Προγράμματος ύψους Eυρώ 1,22 δις περίπου, στο οποίο περιλαμβάνονται όπως προαναφέραμε και οι συντηρήσεις, η Εταιρεία έχει δαπανήσει για κεφαλαιουχικές δαπάνες μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2008 ποσό Eυρώ 432,49 εκατ. περίπου για τις οποίες δικαιούται επιχορήγηση ύψους Eυρώ 259,49 εκατ. περίπου (432,49Χ60%) ενώ για τις δαπάνες συντήρησης διεκδικεί την αντίστοιχη επιχορήγηση. Η Εταιρεία έναντι της επιχορήγησης που δικαιούται, έχει λάβει μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010 ποσό Eυρώ 9,08 εκατ. περίπου. Με βάση τα ανωτέρω η απαίτηση της Εταιρείας από το Ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται τουλάχιστον σε Ευρώ 250,41 εκατ. περίπου (259,49-9,08) και σύμφωνα με την αρχή της συντηρητικότητας, δεν έχει καταχωρηθεί στους λογαριασμούς των απαιτήσεων με ισόποση πίστωση των λογαριασμών των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων το υπόλοιπο των οποίων μεταφέρεται σταδιακά στα αποτελέσματα ανάλογα με το βαθμό απόσβεσης του επιχορηγημένου συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης. Αν διενεργούνταν οι προαναφερόμενες εγγραφές θα εμφανίζονταν βελτιωμένα τα συνολικά έσοδα της τρέχουσας χρήσης και της αντίστοιχης προηγούμενης χρήσης κατά Ευρώ 5,2 εκατ. περίπου και βελτιωμένα τα ίδια κεφάλαια κατά Ευρώ 45 εκατ. περίπου. Διευκρινίζεται ότι με την από 10 Αυγούστου 2004 απόφαση της 'Εκτακτης Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων επήλθε τροποποίηση του επενδυτικού προγράμματος της Εταιρείας, από την οποία δεν επηρεάζεται η ανωτέρω απαίτηση από το Ελληνικό Δημόσιο.Επισημαίνεται ότι μετά από την υποβολή αίτησης της Εταιρείας προς το Ελληνικό Δημόσιο, η οποία προβλέπεται στο παράρτημα 4 της προαναφερόμενης σύμβασης μεταξύ της Εταιρείας και του Ελληνικού Δημοσίου, η Εταιρεία για τις Κεφαλαιουχικές δαπάνες που πραγματοποίησε την περίοδο 1/1/2010-31/12/2010, ποσού ευρώ 57,9 εκατ. περίπου, θα δικαιούται επιχορήγηση ποσού ευρώ 34,8 εκατ.περίπου (57,9* 60%) και ευρώ 28,4 εκατ.περίπου (47,4*60%) για το έτος 2009. β) Η Εταιρεία διεκδικεί και επιχορήγηση για τις δαπάνες συντήρησης σύμφωνα με την σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο. Δεδομένου όμως ότι από το σύνολο των δαπανών που αφορούν λειτουργία και συντήρηση εγκαταστάσεων ύψους Ευρώ 704,43 εκατ. που πραγματοποιήθηκαν μέχρι την 31/12/2008 δεν είναι εφικτό να απομονωθεί το ποσό που αντιστοιχεί μόνο στη συντήρηση, μέχρι την ημερομηνία ολοκλήρωσης του ελέγχου μας, δεν είχε οριστικοποιηθεί μεταξύ της Εταιρείας και του Ελληνικού Δημοσίου η δυνατότητα είσπραξης της επιχορήγησης που αντιστοιχεί στις δαπάνες συντήρησης.Παράλληλα με τα ανωτέρω από τη χρήση 2004 εκκρεμεί η σύναψη σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Εταιρείας, σχετικά με την παροχή από το Ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία ακατέργαστου ύδατος η οποία με βάση την ισχύουσα μέχρι 31/12/2004 σύμβαση συμψηφίζεται με το παρεχόμενο από την εταιρεία κόστος συντήρησης και λειτουργίας των παγίων περιουσιακών στοιχείων αποταμίευσης και μεταφοράς ύδατος που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο. γ) Μέχρι την ημερομηνία έγκρισης από το Διοικητικό Συμβούλιο των οικονομικών καταστάσεων δεν είχε μεταγραφεί το σύνολο των εκχωρηθέντων ακινήτων στο Ν.Π.Δ.Δ "Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.Α.Π." συνολικής αναπόσβεστης αξίας ευρώ 657 εκατ.περίπου. | ||||||||||||||||||||||||||||||
β. Σε περίπτωση μεταβολών όπως, αλλαγή λογιστικών πολιτικών, εκτιμήσεων, διόρθωση λογιστικού λάθους, αναταξινομήσεις κονδυλίων των οικονομικών καταστάσεων, αναφέρεται το είδος των μεταβολών και οι σημειώσεις των οικονομικών καταστάσεων όπου γνωστοποιούνται οι μεταβολές αυτές, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις αντίστοιχες διατάξεις των ΔΛΠ/ΔΠΧΑ. Σε περίπτωση που οι παραπάνω μεταβολές επηρεάζουν τις ήδη δη?οσιοποιη?ένες οικονο?ικές καταστάσεις, τότε αναφέρονται οι αλλαγές στον κύκλο εργασιών, στα αποτελέσ?ατα ?ετά από φόρους και δικαιώ?ατα ?ειοψηφίας, στα συγκεντρωτικά συνολικά έσοδα μετά από φόρους, καθώς και στα ίδια κεφάλαια των ιδιοκτητών της μητρικής, για τη συγκρίσιμη ενδιάμεση περίοδο και την προηγούμενη ετήσια οικονο?ική χρήση (ενώ για την δωδεκάμηνη περίοδο μόνο για την συγκρίσιμη ετήσια οικονομική χρήση). | ||||||||||||||||||||||||||||||
ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ | ||||||||||||||||||||||||||||||
γ. ί) Σε περίπτωση εταιρικών γεγονότων όπως ίδρυση, εξαγορά, πώληση, συγχώνευση άλλης εταιρίας ή κλάδου, απόσχιση κλάδου και αναδιάρθρωση παρατίθενται οι βασικές πληροφορίες για το γεγονός, συ?περιλα?βανο?ένης και της η?ερο?ηνίας πραγ?ατοποίησής του. Επιπλέον, στην περίπτωση που τα εν λόγω γεγονότα επέφεραν μεταβολή συνολικά σε ποσοστό άνω του 25%, στον κύκλο εργασιών, ή/και στα αποτελέσ?ατα ?ετά από φόρους και δικαιώ?ατα μειοψηφίας, ή/και στα ίδια κεφάλαια των ιδιοκτητών της μητρικής, αναφέρεται η επίπτωση στα παραπάνω μεγέθη (ποσό και ποσοστό). | ||||||||||||||||||||||||||||||
ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ | ||||||||||||||||||||||||||||||
γ. ίί) Σε περίπτωση διακοπής εκ?ετάλλευσης παρατίθενται οι βασικές πληροφορίες για το γεγονός | ||||||||||||||||||||||||||||||
ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ | ||||||||||||||||||||||||||||||
γ. ίίί) Οι σημειώσεις των οικονομικών καταστάσεων όπου γνωστοποιούνται οι περιπτώσεις γ ί) και γ ίί). | ||||||||||||||||||||||||||||||
ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ | ||||||||||||||||||||||||||||||
δ .Σε περίπτωση αλλαγής της χρονικής περιόδου της οικονομικής χρήσης της εταιρίας, αναφέρεται το γεγονός και οι λόγοι της αλλαγής, ?ε επισή?ανση στη ?η συγκρισι?ότητα των οικονο?ικών στοιχείων της τρέχουσας περιόδου σε σχέση ?ε την αντίστοιχη περίοδο της προηγού?ενης χρήσης. Επιπλέον, για λόγους συγκρισιμότητας, παρατίθενται κατ' ελάχιστο τα βασικά μεγέθη (κύκλος εργασιών, αποτελέσ?ατα ?ετά από φόρους και δικαιώ?ατα μειοψηφίας, καθαρή θέση των μετόχων της εταιρίας) της τρέχουσας περιόδου ?ε τα αντίστοιχα στοιχεία της συγκρίσιμης προηγούμενης χρονικής περιόδου. | ||||||||||||||||||||||||||||||
ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ | ||||||||||||||||||||||||||||||
στ. Η σημείωση των οικονομικών καταστάσεων στην οποία γίνεται αναφορά των ανέλεγκτων φορολογικά χρήσεων. | ||||||||||||||||||||||||||||||
39 | ||||||||||||||||||||||||||||||
ζ. ί) Οι πάσης φύσεως επίδικες ή υπό διαιτησία διαφορές, οι αποφάσεις δικαστικών ή διαιτητικών οργάνων που έχουν ή ενδέχεται να έχουν ση?αντική επίπτωση στην οικονο?ική κατάσταση ή λειτουργία της εταιρίας και του ομίλου. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Οι Επίδικες διαφορές είναι ποσού Ευρώ 48,4 εκατ.περίπου. Ειδικότερα, έχουν ασκηθεί αγωγές για αστικές υποθέσεις κατά της Εταιρείας συνολικού ύψους περίπου Ευρώ 70,6 εκατ. οι οποίες αφορούν κυρίως αποζημιώσεις λόγω καταστροφών από πλημμύρες (λόγω θραύσης αγωγών ή βροχοπτώσεων), καθώς και αγωγές διάφορων αντισυμβαλλόμενων προμηθευτών και εργολάβων για παραβάσεις συμβατικών όρων. Επίσης υπάρχουν σε εκκρεμότητα δικαστικές υποθέσεις για εργατικές διαφορές ύψους Ευρώ 44,1 εκατ. περίπου. Έναντι των ζημιών που πιθανόν να προκύψουν αφού καταστούν αμετάκλητες οι ανωτέρω εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις η Ε.ΥΔ.ΑΠ. έχει σχηματίσει προβλέψεις συνολικού ύψους Ευρώ 48,4 εκατ. στις 31 Δεκεμβρίου 2010 και Ευρώ 40,3 εκατ. κατά την 31 Δεκεμβρίου 2009, οι οποίες και εκτιμώνται ως επαρκείς. | ||||||||||||||||||||||||||||||
ζ ίί) Το ποσό της σωρευτικής πρόβλεψης που έχει διενεργηθεί, για κάθε μία από τις κάτωθι περιπτώσεις, εφόσον είναι σημαντική: - υποθέσεις που αναφέρονται στην περίπτωση ζ (ί) - ανέλεγκτες φορολογικά χρήσεις - λοιπές προβλέψεις. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
η. Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στο τέλος της τρέχουσας περιόδου | ||||||||||||||||||||||||||||||
2911 | ||||||||||||||||||||||||||||||
η. Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στο τέλος της αντίστοιχης περιόδου της προηγούμενης χρήσης | ||||||||||||||||||||||||||||||
3320 | ||||||||||||||||||||||||||||||
θ. Οι πάσης φύσεως συναλλαγές (εισροές και εκροές) σωρευτικά από την έναρξη της οικονο?ικής χρήσης καθώς και τα υπόλοιπα των απαιτήσεων και υποχρεώσεων της εταιρίας και του ομίλου στη λήξη της τρέχουσας περιόδου/χρήσης που έχουν προκύψει από συναλλαγές τους ?ε τα συνδεδε?ένα ?έρη, όπως αυτά ορίζονται στο ?ΛΠ 24, ?ε διακριτή παράθεση των συνολικών α?οιβών διευθυντικών στελεχών και ?ελών της διοίκησης, των συναλλαγών τους, καθώς και των απαιτήσεων και υποχρεώσεων τους. | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ι. Σε περίπτωση που στην τρέχουσα περίοδο/χρήση ο εκδότης παύει να καταρτίζει ενοποιη?ένες οικονο?ικές καταστάσεις, αναφέρεται το γεγονός και η αιτία που το προκάλεσε. | ||||||||||||||||||||||||||||||
ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΝΤΑΙ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ | ||||||||||||||||||||||||||||||
ια. Τα ποσά και η φύση των λοιπών συνολικών εσόδων μετά από φόρους. | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ιβ. Ο αριθμός και η αξία κτήσης του συνόλου των μετοχών της μητρικής που κατέχονται είτε από την ίδια είτε από θυγατρικές και συγγενείς της επιχειρήσεις, στη λήξη της τρέχουσας περιόδου/χρήσης. | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ιγ. Κάθε άλλη ουσιώδης για τους επενδυτές πληροφορία ως προς τη χρη?ατοοικονο?ική κατάσταση και την πορεία των δραστηριοτήτων της μητρικής και του ομίλου, από την έναρξη της τρέχουσας οικονομικής χρήσης ?έχρι την η?ερο?ηνία έγκρισης των οικονο?ικών καταστάσεων. | ||||||||||||||||||||||||||||||
1. Η εταιρεία έχει ελεχθεί από τις φορολογικές αρχές μέχρι και τη χρήση 2007. 2. Δεν υπάρχουν εμπράγματα βάρη επί των παγίων στοιχείων. 3. Μέχρι την ημερομηνία έγκρισης των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων καταστάσεων, δεν έχουν προκύψει γεγονότα που μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την περιουσιακή διάρθρωση ή την πορεία των δραστηριοτήτων της Εταιρείας. 4. Η Έκτακτη Εισφορά που επιβλήθηκε στην εταιρεία σύμφωνα με το Ν.3845/2010 ανέρχεται σε 2,3 εκατ. |
ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ Η ΟΙΚΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ | |||
Επωνυμία Εταιρίας | Χώρα Έδρας | Ποσοστό Συμ. | Μέθ. Ενσωμ. |
ΣΤΑΚΟΔ 2003 | |||
Κωδικός | Περιγραφή | Ποσό | Ποσοστό |
410.0 | Συλλογή, καθαρισμός και διανομή νερού | 378965.00 | 100.000 |
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΔΛΠ ΚΑΙ ΕΛΠ | ||
Σύνολο ιδίων κεφαλαίων σύμφωνα με το ΕΛΠ | ||
Προσαρμογές των ιδίων κεφαλαίων με βάσει τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα | ||
Ίδια κεφάλαια σύμφωνα με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα |
Σχόλια Εταιρίας |
Τα παρακάτω στοιχεία και πληροφορίες , που προκύπτουν από τις οικονομικές καταστάσεις, στοχεύουν σε μία γενική ενημέρωση για την οικονομική κατάσταση και τα αποτελέσματα της Ε.ΥΔ.Α.Π Α.Ε. Συνιστούμε, επομένως στον αναγνώστη, πριν προβεί σε οποιαδήποτε είδους επενδυτική επιλογή ή άλλη συναλλαγή με την Εταιρεία, να ανατρέξει στην διεύθυνση διαδικτύου της, όπου αναρτώνται οι οικονομικές καταστάσεις καθώς και η έκθεση ελέγχου των νόμιμων ελεγκτών όποτε αυτή απαιτείται. |
Έκθεση επισκόπησης/ελέγχου νόμιμων ελεγκτών (ΕΛΛΗΝΙΚΑ) |
. Έκθεση Ελέγχου Ανεξάρτητων Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών Προς τους Μετόχους της «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΥΔΡΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΩΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΗΣ Α.Ε.(Ε.Υ.Δ.Α.Π.)» Έκθεση επί των Οικονομικών Καταστάσεων Ελέγξαμε τις συνημμένες οικονομικές καταστάσεις της «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΥΔΡΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΩΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΗΣ Α.Ε.(Ε.Υ.Δ.Α.Π.)» (Εταιρεία), που αποτελούνται από την κατάσταση οικονομικής θέσης της 31 Δεκεμβρίου 2010, τις καταστάσεις συνολικού εισοδήματος, μεταβολών ιδίων κεφαλαίων και ταμειακών ροών της χρήσεως που έληξε την ημερομηνία αυτή, καθώς και περίληψη σημαντικών λογιστικών πολιτικών και λοιπές επεξηγηματικές πληροφορίες. Ευθύνη της Διοίκησης για τις Οικονομικές Καταστάσεις Η διοίκηση είναι υπεύθυνη για την κατάρτιση και εύλογη παρουσίαση αυτών των οικονομικών καταστάσεων σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, όπως αυτά έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως και για εκείνες τις εσωτερικές δικλείδες, που η διοίκηση καθορίζει ως απαραίτητες, ώστε να καθίσταται δυνατή η κατάρτιση οικονομικών καταστάσεων απαλλαγμένων από ουσιώδη ανακρίβεια, που οφείλεται είτε σε απάτη είτε σε λάθος. Ευθύνη του Ελεγκτή Η δική μας ευθύνη είναι να εκφράσουμε γνώμη επί αυτών των οικονομικών καταστάσεων με βάση τον έλεγχό μας. Διενεργήσαμε τον έλεγχό μας σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Ελέγχου. Τα πρότυπα αυτά απαιτούν να συμμορφωνόμαστε με κανόνες δεοντολογίας, καθώς και να σχεδιάζουμε και διενεργούμε τον έλεγχο με σκοπό την απόκτηση εύλογης διασφάλισης για το εάν οι οικονομικές καταστάσεις είναι απαλλαγμένες από ουσιώδη ανακρίβεια. Ο έλεγχος περιλαμβάνει τη διενέργεια διαδικασιών για την απόκτηση ελεγκτικών τεκμηρίων, σχετικά με τα ποσά και τις γνωστοποιήσεις στις οικονομικές καταστάσεις. Οι επιλεγόμενες διαδικασίες βασίζονται στην κρίση του ελεγκτή περιλαμβανομένης της εκτίμησης των κινδύνων ουσιώδους ανακρίβειας των οικονομικών καταστάσεων, που οφείλεται είτε σε απάτη είτε σε λάθος. Κατά τη διενέργεια αυτών των εκτιμήσεων κινδύνου, ο ελεγκτής εξετάζει τις εσωτερικές δικλείδες που σχετίζονται με την κατάρτιση και εύλογη παρουσίαση των οικονομικών καταστάσεων, που οφείλεται είτε σε απάτη είτε σε λάθος. Κατά τη διενέργεια αυτών των εκτιμήσεων κινδύνου, ο ελεγκτής εξετάζει τις εσωτερικές δικλείδες που σχετίζονται με την κατάρτιση και εύλογη παρουσίαση των οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας, με σκοπό το σχεδιασμό ελεγκτικών διαδικασιών κατάλληλων για τις περιστάσεις, αλλά όχι με σκοπό την έκφραση γνώμης επί της αποτελεσματικότητας των εσωτερικών δικλείδων της εταιρείας. Ο έλεγχος περιλαμβάνει επίσης την αξιολόγηση της καταλληλότητας των λογιστικών πολιτικών που χρησιμοποιήθηκαν και του εύλογου των εκτιμήσεων που έγιναν από τη διοίκηση, καθώς και αξιολόγηση της συνολικής παρουσίασης των οικονομικών καταστάσεων. Πιστεύουμε ότι τα ελεγκτικά τεκμήρια που έχουμε συγκεντρώσει είναι επαρκή και κατάλληλα για τη θεμελίωση της ελεγκτικής μας γνώμης. Γνώμη Κατά τη γνώμη μας, οι συνημμένες οικονομικές καταστάσεις παρουσιάζουν εύλογα, από κάθε ουσιώδη άποψη, την οικονομική θέση της «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΥΔΡΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΩΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΗΣ Α.Ε.(Ε.Υ.Δ.Α.Π.)» κατά την 31 Δεκεμβρίου 2010 και τη χρηματοοικονομική της επίδοση και τις ταμειακές της ροές της για τη χρήση που έληξε την ημερομηνία αυτή σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, όπως αυτά έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θέματα Έμφασης Χωρίς να διατυπώνουμε επιφύλαξη στη γνώμη μας, εφιστούμε την προσοχή σας στα εξής: 1. Η Εταιρεία σύμφωνα με τον ιδρυτικό της Νόμο 2744/99, υπέγραψε Σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο ανέλαβε δέσμευση για την επιχορήγηση της Ε.ΥΔ.Α.Π. είτε από Κοινοτικούς Πόρους είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την κάλυψη του 60% της κεφαλαιακής δαπάνης που θα καταβάλει η Ε.ΥΔ.Α.Π. για τη συντήρηση, ανακαίνιση, βελτίωση ή και την επέκταση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης για την οκταετία από το 2000 έως το 2008. Έναντι του παραπάνω Επενδυτικού Προγράμματος ύψους Ευρώ 1,22 δις περίπου, στο οποίο περιλαμβάνονται όπως προαναφέραμε και οι συντηρήσεις, η Εταιρεία έχει δαπανήσει για κεφαλαιουχικές δαπάνες μέχρι 31/12/2008 ποσό Ευρώ 432 εκατ. περίπου για τις οποίες δικαιούται επιχορήγηση ύψους Ευρώ 259 εκατ. περίπου (432*60%) ενώ για τις δαπάνες συντήρησης διεκδικεί την αντίστοιχη επιχορήγηση. Η Εταιρεία έναντι της επιχορήγησης που δικαιούται, έχει λάβει μέχρι 31.12.2010 ποσό Ευρώ 9 εκατ. περίπου. Με βάση τα ανωτέρω η απαίτηση της Εταιρείας από το Ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται σε Ευρώ 250 εκατ. Περίπου (259-9) και σύμφωνα με την αρχή της συντηρητικότητας, δεν έχει καταχωρηθεί στους λογαριασμούς των απαιτήσεων με ισόποση πίστωση των λογαριασμών των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων το υπόλοιπο των οποίων μεταφέρεται σταδιακά στα αποτελέσματα ανάλογα με το βαθμό απόσβεσης του επιχορηγούμενου συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης. Αν διενεργούνταν οι προαναφερόμενες εγγραφές θα εμφανίζονταν βελτιωμένα τα αποτελέσματα της τρέχουσας και της προηγούμενης χρήσεως κατά 5,2 εκατ. περίπου αντιστοίχως και βελτιωμένη η καθαρή θέση κατά Ευρώ 45 εκατ. περίπου. Διευκρινίζεται ότι με την από 10/8/2004 απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων επήλθε τροποποίηση του Επενδυτικού προγράμματος της Εταιρείας, από την οποία δεν επηρεάζεται η ανωτέρω απαίτηση από το Ελληνικό Δημόσιο. Επισημαίνεται ότι μετά από υποβολή αίτησης της Εταιρείας προς το Ελληνικό Δημόσιο, η οποία προβλέπεται στο Παράρτημα 4 της προαναφερόμενης Σύμβασης μεταξύ της Εταιρείας και του Ελληνικού Δημοσίου, η Εταιρεία για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες που πραγματοποίησε, στη χρήση 2010 ποσού Ευρώ 57,9 εκατ. περίπου και στη χρήση 2009 ποσού Ευρώ 47,4 εκατ. Περίπου, θα δικαιούται επιχορηγήσεις ποσού Ευρώ 34,8 εκατ. περίπου (57,9Χ 60%) και Ευρώ 28 εκ.(47,4 Χ 60%) αντιστοίχως. Η Εταιρεία διεκδικεί και επιχορήγηση (60%) για τις δαπάνες συντήρησης σύμφωνα με την σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο. Από το σύνολο των δαπανών που αφορούν λειτουργία και συντήρηση εγκαταστάσεων ύψους Ευρώ 704 εκατ. περίπου που πραγματοποιήθηκαν μέχρι την 31.12.2008 δεν είναι εφικτό να προσδιορισθεί το ποσό που αντιστοιχεί μόνο στη συντήρηση. Μέχρι την ημερομηνία ολοκλήρωσης του ελέγχου μας, δεν έχει οριστικοποιηθεί μεταξύ της Εταιρείας και του Ελληνικού Δημοσίου το ποσό της επιχορήγησης που αντιστοιχεί στις δαπάνες συντήρησης. Παράλληλα με τα ανωτέρω από τη χρήση 2004 εκκρεμεί η σύναψη σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και εταιρείας, σχετικά με την παροχή από το Ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία ακατέργαστου ύδατος η οποία με βάση την ισχύουσα μέχρι 31/12/2004 σύμβαση συμψηφίζεται με το παρεχόμενο από την εταιρεία κόστος συντήρησης και λειτουργίας των παγίων περιουσιακών στοιχείων αποταμίευσης και μεταφοράς ύδατος που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο. 2. Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης της έκθεσης ελέγχου δεν είχε μεταγραφεί το σύνολο των εκχωρηθέντων ακινήτων στο Ν.Π.Δ.Δ «Εταιρεία Παγίων Ε.Υ.Δ.Α.Π.» συνολικής αναπόσβεστης αξίας Ευρώ 657 εκατ. περίπου. Αναφορά επί Άλλων Νομικών και Κανονιστικών Θεμάτων α) Στην Έκθεση Διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου περιλαμβάνεται δήλωση εταιρικής διακυβέρνησης, η οποία παρέχει τα πληροφοριακά στοιχεία που ορίζονται στην παράγραφο 3δ του άρθρου 43α του Κ.Ν 2190/1920. β) Επαληθεύσαμε τη συμφωνία και την αντιστοίχηση του περιεχομένου της Έκθεσης Διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου με τις συνημμένες οικονομικές καταστάσεις, στα πλαίσια των οριζόμενων από τα άρθρα 43α και 37 του Κ.Ν. 2190/1920. Αθήνα, 30 Μαρτίου 2011 Οι Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές Βασίλειος Δ. Παπαγεωργακόπουλος Γεώργιος Π. Σπανουδάκης Α.Μ. ΣΟΕΛ 11681 Α.Μ. ΣΟΕΛ 14721 Συνεργαζόμενοι Ορκωτοί Λογιστές α.ε.ο.ε. μέλος της Crowe Horwath International Φωκ. Νέγρη 3, 11257 Αθήνα Αρ Μ ΣΟΕΛ 125 |
Έκθεση επισκόπησης/ελέγχου νόμιμων ελεγκτών (ΑΓΓΛΙΚΑ) |
. INDEPENDENT AUDITOR'S REPORT To the Shareholders of ATHENS WATER SUPPLY AND SEWERAGE S.A. (EYDAP S.A.) Report on the Financial Statements We have audited the accompanying financial statements of ATHENS WATER SUPPLY AND SEWERAGE S.A. (EYDAP S.A.), which comprise the statement of financial position as of 31 December 2010, the statements of comprehensive income, changes in equity and cash flows for the year then ended, and a summary of significant accounting policies and other explanatory information. Management's Responsibility for the Financial Statements Management is responsible for the preparation and fair presentation of these financial statements in accordance with International Financial Reporting Standards, as adopted by the European Union and for such internal controls as management determines is necessary to enable the preparation of financial statements that are free from material misstatement, whether due to fraud or error. Auditor's Responsibility Our responsibility is to express an opinion on these financial statements based on our audit. We conducted our audit in accordance with International Standards on Auditing. Those standards require that we comply with ethical requirements and plan and perform the audit to obtain reasonable assurance about whether the financial statements are free from material misstatement. An audit involves performing procedures to obtain audit evidence about the amounts and disclosures in the financial statements. The procedures selected depend on the auditor's judgment, including the assessment of the risks of material misstatement of the financial statements, whether due to fraud or error. In making those risk assessments, the auditor considers internal control relevant to the entity's preparation and fair presentation of the financial statements in order to design audit procedures that are appropriate in the circumstances, but not for the purpose of expressing an opinion on the effectiveness of the entity's system of internal control. An audit also includes evaluating the appropriateness of accounting policies used and the reasonableness of accounting estimates made by management, as well as evaluating the overall presentation of the financial statements. We believe that the audit evidence we have obtained is sufficient and appropriate to provide a basis for our audit opinion. Opinion In our opinion, the accompanying financial statements present fairly, in all material respects, the financial position of the Company ATHENS WATER SUPPLY AND SEWERAGE S.A. (EYDAP S.A.) as of 31 December 2010, and of its financial performance and its cash flows for the year then ended in accordance with International Financial Reporting Standards, as adopted by the European Union. Emphasis of Matter Without qualifying our opinion, we draw your attention to the following: 1. The Company according to its establishment Law 2744/99, signed a Contract with the Greek State, according to which the Greek State undertook the commitment to subsidize EYDAP either by Community Funds or by the Program of Public Investments for covering the 60% of the capital expenditure, that EYDAP shall pay for the maintenance, restoration, improvement and/or extension of the water supply and sewerage network system for the eight-year period from 2000 to 2008. Against the aforementioned Investment Program of approximately Euro 1,22 billion, that includes as already mentioned, also the maintenance, the Company has spent for capital expenditures until 31/12/2008 amount approximately Euro 432 million, for which it is entitled to receive a subsidy of approximately Euro 259 million (432*60%), while for the maintenance cost claims the corresponding subsidy. The Company against the subsidy it is entitled to receive, has received until 31.12.2010 amount of approximately Euro 9 million. Based on the above the claim of the Company from the Greek State amounts to approximately Euro 250 million (259 - 9) and according to the conservatism principle, it has not been recorded in the receivable accounts with an equal credit of the long-term debts, the balance of which is gradually transferred to the results in proportion to the extent of depreciation of the subsidized water supply and sewerage network system. Had the aforementioned entries been made, the results for the current and the previous year would have been shown improved by approximately Euro 5,2 million respectively and the net equity improved by approximately Euro 45 million. It is clarified that upon resolution of the Extraordinary General Meeting of Shareholders held on 10/08/2004 modification was made to the Company's Investment Program, which does not affect the above claim from the Greek State. It is pointed out that following the filing of the Company's application to the Greek State, which is provided in Appendix 4 of the aforementioned Contract between the Company and the Greek State, the Company for the capital expenditures incurred in the year 2010 amounting approximately Euro 57,9 million, and in the year 2009 amounting approximately Euro 47,4 million shall be entitled to receive a subsidy of approximately Euro 34,8 million (57,9 X 60%) and Euro 28 million (47,4 X 60%) respectively. The Company claims also a subsidy (60%) for maintenance cost according to the contract with the Greek State. From the total expenditures concerning the operation and maintenance of installations of approximately Euro 704 million incurred until 31.12.2008, it is not possible to determine the amount corresponding only to maintenance. Until the date of completion of our audit, it has not been finalized between the Company and the Greek State the amount of the subsidy that corresponds to maintenance cost. In parallel with the above, from the year 2004 is pending the conclusion of a contract between the Greek State and the company, in respect of the raw water supply from the Greek State to the company the price of which, based on the contract in effect until 31.12.2004, is offset with the cost of services provided by the company for the maintenance and operation of the water saving and water transfer fixed assets that belong to the Greek State. 2. Until the date of issue of the Auditor's Report, had not been registered the total of the property assets assigned to the Legal Person of Public Law ?Athens Water Resources Company? of total net book value approximately Euro 657 million. Reference to Other Legal and Regulatory Requirements a) The Report of the Board of Directors includes a corporate governance statement which provides all information set out in paragraph 3d of article 43a of c.L. 2190/1920. b) We verified the consistency and the correspondence of the content of the Report of the Board of Directors with the accompanying financial statements, under the legal frame of the articles 43a and 37 of c.L. 2190/1920. Athens, 30 March 2011 VASILIOS D. PAPAGEORGAKOPOULOS GEORGIOS P. SPANOUDAKIS Certified Public Accountant Auditor Certified Public Accountant Auditor Institute of CPA (SOEL) Reg. No. 11681 Institute of CPA (SOEL) Reg. No. 14721 Associated Certified Public Accountants s.a. member of Crowe Horwath International 3, Fok. Negri Street ? 112 57 Athens, Greece Institute of CPA (SOEL) Reg. No. 125 |
Πρόσθετες πληροφορίες βάσει του κανονισμού του Χ.Α. | ||||
ΜΕΣΟΣ ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΕΤΟΧΩΝ | ||||
Τρέχουσα περίοδος (Τ) | Περίοδος Τ-1 | Περίοδος Τ-2 | Περίοδος Τ-3 | Περίοδος Τ-4 |
106500000 | 106500000 | 106500000 | 106500000 | 106500000 |
Σύνολο ιδίων κεφαλαίων (ενοποιημένων οικ.καταστάσεων ή μητρικής εφόσον δεν συντάσσει) | 830512.00 | |||
Αποτελέσματα χρήσεως μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ενοποιημένων οικ.καταστάσεων ή μητρικής εφόσον δεν συντάσσει) | 11341.00 | |||
Ύπαρξη ληξιπρόθεσμων δανειακών ή άλλων υποχρεώσεων της εισηγμένης εταιρίας | ΟΧΙ | |||
Κατάθεση Αίτησης για Υπαγωγή της εισηγμένης εταιρίας στα άρθρα 44,45,46 του ν. 1892/90 | ΟΧΙ | |||