Ανακοίνωση

Αθήνα, 13 Ιουνίου 2005 - Τον τελευταίο καιρό, ο ΟΤΕ, έχει δεχθεί πλήθος καταγγελιών από πελάτες του οι οποίοι βρέθηκαν να πληρώνουν λογαριασμούς τηλεφώνου σε άλλες εταιρείες παρά τη θέλησή τους. Παρόμοιες καταγγελίες έχουν δεχθεί και πολλές καταναλωτικές οργανώσεις.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται από εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας ποικίλουν:
α. Συχνά, διάφοροι αντιπρόσωποι εναλλακτικών παρόχων, παρουσιαζόμενοι ως συνεργάτες - ή ακόμα και ως υπάλληλοι - του ΟΤΕ, αφού πείσουν κατ' αρχήν τον πελάτη να δεχθεί κάποια ενημέρωση, στη συνέχεια καταγράφουν τα στοιχεία του και τον εγγράφουν στην εταιρεία την οποία εκπροσωπούν. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, έχοντας αποσπάσει τα προσωπικά στοιχεία των καταναλωτών τα χρησιμοποιούν για να ενεργοποιήσουν την προεπιλογή φορέα, παρά τη θέλησή τους, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές εν αγνοία τους να πραγματοποιούν κλήσεις μέσω της εταιρείας αυτής.
β. 'Aλλες φορές, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον πελάτη, κάποιες εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας προχωρούν σε ενεργοποίηση της προεπιλογής φορέα χωρίς την εξουσιοδότηση του πελάτη.
γ. Σε κάποιες περιπτώσεις, ενώ έχει ζητηθεί άρση της προεπιλογής από τον πελάτη, εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας έχουν αρνηθεί να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες με αποτέλεσμα να στερούν από τον πελάτη τη δυνατότητα επιλογής.
δ. Τέλος, υπάρχουν και περιπτώσεις που έχουν καταγγελθεί ακόμη και απειλές ότι αν ο πελάτης δεν υπογράψει την αίτηση αλλαγής παρόχου σταθερής τηλεφωνίας θα του κοπεί το τηλέφωνο.

Οι καταγγελίες που έχει δεχθεί ο ΟΤΕ, τόσο έγγραφες όσο και τηλεφωνικές, από όλη την Ελλάδα, έχουν πληθύνει ανησυχητικά τον τελευταίο καιρό. Το θέμα έχει εμφανιστεί και σε δημοσιεύματα στον τύπο.

Με στόχο τη συνεχή πληροφόρηση των καταναλωτών, έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης και συνειδητής επιλογής, ο ΟΤΕ ενημερώνει ότι:

  • Έχει ήδη καταγγείλει στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ορισμένες εταιρείες που έχουν υποπέσει στις παράνομες αυτές τακτικές στηριζόμενος στις καταγγελίες των πελατών του -που υπερβαίνουν τις 500- ενώ θα προχωρήσει και σε νέες, όπου και όποτε χρειαστεί, προασπιζόμενος την ελευθερία των καταναλωτών στην επιλογή τηλεπικοινωνιακού παρόχου.
  • Η τηλεφωνική σύνδεση παραμένει ενεργή και η δυνατότητα πραγματοποίησης κλήσεων δεν διακόπτεται σε καμία περίπτωση προεπιλογής.

Ο ΟΤΕ ζητά από τους καταναλωτές που έχουν τύχει παρόμοιων περιστατικών να καταγγέλουν αμέσως το γεγονός είτε στην ΕΕΤΤ, είτε στις ενώσεις καταναλωτών, είτε, εάν επιθυμούν, στο κέντρο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης "134", ή τέλος στο Δίκτυο Καταστημάτων ΟΤΕ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ - Δ/ΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΟΤΕ
τηλ. 210-6117434
Fax. 210-6115825
E-mail: media-office@ote.gr


Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων