Οικονομικά αποτελέσματα 1ου εξαμήνου 2005

Διατηρώντας σταθερά ισχυρές επιδόσεις σε όλα τα επίπεδα αλλά και την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας έκλεισε η COSMOTE το Α' εξάμηνο του 2005. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας, βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης, η COSMOTE συνέχισε την αναπτυξιακή της πορεία διατηρώντας σε υψηλά επίπεδα την κερδοφορία της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το περιθώριο καθαρού κέρδους της εταιρίας ξεπέρασε για πρώτη φορά το 20%.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Εταιρίας, ενισχυμένος κατά 5,04% σε σχέση με το Α' εξάμηνο του 2004, ανήλθε σε 791,2 εκατ. ευρώ, με κύριους μοχλούς ανάπτυξης την αύξηση της χρήσης στην Ελλάδα και τις συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις της θυγατρικής της COSMOTE στην Αλβανία, AMC. Κατά το ίδιο διάστημα, το EBITDA της Εταιρίας ενισχύθηκε κατά 7,7%, με το αντίστοιχο περιθώριο να διαμορφώνεται σε 43,7% ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε σε 20,04%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου της COSMOTE ανήλθε στο τέλος του Α' εξαμήνου του 2005 σε 791,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 5% σε σχέση με πέρυσι. Η συνολική αύξηση των εσόδων της COSMOTE αντανακλά αύξηση κατά 8,6% των εσόδων από αερόχρονο, μηνιαία πάγια τέλη, SMS και υπηρεσίες δεδομένων, η οποία αντισταθμίζει τη μείωση των εσόδων από τα τέλη διασύνδεσης κατά 4,9%. Τα προγράμματα συμβολαίου προπληρωμένου χρόνου ομιλίας της COSMOTE εξακολουθούν να αποτελούν την πιο δημοφιλή πρόταση της αγοράς, όπως καταδεικνύει η αύξηση κατά 35,2% των εσόδων από μηνιαία πάγια τέλη, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα έσοδα από τα προγράμματα αυτά. Ενισχύοντας το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, η COSMOTE κατά το Β' τρίμηνο του 2005 εισήγαγε νέα προγράμματα συμβολαίου προπληρωμένου χρόνου ομιλίας ωθώντας τους πελάτες της σε προγράμματα υψηλότερης αξίας. Τα συγκεκριμένα προγράμματα αποδεικνύονται ιδιαίτερα δημοφιλή επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά την ηγετική θέση της εταιρίας και σε επίπεδο τιμολογίων στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας.

Η κίνηση στην Ελλάδα κατά το Α' εξάμηνο του 2005 αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, ως αποτέλεσμα της αύξησης της χρήσης, των νέων συνδρομητών και της σταθερά θετικής ανταπόκρισης των πελατών στα προγράμματα συμβολαίου προπληρωμένου χρόνου ομιλίας. Τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων, στις οποίες περιλαμβάνονται τα γραπτά μηνύματα SMS, τα μηνύματα πολυμέσων MMS, το i-mode? , καθώς και άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, συμμετέχουν κατά 11% στα ενοποιημένα έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και κατά 12% στα αντίστοιχα έσοδα της COSMOTE στην Ελλάδα. Τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων προέρχονται κυρίως από τα γραπτά μηνύματα SMS, ενώ το i-mode? και οι υπόλοιπες υπηρεσίες δεδομένων της εταιρίας προσελκύουν συνεχώς νέους χρήστες καθώς οι υπηρεσίες και το περιεχόμενο εμπλουτίζονται, οι πελάτες εξοικειώνονται με αυτές, νέες συσκευές προσφέρονται, αλλά και οι τιμές γίνονται ακόμη πιο ανταγωνιστικές. Η ανταπόκριση της αγοράς στο i-mode? είναι ήδη ενθαρρυντική κατά το αρχικό αυτό διάστημα της παρουσίας του στην Ελλάδα, τοποθετώντας την COSMOTE στην αιχμή των νέων υπηρεσιών δεδομένων.

Τα έσοδα της COSMOTE από περιαγωγή εμφανίζονται ενισχυμένα κατά 4,3% σε ετήσια βάση αντιπροσωπεύοντας το 1,8% του συνολικού ενοποιημένου κύκλου εργασιών. Στο τέλος του Α' εξαμήνου του έτους, η COSMOTE είχε υπογράψει συνολικά 383 συμφωνίες περιαγωγής σε 181 χώρες. Στην καρτοκινητή τηλεφωνία, η υπηρεσία περιαγωγής παρέχεται σε 27 χώρες μέσω συμφωνιών με 51 δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Επιπλέον, από την έναρξη της εμπορικής διάθεσης του i-mode? (Ιούνιος 2004), η COSMOTE έχει υπογράψει 73 συμφωνίες σε 38 χώρες για την παροχή διεθνούς περιαγωγής για υπηρεσίες 2,5ης γενιάς (GPRS roaming). Η COSMOTE διατήρησε την κερδοφορία της σε υψηλά επίπεδα και κατά το Α' εξάμηνο του 2005, καθώς τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 345,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 7,7% σε σχέση με πέρυσι, ενώ το περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σε 43,7%, σταθερό απότο Α' τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με 42,6% πέρυσι. Η αύξηση του ενοποιημένου περιθωρίου κέρδους EBITDA κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα αποδίδεται στη συνολικά καλύτερη διαχείριση του κόστους, με αποτέλεσμα η αύξηση των συνολικών λειτουργικών εξόδων σε ετήσια βάση να κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα (3,1%) συγκριτικά με την αύξηση του κύκλου εργασιών (5%). Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των εγχώριων λειτουργιών ανήλθαν σε 307,8 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 6,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ως αποτέλεσμα, το εγχώριο περιθώριο κέρδους EBITDA ανήλθε σε 42,2% έναντι 41,5% πέρυσι.

Η COSMOTE συνεχίζει να στοχεύει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του κόστους, με σκοπό τη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους EBITDA σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται. Τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη του Ομίλου της COSMOTE ανήλθαν σε 158,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 9,1% σε ετήσια βάση. Το περιθώριο καθαρού κέρδους του Ομίλου, στο τέλος του Α' εξαμήνου του 2005, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα του 20%, διαμορφώθηκε σε 20,04% σε ενοποιημένη βάση, ως αποτέλεσμα της θετικής επίδρασης από τη μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Τα κέρδη από τις εγχώριες λειτουργίες ενισχύθηκαν κατά 11,9% με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 20,4%.

Οι συνολικές επενδύσεις για τη συγκεκριμένη περίοδο διαμορφώθηκαν σε 36,3 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των 32,1 εκατ. ευρώ για εγχώριες επενδύσεις και 4,2 εκατ. ευρώ για επενδύσεις στην Αλβανία. Οι επενδύσεις κατά τη διάρκεια του Β' τριμήνου του έτους παρέμειναν χαμηλές κυρίως λόγω της επαναχρησιμοποίησης του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού των Ολυμπιακών Αγώνων. Αν και ο ρυθμός των επενδύσεων αναμένεται να επιταχυνθεί μέχρι το τέλος του έτους, το χαμηλότερο κόστος εξοπλισμού αλλά και οι μειωμένες σχετικές ανάγκες αναμένεται να οδηγήσουν σε χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων απ' ότι είχε αρχικά προβλεφθεί για το 2005.

Οι καθαρές ταμειακές ροές στο τέλος του Α' εξαμήνου του 2005 διαμορφώθηκαν σε -70 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της καταβολής του συνολικού ποσού των 299 εκατ. ευρώ το Μάρτιο για διανομή κερδών προηγουμένων χρήσεων και προμερίσματος (0,90 ευρώ ανά μετοχή). Ο καθαρός δανεισμός της Εταιρίας για την ίδια περίοδο ανήλθε σε 153 εκατ. ευρώ. Κατά το Γ' τρίμηνο του έτους η COSMOTE σχεδιάζει την έκδοση ομολόγων αξίας έως 1 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των 490 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη εκδοθεί) για τη χρηματοδότηση των εξαγορών στη Ρουμανία, Βουλγαρία και πΓΔΜ (αξίας 610 εκατ. ευρώ) και για την επαναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανείου, ύψους 347 εκατ. ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι όλες οι εταιρίες του Ομίλου, εκτός της COSMOROM, αναμένεται να έχουν θετικές ταμειακές ροές το 2006, ο δείκτης καθαρού δανεισμού/EBITDA αναμένεται να βαίνει μειούμενος, πλην τυχόν εκτάκτων επενδυτικών πρωτοβουλιών.

Στις 16 Ιουνίου του 2005 η 8η Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων της Εταιρίας ενέκρινε τη διανομή υπολοίπου μερίσματος 0,57 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2004, έναντι 0,50 ευρώ ανά μετοχή το 2003. Το υπόλοιπο μερίσματος ανήλθε σε 189,5 εκατ. ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 14% σε ετήσια βάση. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο μέρισμα διανεμήθηκε επιπρόσθετα των 0,90 ευρώ ανά μετοχή που καταβλήθηκαν το Μάρτιο του 2005. Ο δείκτης μικτού AMOU (μέση μηνιαία χρήση ανά πελάτη σε λεπτά) στο τέλος του Α' εξαμήνου του 2005 ενισχύθηκε κατά 7,1% σε σχέση με πέρυσι, και ανήλθε σε 135 λεπτά. Η αύξηση αυτή οφείλεται στη συνεχιζόμενη αύξηση της χρήσης που πραγματοποιούν οι πελάτες με συμβόλαιο, η οποία στο τέλος Ιουνίου του 2005 ήταν κατά 25 λεπτά υψηλότερη σε σχέση με το Α? εξάμηνο του 2004 (+9,8%). Η ισχυρή αυτή ανοδική τάση, εμφανής καθ? όλη τη διάρκεια του 2003, του 2004 και του πρώτου εξαμήνου του 2005, επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά ότι η αύξηση στη χρήση υπηρεσιών φωνής αποτελεί τον κύριο μοχλό ανάπτυξης στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας καθώς η μέση μηνιαία χρήση ανά πελάτη στην Ελλάδα συνεχίζει να υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Ο δείκτης μικτού ARPU (μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη) διαμορφώθηκε σε 29,2 ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 3,9% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της μείωσης των τελών διασύνδεσης. Η πελατειακή βάση των εταιριών του Ομίλου της COSMOTE στο τέλος του Α' εξαμήνου του 2005 αποτυπώνεται στον παρακάτω πίνακα:

COSMOTE (ΕΛΛΑΔΑ) AMC (ΑΛΒΑΝΙΑ)

Σύνολο Καρτοκινητής 2.687.224 712.301

Σύνολο Συμβολαίων 1.692.293 18.485

Σύνολο Πελατών 4.379.517 730.786

Κατά τη διάρκεια του Β' τριμήνου του 2005, η COSMOTE (Ελλάδα) πραγματοποίησε συνολικά 31.418 καθαρές νέες συνδέσεις συμβολαίου και 117.151 καθαρές νέες συνδέσεις καρτοκινητής, επιβεβαιώνοντας την κυρίαρχη θέση της στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας. Συνολικά, για το Α' εξάμηνο του έτους η COSMOTE προσέθεσε στην πελατειακή της βάση 56.063 νέους πελάτες συμβολαίου και 172.107 νέους πελάτες καρτοκινητής, με το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται σε 37,6%. Ο δείκτης αποσυνδέσεων (churn) της COSMOTE (Eλλάδα) στο τέλος Ιουνίου του 2005 διαμορφώθηκε σε 21,6% σε ετήσια βάση.

Κατά το Α' εξάμηνο του 2005, η θυγατρική της COSMOTE στην Αλβανία, AMC, συμμετείχε στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών της COSMOTE κατά 8,1% και στα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (EBITDA) κατά 11,1%.Ο κύκλος εργασιών της AMC, στο τέλος του Α' εξαμήνου του 2005, ανήλθε σε 64,1 εκατ. ευρώ, υψηλότερος κατά 15,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2004 (στο τοπικό νόμισμα η αύξηση ανέρχεται σε 12,1% περίπου). Το περιθώριο κέρδους EBITDA της AMC, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2005, ανήλθε σε 59,6%, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους της εταιρίας ανήλθε σε 31,2%. Τόσο το περιθώριο κέρδους EBITDA όσο και το περιθώριο καθαρού κέρδους ενισχύθηκαν περαιτέρω κατά τη διάρκεια του Β' τριμήνου του 2005, σε σχέση με το Α' τρίμηνο του ίδιου έτους, από 59,1% σε 60,1% και από 30,7% σε 31,6%, αντίστοιχα.


Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων