Οικονομικά αποτελέσματα 2003

Διατηρώντας υψηλή κερδοφορία και με ισχυρές ταμειακές ροές έκλεισε η COSMOTE το 2003, όπως τεκμηριώνεται από τα οικονομικά της αποτελέσματα. Με κύριους μοχλούς την αύξηση της χρήσης στην Ελλάδα και τις σταθερές επιδόσεις της αλβανικής θυγατρικής, AMC, η COSMOTE επέτυχε το 2003 αύξηση του ενοποιημένου κύκλου εργασιών της κατά 13%. Παρά το γεγονός ότι η Εταιρία δραστηριοποιείται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, και παρά τις συνεχείς μεταβολές του ρυθμιστικού περιβάλλοντος , που δεν ευνοούν την άμεση ετήσια σύγκριση, το περιθώριο κέρδους EBITDA της COSMOTE για το 2003 διαμορφώθηκε σε 42,45%.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου της COSMOTE ανήλθε στο τέλος του 2003 σε 1.357,2 εκατ. ευρώ , σημειώνοντας αύξηση κατά 13% σε σχέση με το 2002. Εάν μάλιστα δεν είχε μεταβληθεί, στο τέλος του α' τριμήνου του 2003, ο τρόπος τιμολόγησης του ΟΤΕ για τις κλήσεις από σταθερό προς κινητό τηλέφωνο (για όλες τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα), η ετήσια αύξηση του κύκλου εργασιών της COSMOTE θα έφθανε το 16% περίπου.

Η συνολική αύξηση των εσόδων είναι αποτέλεσμα της αύξησης κατά 13,8% των εσόδων από αερόχρονο, κατά 21,2% από τα μηνιαία πάγια τέλη, κατά 7,4% από τα γραπτά μηνύματα (SMS), κατά 36% των εσόδων από περιαγωγή και κατά 5,5% από τα τέλη διασύνδεσης. Τα έσοδα από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, αυξήθηκαν κατά 12%, αντιπροσωπεύοντας το 97% των συνολικών εσόδων.

Όπως απεικονίζεται στον παραπάνω πίνακα, σε τριμηνιαία βάση ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της COSMOTE του δ' τριμήνου ενισχύθηκε κατά 15,5%, αύξηση υψηλότερη από την αντίστοιχη ετήσια (13%).

Βασικός παράγοντας για τη διατήρηση των υψηλών εγχώριων ρυθμών ανάπτυξης της COSMOTE, είναι η σημαντική ενίσχυση της κίνησης, του συνολικού δηλαδή χρόνου ομιλίας (σε δισ. λεπτά) των κλήσεων που πραγματοποιούν οι πελάτες της Εταιρίας, η οποία παρουσίασε αύξηση 34% σε σχέση με πέρυσι.

Οι σημαντικές μειώσεις των τιμολογίων (-25% κατά μέσο όρο) που πραγματοποιήθηκαν με την εισαγωγή των προγραμμάτων προπληρωμένου χρόνου ομιλίας, απορροφήθηκαν από την αύξηση της κίνησης (επίδραση θετικής ελαστικότητας). Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα της COSMOTE στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 13,4%, ενώ τα έσοδα από αερόχρονο αυξήθηκαν κατά 16,5%.

Επιπλέον, τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων, στις οποίες περιλαμβάνονται κυρίως τα γραπτά μηνύματα SMS, τα μηνύματα πολυμέσων MMS, οι υπηρεσίες WAP, καθώς και άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, συμμετέχουν κατά 12% περίπου στα έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και κατά 12,6% στα έσοδα των εγχώριων λειτουργιών. Από την εισαγωγή της υπηρεσίας MMS, η COSMOTE έχει καταγράψει 270.000 περίπου χρήστες MMS, οι οποίοι κατά μέσο όρο στέλνουν 25.000 μηνύματα ημερησίως.

Τα έσοδα της COSMOTE από περιαγωγή εμφανίζονται ενισχυμένα κατά 36%, ενώ αντιπροσωπεύουν το 3,2% του συνολικού κύκλου εργασιών, σε σχέση με 2,6% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Κατά τη διάρκεια του δ' τριμήνου του έτους η COSMOTE υπέγραψε 13 νέες συμφωνίες περιαγωγής αυξάνοντας το συνολικό αριθμό των σχετικών συμφωνιών σε 307, σε 148 χώρες (6 επιπλέον χώρες σε σχέση με το εννεάμηνο του 2003).

Όπως προαναφέρθηκε, η COSMOTE διατήρησε την κερδοφορία της σε υψηλά επίπεδα, καθώς τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 576,2 εκατ. ευρώ, και το περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σε 42,45%. Η μικρή μείωση του συνολικού περιθωρίου κέρδους EBITDA κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι αποδίδεται στη μείωση του περιθωρίου κέρδους EBITDA της AMC κατά 9,5 ποσοστιαίες μονάδες (57,3% από 66,8% το 2002, αποτέλεσμα της εισαγωγής τελών διασύνδεσης από κινητό προς κινητό τηλέφωνο), μείωση που αντισταθμίστηκε πλήρως από την αποτελεσματική διαχείριση του κόστους.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των εγχώριων λειτουργιών ανήλθαν σε 515,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ως αποτέλεσμα, το εγχώριο περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σε 41,1% (εξαιρουμένων των τελών τερματισμού μεταξύ κινητών δικτύων θα διαμορφώνονταν σε 48,2%), επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των εγχώριων δραστηριοτήτων καθώς και τα περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη.

Τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη του Ομίλου της COSMOTE ανήλθαν σε 253,2 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 10,4% σε ετήσια βάση, παρά τη διαμόρφωση του ποσοστού φόρου σε 36,6% από 34,9% το 2002. Τα κέρδη ανά μετοχή ενισχύθηκαν κατά 10,4% και διαμορφώθηκαν σε 0,767 ευρώ σε σχέση με 0,695 ευρώ πέρυσι. Το περιθώριο καθαρού κέρδους του Ομίλου το 2003 διαμορφώθηκε σε 18,7%.

Τα καθαρά κέρδη για τις εγχώριες λειτουργίες αυξήθηκαν κατά 10% και ανήλθαν σε 230,5 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 18,4%, επιβεβαιώνοντας τις σταθερά ισχυρές λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις στην ελληνική αγορά.

Τέλος, οι καθαρές ταμειακές ροές στο τέλος του 2003 ανήλθαν σε 140,6 εκατ. ευρώ, 11 περίπου φορές υψηλότερες σε σχέση με το 2002, καταδεικνύοντας την ενισχυμένη ικανότητα της Εταιρίας για παραγωγή ρευστότητας και αποτελεσματική διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης. Ως αποτέλεσμα, τα ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρίας στο τέλος του 2003 διαμορφώθηκαν σε 156,7 εκατ. ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός της Εταιρίας διαμορφώθηκε σε 211 εκατ. ευρώ, αισθητά μειωμένος συγκριτικά με την περυσινή χρονιά (-41,5%). Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του γ' τριμήνου του έτους η Εταιρία κατέβαλε ολόκληρο το ποσό του μερίσματος του 2002 (ποσό 115,6 περίπου εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε 50% μερισματική απόδοση) σε μετρητά.

Οι συνολικές επενδύσεις 2ης, 2,5ης, 3ης γενιάς καθώς και του Ολυμπιακού δικτύου της Εταιρίας για τη συγκεκριμένη περίοδο, διαμορφώθηκαν σε 184 εκατ. ευρώ από 228 εκατ. ευρώ το 2002, με αποτέλεσμα ο δείκτης Επενδύσεις/Έσοδα να διαμορφωθεί στο 13,6% σε σχέση με 19% πέρυσι. Οι επενδύσεις για τα δίκτυα 2ης και 2,5ης γενιάς καθώς και το Ολυμπιακό δίκτυο, ανήλθαν σε 169 εκατ. ευρώ περίπου (156,9 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα και 12,2 εκατ. ευρώ στην Αλβανία).

Ο δείκτης μικτού AMOU (μέση μηνιαία χρήση ανά πελάτη σε λεπτά) ενισχύθηκε κατά 15,3% σε σχέση με πέρυσι και διαμορφώθηκε στα 113 λεπτά. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ισχυρή ενίσχυση, κατά 44 λεπτά, της χρήσης που πραγματοποιούν οι πελάτες με συμβόλαιο (περίπου +26% σε ετήσια βάση). Σημειώνεται ότι η μέση μηνιαία χρήση ανά πελάτη συμβολαίου κατά το δ' τρίμηνο ξεπέρασε τα 235 λεπτά (έναντι 231 λεπτά το γ' τριμ.). Η ανοδική αυτή τάση, εμφανής καθ' όλη τη διάρκεια του 2002 και του 2003, επιβεβαιώνει για ακόμη μ ία φορά ότι η αύξηση στη χρήση υπηρεσιών φωνής αντιπροσωπεύει τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς κινητής τηλεφωνίας.

Ο δείκτης μικτού ARPU (μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη) ανήλθε σε 29,5 ευρώ, απορροφώντας:
- τη σημαντική μείωση των τιμολογίων (-25% περίπου),
- τη μεγαλύτερη συμμετοχή πελατών καρτοκινητής στο σύνολο της πελατειακής βάσης τη

Εταιρίας (~59,3% περίπου σε σχέση με ~55,8% στο τέλος του 2002),
- την αλλαγή στον τρόπο τιμολόγησης των τελών τερματισμού κλήσεων από τον ΟΤΕ , που επέδρασε αρνητικά στο δείκτη ARPU κατά 0,75 ευρώ.

Η τάση αυτή για σταθεροποίηση του μικτού ARPU σε ετήσια βάση οφείλεται στη συνεχιζόμενη βελτίωση του δείκτη ARPU στους πελάτες με συμβόλαιο, ο οποίος ανήλθε σε 49,3 ευρώ, ενισχυμένος κατά 5,6% σε ετήσια βάση. Ο δείκτης ARPU στους πελάτες με συμβόλαιο για το δ' τρίμηνο του 2003 ανήλθε σε 50,5 ευρώ, ως αποτέλεσμα της προαναφερθείσας σταθερής αύξησης του δείκτη AMOU (δ' τριμ.), η οποία έχει σε μεγάλο βαθμό αντισταθμίσει την πρόσφατη αναπροσαρμογή των τιμολογίων της Εταιρίας και τη μείωση των τελών διασύνδεσης από σταθερό προς κινητό τηλέφωνο.

Κατά το 2003, η θυγατρική της COSMOTE στην Αλβανία, AMC, συμμετείχε στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών της COSMOTE κατά 7,9% και στα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (EBITDA) κατά 10,6%.


Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων